GTI Le Mans "Harriet"

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Filipczak »

180 tys i na 5w40? Moze to dobrze swoadczyc o silniku :)
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: mlody333 »

A co to za przebieg 180 000, żeby zmieniać olej na gorszy?? Jak nic nie bierze oleju, trzyma ciśnienie i nie dymi na niebiesko to trzeba jeździć nic nie zmieniać. U mnie w TU z przebiegiem około 200 000 jeździ na pełnym syntetyku i przez rok nie trzeba było robić dolewek. Ładne auto do "dopieszczenia", ale wykończenie niektórych wersji wygląda jak z manufaktury, nie koncernu samochodowego. Jakbym miał tyle aut to płatności OC zablokowały by kasę na inwestycje przy nich :wink:
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Filipczak »

Duzo samochodow przy tym przebiegu smiga juz na 10w40, chociazby Green jest zalany takim olejem. Ale jesli nie lyka nic 5w40, to lac taki i jezdzic :)
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: DJPreZes »

Ja w moim 406 przy przebiegu ok 250kkm przeszedłem z 10W40 (na którym jeździł od ok 180kkm) na 5W30/5W40/0W40 (co zmiana to jakiś wynalazek). Więc bez strachu - jechać na syntetyk!
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: grzesiek309 »

Raf, gdzie z tym DEPO. Na allegro taki piękny nowiutki kierunkowskazik Valeo wisi 8)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Atmanov
Nowicjusz
Posty: 91
Rejestracja: 06 sie czw, 2015 1:36 pm
Posiadany PUG: Volvo V50 / był bażant GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: GTI Le Mans

Post autor: Atmanov »

Filipczak pisze:Duzo samochodow przy tym przebiegu smiga juz na 10w40, chociazby Green jest zalany takim olejem. Ale jesli nie lyka nic 5w40, to lac taki i jezdzic :)
Na przebieg nie ma co patrzeć. Mam napisać ile ma przejechane 508 i na jakim oleju jeździ? :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

W weekend udało się trochę pogrzebać przy aucie. Przyszła część zamówionych gratów, podmieniliśmy z Józkiem palec i kopułkę, które nie nadawały się już do niczego.
12800304_10153937839479476_2684697964596551623_n.jpg
Le Mans z oporami, ale zapalił. Trzeba mu jeszcze nowych kabli i świec, bo chodzi jak pilarka spalinowa. Gdzieś w wydechu są też jakieś przedmuchy.




Jako dobry omen można potraktować fakt, że po nagrzaniu silnik trzyma równe obroty, a ciśnienie oleju to 4 bary. Będą z niego ludzie!

Zachwyciła mnie skrzynia biegów - chyba w żadnym moim aucie nie działa tak precyzyjnie.

Przy okazji zacząłem kompletować detale i galanterię. Niestety podczas demontażu złamał się tatarsko przytwierdzony wkrętami do budy lewy emblemat "Le Mans". Ale i tak będą robione repliki, bo te znaczki wypłowiały przez prawie 25 lat.

W zapasach znalazłem nowy emblemat "Peugeot", całkiem ładny znaczek "205" i jeszcze napisy na chlapacze.
1234571_10153937838764476_1577424068607369294_n.jpg
Rozebrałem resztki halogenów. Z prawego SIEMa nic oprócz uszczelki nie zostało. Z lewego uratuję szkło, bo odbłyśnik też raczej na śmietnik.

