Strona 4 z 24

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 17 lis pn, 2014 10:18 pm
autor: pilot-84
Obrazek
Nowe zakupy, montaż na wiosnę.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 17 lis pn, 2014 10:49 pm
autor: DJPreZes
Serio? A co z tymi co masz? No nie wiem czy te są lepsze.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 17 lis pn, 2014 10:55 pm
autor: pilot-84
Nic, nie podobają mi się.

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 1:04 pm
autor: pilot-84
Panowie krótka piłka - chyba ukręciła mi się śruba przy drążku stabilizatora, ta trzymająca stabilizator (patrz zdjęcie). Dokręcałem ją kluczem dyn. 60Nm, ale niestety puściła. Teraz kręci się razem ze śrubą.
Nie wiem czy dzisiaj gdzieś ten drążek dostanę. Mogę z tym chwilę pojeździć? Wygląda że wszystko się kupy trzyma...

Obrazek

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 1:22 pm
autor: grzesiek309
Nic się nie ukrecilo. Sruba musi miec w środku otwór na torxa albo imbus, którym trzymasz przegub, żeby się właśnie nie obracał.

Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 1:43 pm
autor: Orfister
Tak jest dokładnie jak mówi Grzesiek

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 2:03 pm
autor: pilot-84
Dzieki!

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 2:39 pm
autor: pilot-84
Jeszcze jedna sprawa - po wymianie wahaczy należy ustawić zbieżność, prawda? Bo coś układ kierowniczy stał się mniej precyzyjny.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 2:43 pm
autor: woocash
prawda?


prawda.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 4:17 pm
autor: Vroobell205
Kolego 80zł to kosztuje.
Miałeś rozkręcone zawieszenie więc bez regulacji kierownica będzie sprawiała wrażenie, że nie należy do tego auta. Poza tym nie jeździj w tym stanie za długo bo opony pościnasz.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 4:58 pm
autor: scaliburgreg
Ja ostatnio wymieniałem wahacze tuż przed przeglądem i zbieżność kół ustawiałem sam, kręcąc drążkami i robiąc krótkie przejażdżki (nie cierpię jeśli kierownica nie jest idealnie na wprost.. podczas jazdy na wprost 8)7 ) Na przeglądzie powiedziałem gościowi, żeby mi sprawdził zbieżność z przodu i okazało się, że ustawiłem koła idealnie na wprost :mrgreen: Po powrocie do domu minimalnie przestawiłem żeby jednak miały ten niewielki kąt zbieżności.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 9:54 pm
autor: pilot-84
Vroobell205 pisze:Kolego 80zł to kosztuje.
Miałeś rozkręcone zawieszenie więc bez regulacji kierownica będzie sprawiała wrażenie, że nie należy do tego auta. Poza tym nie jeździj w tym stanie za długo bo opony pościnasz.
Vroobell205, jak pisałeś posta to ja byłem już po ustawieniu zbieżności :) Zaraz zdam relację z całego dnia prac przy CTI.

Więc tak, dzień zacząłem od mycia kupionych SL299. Musiałem przyśpieszyć ich wymianę ponieważ na Atiwe już znalazł się kupiec. Miały być odnawiane na wiosnę i dopiero wtedy przekładane, ale musiałem zmienić plany.
Speedline nie wyglądają tragicznie, niemniej jednak kwalifikują się do malowania. Zostały dzisiaj umyte na zewnątrz i częściowo domyte od wewnątrz.
Na zewnętrznej stronie poszło gładko Sonaxem, ale wewnętrzna strona wymaga potraktowania Iron-X (z racji braku czasu nie udało mi się go kupić).

Tak prezentują się Speedline:
Obrazek
Obrazek

Od wewnątrz tak ładnie już nie jest:
Obrazek
Na zdjęciu widać różnicę w działaniu środków po jednym użyciu. Sonax za ok 30zł - słabo. Mojeauto za ok 10zł - lepiej. Trochę je jeszcze poczyściłem ale rewelacji nie ma. Na wiosnę potraktuję je Iron-X.

Tak wyglądały przed czyszczeniem:
Obrazek

Po myciu felg przyszła kolej na wahacz który nie został ostatnio wymieniony.
Tym razem już wiedziałem co i jak i praca poszła mi sprawnie, wymiana wahacza zajęła mi 1,5h zamiast 3 jak poprzednio :)

Stanowisko pracy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji podnoszenia auta zwróciłem uwagę na jego sztywność. Orfister pisał w podręczniku zakupu CTI, że po podniesieniu przedniego koła - tylne także powinno oderwać się od podłoża:
Obrazek

Odkręcamy stabilizator:
Obrazek

Zdjęty wahacz:
Obrazek

Tak wygląda wahacz stary vs nowy:
Obrazek

Nowy wahacz podczas montażu:
Obrazek
Obrazek

Wszystko skręcamy:
Obrazek
Śruby oczywiście były dokręcane na opuszczonym aucie.

