[C] Peugeot 205 Look 1.1 '91

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: krzyska »

jeden czujnik do wskaźnika( którego nie masz na desce) a drugi do kontrolki przegrzania
GTI_Efekt Masy Obrazek
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Jeszcze muszę czym prędzej wymienić filtr paliwa, przeoczyłem to... :Y
Przy wymianie teraz uszczelki pokrywy przypomniałem sobie, że w ogóle coś takiego jest.

A jakie ciśnienie daje pompa paliwa? Ile ml na minutę? Bo w sumie 1/4-1/2 baku zawsze mam, ale może się pompka przyciera.

A tak w ogóle przy okazji prac wyprowadziłem odmę długim wężem w okolice dolnego węża od chłodnicy, króciec przy dolocie profi zaślepiłem, także jest szczelnie. Na tę orzyganą olejem przepustnicę/wtrysk już patrzeć nie mogłem. Na nast. weekend wymyję ładnie wtrysk w benzynie.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Myślę, że odkryłem gada...

"W razie uszkodzenia czuj-
nika sterownik jako wartość zastępczą przyjmuje tempera-
turę cieczy chłodzącej, która odpowiada nagrzaniu silnika do
temperatury roboczej. Przy niskich temperaturach zewnętrz-
nych i zimnym silniku powoduje to trudności w uruchomieniu
silnika i jego nierównomierną pracę."

Czujnik to Bosch 0280130026 Niebieski,

jutro jadę po niego i zaraz wymieniam...


A tak w ogóle to wkurw. Wymieniłem uszczelkę pokrywy, ładnie wszystko było wymyte, odtłuszczone, uszczelka wciśnięta prawidłowo (już to chyba z 4 raz robiłem w sumie :D ) i leci mi już świeży olej. Dodatkowo wali z mocowania rozdzielacza, widzę, bo nowy olej zaraz widać.

Wiem, że jest jeden oring od mocowania kopułki, w Etzoldzie nie ma wymiaru, zna ktoś?
I to na pewno będzie tylko ten jeden oring?
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: krzyska »

Średnica 36-36,5mm, grubości nie pamiętam.

Czujnik temp. do kompa nie powinien być czasem zielony?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

O, to pasuje taki jak od Fiatowego FIRE 1.2, zostało mi tego trochę.

No właśnie wtyczka jest taka zielonkawa, jakby wyblakła.
Czujnik jest niebieski i z takim był ten stary silnik.
A oryginalnie w tym drugim "nowym" był fioletowy, ale to inny układ wtryskowy więc nawet nie próbuję.
A na dodatek na osprzęcie z Saxo jest właśnie zielony czujnik, był wkręcany w obudowę termostatu taką z plastiku. Zmierzę go zaraz, jak będzie się mieścił w przedziale to chyba problem z głowy.

Edit:

No to 50 zł w kieszeni :mrgreen:

Czujnik to ELTH 269321 ZIELONY

Oporność w ok, 20 stopniach C. 203 O
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: krzyska »

We wszystkich p205 z 1.1 pod maską w jakich grzebałem czujnik był koloru zielonego, max 3000 przy 20 stopniach
GTI_Efekt Masy Obrazek
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

No to wychodzi na to, że od początku jak go mam, to był zły czujnik (od 106 bodajże patrząc po numerze), jak go z rana wykręcę i pomierzę, ale prawie pewne, że jest uwalony. Wszystkie objawy pasują, obroty na gazie też ma za wysokie, póki się dobrze nie rozgrzeje.

Ten co mam tu pod ręką na 100% sprawny, wartość wg. tabelki Etzolda się zgadza.

A co do pokrywy zaworów, to może spróbować podpiłować te tulejki co robią dystans między blachą nad konikami, a pokrywą? Bo dokręcona jest na maxa, nie za siłowo, żeby się nie ugięła i dosłownie mi dmucha olej na nówce sztuce uszczelce, aż mam altek (wczoraj kontrolnie umyty) opryskany w oleju, o spodzie maski, lewej lampie itp. nie wspominając. :lol:
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Wymiana czujnika nie pomogła.
Pomierzyłem stary i też jest sprawny.

