Strona 1 z 1
205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraju
: 04 paź ndz, 2015 8:17 pm
autor: ibis
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 8:30 pm
autor: mlody333
Fajny, ma moje ulubione kołpaki ;P
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 8:43 pm
autor: ibis
A tak, kołpaki pyszne... i takie zostaną. Auto w moim zamierzeniu ma pozostać w 100% oryginalnym stanie, bez przeróbek, tuningów itp. Nie ukrywam, że szukałem właśnie modelowego "golasa" GL/XL, skoro się trafił z 99,9% oryginalnym wyposażeniem (te 0,1% daję na radio LG z MP3 założone przez moją poprzedniczkę) to grzech byłoby w nim rzeźbić.
W planach mam jedynie dołożenie bagażnika na rowery (rower to oprócz starych aut moja druga pasja), ewentualnie kultową naklejkę typu "zielony małpolud/Kilroy" z PRL na tylną szybę (pamiętam z lat '80 sąsiad miał czerwoną 205 w 5 drzwiach właśnie z taką poczwarą na szybie, w ogóle ten potworek, jak i pies kiwający główką, jest mega nostalgiczny).
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 8:46 pm
autor: nowak68
No golas jest, ale naprawdę ładny
Zmień lewarek, ten jest chyba od czegoś innego.
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 8:54 pm
autor: ibis
@nowak68 - możliwe, że z lewarkiem było coś rzeźbione przy montażu Mul-T-Locka. Gałka raczej jest od tego modelu, ma 4 biegi tak jak powinno być - pamiętam z Juniora którego miałem lata temu gałka była podobna. Jak coś zmienili to zapewne dźwignię i mieszek, acz mieszek też na peugeotowski wygląda - możliwe że locka zakładali w ASO (jeśli w '91 w Polsce już było coś takiego) i dali te rzeczy z innego modelu. Nie sądzę, żeby coś później kombinowali z tym autkiem.
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 9:00 pm
autor: nowak68
Raczej chodziło mi o lewarek-podnośnik przy prawym nadkolu
Oryginalny jest tam idealnie wpasowany.
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 9:01 pm
autor: woocash
Oj, słyszałem, że teraz kradną takie kołpaki
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 04 paź ndz, 2015 11:40 pm
autor: Indjana
Fajny
Zmieniłbym tylko kierownicę na trójramienną i dokupił plastiki na błotnik z tyłu.
A, i mogła być większa bieda, bez zegarka tylko z zaślepką ;d
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 05 paź pn, 2015 9:34 am
autor: Alimantado
Egzemplarz w bardzo dobrym stanie. Popieram pozostanie przy oryginale. I chyba za dużo płynu chłodniczego masz.
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 05 paź pn, 2015 11:01 am
autor: RafGentry
Fajny golas i bardzo słuszny kierunek pozostawienia go gołego. Nie zmieniaj kierownicy - dwuramienna pasuje do klimatu no i ma jeszcze niewytartą fakturę plastiku. Niedługo na zlotach sensację będą budzić takie golasy, bo ich jest coraz mniej. Zachowuje się bogate wersje, a te po cichutku wymierają jako dawcy części, czy karoserii na projekty.
Co do zdjęć, to fajnie by było, gdybyś dodawał je przez forumowy uploader. Wtedy zostaną z nami na zawsze na serwerze, a nie znikną jak np. te z Imageshack po paru miesiącach.
Instrukcję masz tutaj:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=34&t=29255
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 06 paź wt, 2015 10:57 am
autor: ibis
@nowak68 - pierwsza rzecz którą muszę dokupić to śruba do lewarka. Niestety poprzedni właściciel miał zwyczaj wożenia podnośnika w bagażniku (niezrozumiały dla mnie, po co sobie pomniejszać kufer jak można wszystko schować pod maskę) i gdzieś zapodział tę śrubę. Możliwe, że lewarek też zagubił, stąd ta różnica.
@Alimantado - faktycznie, płynu będę musiał nieco spuścić ze zbiorniczka. Niestety, "dziadki" mają to do siebie, że wszystko leją pod korek. W latach '90 miałem sąsiada, który do 1994 śmigał białą syrenką 105. Jak odpalał na osiedlu to parowóz przy tym to pikuś. Kiedyś w rozmowie wygadał się, że leje olej do benzyny w proporcji... 1:15
@RafGentry - niestety taka jest prawda, nie tylko z Pugami. Przykład Polonezów - znam przypadek że ktoś kupił typowego golasa 1,5C ze stanu wojennego - auto może nie w doskonałym, ale na pewno bardzo przyzwoitym stanie - i pierwsze co zrobił to przeróbka na klasycznego Borewicza. Wiercenie dziur w drzwiach pod listwy, zderzaki z kątownika metalowego pocięte na żyletki, wnętrze przerobione na Borewicza - wszystko pięknie, tyle, że zamiast oryginalnego (i historycznie bardzo ciekawego, i dość rzadkiego nawet w porównaniu ze zwykłym Borkiem) samochodu koleś uzyskał de facto replikę Borewicza, bez większej wartości na rynku kolekcjonerskim. Przyznam,że tak potępiany przez wielu tuning jest dla mnie 100 razy bardziej zrozumiały - ktoś tuninguje bo chce mieć auto zrobione po swojemu, nie ma ambicji kolekcjonera zabytków. A komuś co na przykład maluchowi FL zakłada stare koła i metalowe zderzaki to nie do końca rozumiem o co chodzi - dla mnie to "robienie" zabytku przez psucie zabytku.
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 06 paź wt, 2015 12:24 pm
autor: woocash
Z tym lewarkiem to jest taki myk, że zwykle on tam lata pod maską i obija lakier przyspieszając korozję. Powinny tam być takie twardsze gąbki przyklejone w miejscach styku z budą.
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 06 paź wt, 2015 12:44 pm
autor: grzesiek309
Fabrycznie chyba były, ale z upływem czasu się wyprowadziły
W kilku pugach się z nimi, albo resztkami kleju spotkałem
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 06 paź wt, 2015 1:13 pm
autor: DJPreZes
Takie podnośniki też były oryginalnie przecież
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
: 07 paź śr, 2015 8:48 pm
autor: traksmetal
Hmmm, ja w swoim golasie też mam taki podnośnik, a jaki powinien być?