Po zakończeniu prac - jazda próbna. Oczywiście spokojnie bo założone są nowe tarcze i klocki z przodu. Kierownica chodzi jak w starej C330 - trzeba zrobić zbieżność. Obawiałem się jeszcze trochę o te tarcze bo TRW były o 0,6mm grubsze niż inne marki i po prawej stronie jest minimalna szczelina pomiędzy jarzmem a tarczą. Okazało się, że rzeczywiście delikatnie się stykały bo przy skręcaniu w lewo było słychać lekki pisk. Po przejechaniu 5km punkt styku się już dotarł i jest cicho. Sprawdzałem i tarcza się nie grzała, żadne rowki czy ślady się na niej nie zrobiły. Mam nadzieję, że będzie ok.

Zdjęcie rzeczonej tarczy podczas wizyty na wulkanizacji:
Obrazek

Zdjęcie bębna także po prawej stronie:
Obrazek

Na wulkanizację udałem się aby wymienić Atiwe na Speedline. Same Speedline okazały się być proste (uff...), dały się spokojnie wyważyć, dostały nowe wentyle, takie metalowe ozdobne.
I w tym momencie okazało się że odp...łem wielką amatorszczyznę: mianowicie nie wpadłem na pomysł że Speedline mogą wymagać innych śrub...
Panowie niestety nie mieli właściwych śrub, te od Atiwe były zbyt długie (i miały stożek/fazę na styku z felgą). Z tych które mieli udało się dobrać tylko takie:
Obrazek
Niestety one też mają fazę, a do Speedline powinny być bez fazy. Poza tym są na klucz 17 zamiast 21. Niestety musiałem je wziąć (i zapłacić za nie niemało) bo opony już przełożone. Panowie z wulkanizacji sprawdzili jak głęboko się wkręcają i niby są ok, ale kazali przez pierwsze kilometry kontrolować stan ich dokręcenia bo ze względu na fazę na śrubach - felga może się do nich dostosowywać i może się robić luźno. Powiedzieli, że mogę spokojnie na nich jeździć, ale nie jestem przekonany. Na razie zrobiłem na nich 3km i zastanawiam się czy nie kupić kolejnych już dedykowanych do SL299.

Po wymianie felg na Speedline - przyszła kolej na ustawienie zbieżności:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wydruk po ustawieniu zbieżności:
Obrazek
Na podstawie wyniku tylnej osi - widać że z tylną belką coś się dzieje ;) Ale to dalsza przyszłość - może przy okazji wjedzie belka z tarczami.
Po ustawieniu zbieżności układ kierowniczy już działa poprawnie, ale wciąż mam wrażenie że było precyzyjniej. Może mi się tak zdaje bo dawno nie jeździłem nim.

Po wymianie felg auto prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek

Wstawione do garażu, w którym będzie zimować:
Obrazek
Obrazek

Uszczelki posmarowane silikonem, prawie już przygotowany do zimy. Może jeszcze w niedzielę zaliczy przejażczkę.

Stan licznika przy dzisiejszych pracach:
Obrazek

Oprócz tego dodam, że panowie na wulkanizacji byli bardzo zainteresowani CTI. Zwrócili uwagę na nowe zawieszenie i nowy układ hamulcowy, pytali o silnik j takie tam. Pytali gdzie znalazłem taką perełkę :)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 11:11 pm
autor: Orfister
Bardzo mnie cieszy postęp prac i dbałość o szczegóły...mi czasem tego brakowało..choć moze bardziej brakowało mi czasu...
PS - kto Ci tak sfatygował sanki od spodu po stronie pasażera ? Jeśli dobrze widzę, są przeorane czymś..jakbyś szlifował nimi po betonie...a tak starałem się ładnie je umalować proszkowo...
Chyba, ze to nie otarcia tylko brud ;-)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 11:24 pm
autor: woocash
te śruby to ja bym na twoim miejscu zmienił ale już...

się zabijesz, albo co gorsza felgi zniszczysz :mrgreen: , albo jedno i drugie.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 21 lis pt, 2014 11:30 pm
autor: Orfister
Popieram w całej rozciągłości