Teraz podszedłem do auta, które postało około godzinkę (czyli silnik ledwo ciepły), odpiąłem kostkę od krokowca.
Auto zapaliło super i od razu miało obroty jak należy, bo się cofnął cycek od niego, tak, że dźwignia od przepustnicy się oparła na tej śrubce niby regulacyjnej (która nie ma żadnego nacięcia- normalnie NIGDY się o to nie opiera, nawet jak już silnik jest full ciepły), tylko przy dodaniu lekko gazu się dławiło.
Jak tylko podpiąłem (po zgaszeniu silnika i na odłączonym aku) to znów dostał obrotów jak zwykle.

I teraz nie wiem, czy wymieniać w ciemno krokowca, czy coś innego mu "nakazuje" tak otworzyć przepustnicę.

Odłączałem jeszcze czujnik ciśnienia paliwa i też bez skutku.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Wymieniłem dziś ten filtr paliwa i silnik krokowy.

Nadal to nic nie pomogło.

Jedyna nadzieja to jeszcze chyba czujnik temp. powietrza zasysanego. Jeśli on w ogóle jest.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Tak się zachowuje auto po odpaleniu. Zapalił łatwo, bo stał może z godzinę.

https://youtu.be/md3-VCxZpV0

Czuję, że tego nie ogarnę, czyszczę tylko w weekend przepustnicę i jadę do magika. Koniec.
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Problem zażegnany! :jupi:

Winnym okazał się brak uszczelki pod przepustnicą, a że nie wierzyłem, że ten, kto to montował, jej nie dał- nie brałem tego nawet pod uwagę... Poskładane wsio na sylikon szary i auto jest NIE DO PO ZNA NIA.

Został jeden szkopuł, ale Pan elektryk był na tyle uczciwy (albo bał się, że nie mam tyle siana :E :E :E ), że powiedział, co jest do zrobienia i ogarnę to sam jutro.
Do wymiany wkład pompy paliwa, bo jest za mało wydajna i stąd to kręcenie długie na zimnym i przerywanie.

A jak się rozgrzeje, to na PB jest rakieta :mrgreen:

Piszę to z rozwalonymi 2 paluchami, bo smok trza było wyjąć i spisać numery :E
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

W nadchodzącym tygodniu Pug jedzie do Antałexu na tylną belkę, postanowione (mam nadzieję, że terminy są wolne).
Dobrze, że mam to blisko siebie :)

Tyłem już tak miota, że boję się po prostu jeździć.

A tak z pierdół to przedłużyłem dolot, bo jeździłem od początku z wywaloną pierwszą częścią (łapało powietrze z komory). Rurką elastyczną fi 50 ulokowałem się w okolicach prawej dolnej krawędzi chłodnicy, co by trochę świeższego powietrza złapało, ale żeby nie wtłaczało go (wymóg LPG).
Dało to tylko tyle, że auto jedzie dokładnie tak samo, ale z dołu (ruszanie, włączanie się na 2ce) pracuje płynniej.
Awatar użytkownika
szasz
Uzalezniony
Posty: 736
Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: szasz »

Angry_Us3r pisze:W nadchodzącym tygodniu Pug jedzie do Antałexu na tylną belkę, postanowione (mam nadzieję, że terminy są wolne).
Dobrze, że mam to blisko siebie :)

Tyłem już tak miota, że boję się po prostu jeździć.
Kontaktowałeś się z nimi? Zadzwoń tam najpierw i ustal co i jak, bo był czas, gdy nie chcieli już regenerować belek z 205, z uwagi na przegnite rury :? chyba, że jesteś już ugadany 8)
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
Angry_Us3r
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Inowrocław [CIN]

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: Angry_Us3r »

Jutro dzwonię z rana. Nawet niech nie próbują się wykręcać, skoro reklamują się, że robią do 205, to mają robić.

To tak jakby do mnie przyjechał klient po drzwi czy schody, a ja na to, że nie robię, bo nie lubię dębu np. :lol:

A jak faktycznie nie będą chcieli to muszę zamówić taką drugą regenerowaną i tyle.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

Post autor: mulec »

I co z tą belką? Robią jeszcze w Antalex-ie? 8)7
ODPOWIEDZ