205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Witam wszystkich,
Chciałbym zaprezentować moje auto które zostało uratowane w 2015 roku od kasacji. Teraz stało się moim pierwszym autem "do remontu" do zabawy w mechanika. Planuje własnymi siłami i w własnym tempie przywrócić dawną formę tego egzemplarza.
Chciałbym zaprezentować moje auto które zostało uratowane w 2015 roku od kasacji. Teraz stało się moim pierwszym autem "do remontu" do zabawy w mechanika. Planuje własnymi siłami i w własnym tempie przywrócić dawną formę tego egzemplarza.
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
To bardzo fajne i wdzięczne auta (205-ki). Warto ratować każdy egzemplarz. Pokaż przedstaw jakieś zdjęcia.
Życzymy dużo sił, wytrwałości w pracach remontowych. Oczywiście i dużo funduszy.
Powodzenia
Życzymy dużo sił, wytrwałości w pracach remontowych. Oczywiście i dużo funduszy.
Powodzenia
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Auto niestety było mocno zapuszczone jeśli chodzi o bieżące sprawy. Miało jeździć i tyle... Niemniej blacharsko prezentuje się dobrze. Jak tylko ogarnę temat to załączę kilka fot
Od momentu zakupu wykonałem już kilka niezbędnych prac by auto było sprawne i można było nim się poruszać po drogach w bardziej cywilizowany sposób:
-wymiana tłumika końcowego
-wymiana tarcz hamulcowych + klocków (z przygodą w postaci rozwiercania urwanych kilka lat wcześniej śrub w piaście + gwintowania od nowa otworów)
-wymiana silniczka krokowego
-wymiana termostatu
-wymiana uszkodzonej manetki wycieraczek
-naprawa wycieraczki tylnej
-wymiana silniczka spryskiwacza tylnej szyby
-wymiana wycieraczek
-nowa bateria - poprzednia padła
-wymiana uszkodzonej linki gazu
zaplanowane prace / inwestycje na najbliższy czas:
-wymiana przedniej szyby ( kamień... :/ )
-wymiana szczęk / regeneracja tłoczka hamulców - tył
-nowe kapcie (obecne są nie zmieniane od !kilkunastu! lat)
Zobaczymy co odkryję dalej
Od momentu zakupu wykonałem już kilka niezbędnych prac by auto było sprawne i można było nim się poruszać po drogach w bardziej cywilizowany sposób:
-wymiana tłumika końcowego
-wymiana tarcz hamulcowych + klocków (z przygodą w postaci rozwiercania urwanych kilka lat wcześniej śrub w piaście + gwintowania od nowa otworów)
-wymiana silniczka krokowego
-wymiana termostatu
-wymiana uszkodzonej manetki wycieraczek
-naprawa wycieraczki tylnej
-wymiana silniczka spryskiwacza tylnej szyby
-wymiana wycieraczek
-nowa bateria - poprzednia padła
-wymiana uszkodzonej linki gazu
zaplanowane prace / inwestycje na najbliższy czas:
-wymiana przedniej szyby ( kamień... :/ )
-wymiana szczęk / regeneracja tłoczka hamulców - tył
-nowe kapcie (obecne są nie zmieniane od !kilkunastu! lat)
Zobaczymy co odkryję dalej
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
dziękiczargosia pisze:To bardzo fajne i wdzięczne auta (205-ki). Warto ratować każdy egzemplarz. Pokaż przedstaw jakieś zdjęcia.
Życzymy dużo sił, wytrwałości w pracach remontowych. Oczywiście i dużo funduszy.
Powodzenia
na początku nie byłem przekonany do 205 ale jestem zadowolony ze taki był mój finalny wybór
Pozdrawiam
- FrogsterPL
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
- Posiadany PUG: 205 1.1 XL
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
O cholercia, bardzo ładnie to wygląda
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Całkiem ładnie, to mnie ujęło w nim że wygląda na całkiem zadbany. I to jest to co go broni a czego nie można powiedzieć niestety o wnętrzu. W zeszłym roku tuż po zakupie musiałem wyciągnąć wszystko ze środka do samej maty bitumicznej i wyprać... by jakkolwiek wsiąść do bryki. (Nawiasem mówiąc noszę się z zamiarem wymiany maty bitumicznej bo jest w kiepskim stanie..)
Poczytałem o Twoim Srebrnym Potworze i powiem tak: dwa golasy się spotkały.
Mamy podobną historię. Moja 205 też jest do czasu zakończenia prac podstawami poza moim miejscem pobytu (pracami takimi jak hamulce, pęknięta szyba – ogólnie wszystko co potrzeba by przeszedł przegląd). Mam nadzieję że w te wakacje w końcu sobie „zażyję” dłuższej jazdy
Poczytałem o Twoim Srebrnym Potworze i powiem tak: dwa golasy się spotkały.
