Re: doktorkowy automatic 1.9
: 26 gru sob, 2015 2:34 am
Teraz chciałbym napisać o planach dotyczących pojazdu, który jest tematem tego wątku. Ja najbardziej lubię jeździć samochodami, lubię jak one dużo jeżdżą. Chciałbym przedstawić szanownym forumowiczom moje plany co do tego pojazdu i prosić o Waszą opinię.
Wracając pojazdem do domu 300km zauważyłem, że prędkościomierz w tablicy zegarów chyba był wymieniany bo jego wskazówka ma zupełnie inny odcień niż pozostałe wskazówki we wskaźnikach. Widać to nawet na zdjęciach wstawionych przez kolegę nowak68. Czy Waszym zdaniem jest możliwe, że wskazówki w zegarach w oryginalnie zestawionej tablicy miały różne odcienie?
Ostatnio jeździłem automatami, Dieslami Mercedesa w których w tablicy zegarów jest obrotomierz. Jego brak w tym samochodzie mi trochę przeszkadza bo lubię wiedzieć jakie aktualnie kręci obroty mój silnik a że w swojej motoryzacyjnej karierze tylko Trabant był benzyniakiem to nie mam zupełnie wyczucia na słuch aby to wiedzieć bez obrotomierza. Zgadzam się z opinią, że w automacie w zasadzie jest niepotrzebny, bo i tak nie my decydujemy o zmianie biegu, ale ja bym chciał go mieć. Czy w takiej konfiguracji zegarów jak na fotkach występował obrotomierz zamiast zegara? Czy aby mieć obrotomierz, to trzeba zmienić tablicę na tą z GTI?
Chciałbym zamontować gaz LPG w tym pojeździe. Na razie dość pobieżnie przejrzałem wątki techniczne z tym związane. Chcę tym pojazdem sporo się poruszać i wydaję się, że montaż instalacji LPG pozwoli mi obniżyć koszty jeżdżenia. Jakie instalacje najlepiej się sprawdzają z tym silnikiem? Jakich firm, jakiego typu? Jaki zbiornik polecacie?
To co napisałem powyżej, to są jakieś zmiany powodujące odejście od oryginału. Poza tymi zmianami planuję usprawniać wszystkie elementu, które tego wymagają. Zapewne pomyślę o przerobieniu wkładek zamków drzwi (były wymieniane na nieoryginalne) na kluczyk od stacyjki i wlewu paliwa bo lubię mieć tylko jeden zamiast wielu, o naprawie zamykania tylnych lewych drzwi z centralnego zamka. Poza tym dokonam napraw blacharskich i lakierniczych, zmienię maskę silnika bo obecna jest powgniatana przez gradobicie. Ponadto, coś mi się wydaje, że słupek między lewymi drzwiami jest przesunięty, bo przednie drzwi odstają od tylnych a tylne prężą przy otwieraniu.
Wracając pojazdem do domu 300km zauważyłem, że prędkościomierz w tablicy zegarów chyba był wymieniany bo jego wskazówka ma zupełnie inny odcień niż pozostałe wskazówki we wskaźnikach. Widać to nawet na zdjęciach wstawionych przez kolegę nowak68. Czy Waszym zdaniem jest możliwe, że wskazówki w zegarach w oryginalnie zestawionej tablicy miały różne odcienie?
Ostatnio jeździłem automatami, Dieslami Mercedesa w których w tablicy zegarów jest obrotomierz. Jego brak w tym samochodzie mi trochę przeszkadza bo lubię wiedzieć jakie aktualnie kręci obroty mój silnik a że w swojej motoryzacyjnej karierze tylko Trabant był benzyniakiem to nie mam zupełnie wyczucia na słuch aby to wiedzieć bez obrotomierza. Zgadzam się z opinią, że w automacie w zasadzie jest niepotrzebny, bo i tak nie my decydujemy o zmianie biegu, ale ja bym chciał go mieć. Czy w takiej konfiguracji zegarów jak na fotkach występował obrotomierz zamiast zegara? Czy aby mieć obrotomierz, to trzeba zmienić tablicę na tą z GTI?
Chciałbym zamontować gaz LPG w tym pojeździe. Na razie dość pobieżnie przejrzałem wątki techniczne z tym związane. Chcę tym pojazdem sporo się poruszać i wydaję się, że montaż instalacji LPG pozwoli mi obniżyć koszty jeżdżenia. Jakie instalacje najlepiej się sprawdzają z tym silnikiem? Jakich firm, jakiego typu? Jaki zbiornik polecacie?
To co napisałem powyżej, to są jakieś zmiany powodujące odejście od oryginału. Poza tymi zmianami planuję usprawniać wszystkie elementu, które tego wymagają. Zapewne pomyślę o przerobieniu wkładek zamków drzwi (były wymieniane na nieoryginalne) na kluczyk od stacyjki i wlewu paliwa bo lubię mieć tylko jeden zamiast wielu, o naprawie zamykania tylnych lewych drzwi z centralnego zamka. Poza tym dokonam napraw blacharskich i lakierniczych, zmienię maskę silnika bo obecna jest powgniatana przez gradobicie. Ponadto, coś mi się wydaje, że słupek między lewymi drzwiami jest przesunięty, bo przednie drzwi odstają od tylnych a tylne prężą przy otwieraniu.