Zdjąłem i wyczyściłem plastik tunelu wraz z mieszkiem i półeczką na monety. Wyszperałem w pudłach z częściami schowek na kasety magnetofonowe. Zastanawiam się, czy go nie założyć, bo chcę zostawić oryginalne radio.
12791084_10153937838624476_9135619860696182193_n.jpg
Prace ruszą szybciej, gdy ekipa budowlana skończy przebudowę garażu. Wtedy Le Mansa będzie można wstawić pod dach i ciut bardziej rozbebeszyć.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Całą sobotę spędziłem z Harriet. Były kąpiele na świeżym powietrzu, wspólne spacery, a potem strip-tease w stodole :mrgreen:

Jako że po zimie nie podłączyłem jeszcze zestawów szlaufowych, mycie było bardzo pobieżne, a do spłukania posłużyła konewka. Ale najważniejsze, że auto nie jest już os*rane przez okoliczne ptactwo, ani zamszone. Nawet pojeździłem sobie po ogródku. Kable i świece zamówione w Bandzie jeszcze nie przyszły, więc LeMans nie mógł zdecydować się, czy chodzić na trzy, czy może cztery gary.
20160305_124145.jpg
20160305_124202.jpg
Ostatnie fotki brudnego i kompletnego wnętrza:
20160305_124552.jpg
20160305_124428.jpg
Z rozpędu wyszorowałem Speedline'y, które w końcu wyciągnąłem z bagażnika. Nie ma tragedii. A bałem się, że trzeba będzie malować.
12801092_10153952829289476_3862746142313618818_n.jpg
20160305_121748.jpg
Po zajęciu honorowego miejsca w garażu, rozpoczęło się wybebeszanie. Na pierwszy ogień poszedł bagażnik. Wykładzina niestety musiała odejść. Była cała nasiąknięta wodą, w dodatku kruszyła się i rozpadała. Sami zresztą znacie te numery...
20160305_131842.jpg
Pod spodem na szczęście nic się jeszcze nie rozwinęło. Jedynie w lewym dolnym rogu widać, że coś tam próbuje nieśmiało korodować. Reszta w zaskakująco dobrym stanie, jak na 25 lat w Szwecji. Bagażnik odkurzyłem, umyłem i wysuszyłem. Zanim włożę tam nowe wygłuszenie, wymienię uszczelkę zamka klapy i sprawdzę, czy nie cieknie gdzieś z wycieraczki.
20160305_132209.jpg
20160305_154608.jpg
Uzbrojony w zestaw hartowanych kluczy i wiadro WD-40 przystąpiłem do demontażu foteli. Ku mojemu zdziwieniu, wszystkie śruby odkręciłem najmniejszą grzechotką, absolutnie bez żadnych problemów. Nic się nie urwało, nie połamało, po prostu szok! Tak samo ze śrubami pasów.
20160305_140357.jpg
20160305_160725.jpg
20160305_174134.jpg
Ale przecież nigdy nie może być za kolorowo. Żeby było śmieszniej, powstrzymało mnie... radio. Skubane nie dało się nijak ruszyć, mimo że próbowałem ze wszystkich stron - drutem, gwoździem, prętem. Akurat oryginalnych "wyjmaków" do auta nie dostałem. Cóż, będzie kolejne starcie, żeby wykręcić tunel.
20160305_171218.jpg
Na dobranoc, żeby wykorzystać jak najlepiej niepracującą sobotę wyodkurzałem jeszcze fotele i tylne kanapy, umyłem je środkiem do skór i zaimpregnowałem.
20160305_231902.jpg
20160305_230149.jpg
W wannie moczyła się w tym czasie wykładzina bagażnika. Jest w bardzo dobrym stanie, więc w przypływie radości namoczyłem ją jeszcze w pachnącym Cocolino. Właśnie schnie w ogrodzie.

Fotele pójdą jeszcze do prania materiału. Wykładzina też wylatuje z auta i leci do prania, żebym w tym czasie mógł wywalić stare wygłuszenia.

Pracy jeszcze sporo, ale zapału nie brakuje. Żeby tylko czas pozwolił, to może do lata dane mi będzie się cieszyć nowym GTI :)
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: nowak68 »

No powiem szczerze nagimnastykowałeś się że hej :) Auto naprawdę nietuzinkowe.
A to radio to czasem tą śrubą z tyłu nie jest przymocowane do do budy w jakiś sposób? Może zdejmij boczki tunelu, albo jakoś tak i zobacz czy tam nie sięgniesz do tyłu radia.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: fila1223 »

U Jaremy w xr vol.2 musielismy radio podważyć śrubokrętem bo ta blaszka na około skorodowała, i trzymała nawet po odciągnięciu zatrzasków
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: Vroobell205 »

Spróbuj wsadzić cztery palce do wnęki na kasety i nacisnąć w dół z wyczuciem ale stanowczo. powinno wychylić się na tyle, że od góry będzie szpara na uchwycenie.
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Niedzielna praca w sukces się obraca O-)

Dzięki za rady, ale postanowiłem wyciągnąć radio bez kombinowania. Udało się dorwać pasujące pręto-wyjmaki i kaseciaka w końcu wytargałem. Co się okazało? Że to Philips Made in France...
20160306_213237.jpg
20160306_213255.jpg
Tunel stawiał trochę oporu, ale w końcu wylazł, odsłaniając kupkę śmieci.
20160306_230109.jpg
Już nic nie stało na przeszkodzie, żeby wyjąć dywan. Trochę się bałem o to, co zastanę pod spodem, bo wykładzina była nieco wilgotna.
I faktycznie - maty były nasiąknięte. Ale wyglądało to tak, jakby w aucie skropliła się wilgoć, bo nie zauważyłem śladów przedostawania się wody z zewnątrz. Widocznie nagła zmiana klimatu i rozmrażanie na pokładzie TIRa nie wyszły mu na dobre.
20160306_231151.jpg
Na szczęście po wyjęciu wygłuszeń, podłoga okazała się nie tyle zdrowa, co praktycznie nieskazitelna. Nie zauważyłem nawet kropeczki rdzy, czy nalotu. Im lepiej poznaję to auto, tym bardziej mnie zadziwia.
20160306_233954.jpg
Aha - zanim zabrałem się za robotę, wpadł Druan na pępkówkę. Zamiast flaszki, zostawił mi w bagażniku jakieś zawiniątko. Jeszcze nie rozpakowałem, ale wygląda obiecująco 8)
20160306_230402coll.jpg
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: MaciekD »

zazdroszczę , moja blacha w gorszym stanie była :D
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Na sobotę rano zaplanowaliśmy z Józkiem targanie belki w LeMansie. Jako, że auto do tego zabiegu przygotowałem już jakiś czas temu, pozostało tylko wjechać na stanowisko pracy.

Ciepła, wiosenna pogoda sprzyja kulturze pracy silnika. GTI zapalił za pierwszym przekręceniem kluczyka i to od razu na cztery gary. Obroty trzymał równiuteńko i mimo przedmuchów w okolicy kolektora wydechowego chodził tak, jakby już chciał jeździć, a nie kisić się w ogrodzie pod drzewem.
205 LM 20160402_114952.jpg
Belka wyszła bez oporów. Nie wygląda najlepiej. Teraz czeka ją regeneracja kowalską metodą majzla i młota. Miejmy nadzieję, że nie będzie stawiała oporu.
205 LM 20160402_121853.jpg
Bardzo za to ucieszył mnie widok, jaki zastałem pod belką. Nie mówię tu rzecz jasna o szwedzkim błocie. Poza drobnym nalotem większe ogniska korozji w zasadzie nie występują. Wystarczy porządne czyszczenie, konserwacja i będzie święty spokój na długie lata. Marzy mi się taki spód, jaki miał Maro w swoim CTI O-)

Tak wygląda Harriet obecnie. Mam nadzieję, że niedowład kończyn nie potrwa długo i staruszka jeszcze pohula...
205 LM 20160402_144507.jpg
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GTI Le Mans "Harriet"

Post autor: RafGentry »

Wykładzina wyprana i wysuszona. Wszystkie plamy zeszły :Y
12970997_10154066876829476_3763645939658657929_o.jpg
ODPOWIEDZ