Mamy podobną historię. Moja 205 też jest do czasu zakończenia prac podstawami poza moim miejscem pobytu (pracami takimi jak hamulce, pęknięta szyba – ogólnie wszystko co potrzeba by przeszedł przegląd). Mam nadzieję że w te wakacje w końcu sobie „zażyję” dłuższej jazdy
- FrogsterPL
- Junior
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 sty sob, 2016 11:56 am
- Posiadany PUG: 205 1.1 XL
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Hehe, no to ja tą dłuższą jazdę (z Krakowa do Kędzierzyna-Koźla) mam za sobą, a kto wie czy nie będę jej znowu robić w obie strony jeśli się zdecyduję na zrzucenie skrzyni biegów... nie ma to jak mieć swojego mechanika 160 kilometrów od miasta rodzinnego
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
tak bywa, ja na ten moment robię "remont" własnymi siłami. Oczywiście są to mniej skomplikowane rzeczy które bez wizyty u mechanika można pchnąć. Co wyjdzie dalej to się zobaczy
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Kod lakieru sprawdzę w weekend majowy - plan to 4 dni zabawy z 205
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Koledzy i koleżanki,
Jak już pisałem mam specyficzną sytuację: mój GR stoi 100 km od mojego miejsca zamieszkania i raczej szybko się to nie zmieni. W związku z tym proszę o pomoc.
Mam problem z kilkoma częściami - wątpliwości co było zamontowane oryginalnie.
Do tego celu korzystam z pewnej stronki (http://www.iparts.pl) skąd czerpię informacje jakie części są mi potrzebne. Niestety w kilku przypadkach nie jestem w stanie określić konkretnej części. Przykładem jest z układ hamulcowy - przód. Niestety nie byłem w stanie stwierdzić "na odległość" który system został zamontowany (Lucas v.s Bendix). Obecnie mam ten sam problem z bębnami tył (Lucas v.s Bendix). Zaraz pojawi się w mojej głowie wątpliwość o kolor szyby, i wiele wiele innych... Wiem że takie pytania mogą się pojawiać częściej.
W związku z tym chciałem podejść do sprawy systemowo: rozkodować VIN i na tej podstawie czerpać informacje i szukać oryginalnych części. Przeszukałem nasze forum a także inne i znalazłem kilka miejsc na których podobno można znaleźć info / dekoder VINu. Skorzystałem z jednego - autoDNA "na próbę" i mam więcej wątpliwości niż odpowiedzi: Auto jest opisane tam jako rok modelowy 1990 model 1991 a w dowodzie mam rok prod 1992... Najlepszą pozycją jest jednak moc silnika 148KW (199HP) (ale bym latał ). Poniżej zamieszczam wszystkie info z dekodowania jakie uzyskałem
Szukając dalej widziałem strony:
http://services.prosoftware.pl/pvin/ - nie rozczytuje - sprawdzałem około 10 razy
dotarłem nawet do ruskiej strony "detali" - słabe opinie wiec nie korzystałem
niemniej z tego co doczytałem jedyna strona która może dać odpowiedź na moje problemy to Servicebox.
Czy byłby ktoś tak miły i rozkodował mi mój VIN + podesłał info jakie tam można znaleźć?
Z góry stokrotne dzięki... Miało być 205krotne dzięki.
Jak już pisałem mam specyficzną sytuację: mój GR stoi 100 km od mojego miejsca zamieszkania i raczej szybko się to nie zmieni. W związku z tym proszę o pomoc.
Mam problem z kilkoma częściami - wątpliwości co było zamontowane oryginalnie.
Do tego celu korzystam z pewnej stronki (http://www.iparts.pl) skąd czerpię informacje jakie części są mi potrzebne. Niestety w kilku przypadkach nie jestem w stanie określić konkretnej części. Przykładem jest z układ hamulcowy - przód. Niestety nie byłem w stanie stwierdzić "na odległość" który system został zamontowany (Lucas v.s Bendix). Obecnie mam ten sam problem z bębnami tył (Lucas v.s Bendix). Zaraz pojawi się w mojej głowie wątpliwość o kolor szyby, i wiele wiele innych... Wiem że takie pytania mogą się pojawiać częściej.
W związku z tym chciałem podejść do sprawy systemowo: rozkodować VIN i na tej podstawie czerpać informacje i szukać oryginalnych części. Przeszukałem nasze forum a także inne i znalazłem kilka miejsc na których podobno można znaleźć info / dekoder VINu. Skorzystałem z jednego - autoDNA "na próbę" i mam więcej wątpliwości niż odpowiedzi: Auto jest opisane tam jako rok modelowy 1990 model 1991 a w dowodzie mam rok prod 1992... Najlepszą pozycją jest jednak moc silnika 148KW (199HP) (ale bym latał ). Poniżej zamieszczam wszystkie info z dekodowania jakie uzyskałem
Szukając dalej widziałem strony:
http://services.prosoftware.pl/pvin/ - nie rozczytuje - sprawdzałem około 10 razy
dotarłem nawet do ruskiej strony "detali" - słabe opinie wiec nie korzystałem
niemniej z tego co doczytałem jedyna strona która może dać odpowiedź na moje problemy to Servicebox.
Czy byłby ktoś tak miły i rozkodował mi mój VIN + podesłał info jakie tam można znaleźć?
Z góry stokrotne dzięki... Miało być 205krotne dzięki.
- Załączniki
-
- screen 2.JPG (35.21 KiB) Przejrzano 13653 razy
-
- screen 1.JPG (28.1 KiB) Przejrzano 13653 razy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Peugeot to nie mercedes czy bmw. Niestety w vinie masz tylko kod silnika i budy, ewentualnie ubogie informacje o wyposażeniu.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- gargli
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie pt, 2016 10:46 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
Ok. Wiec mam tyle koniuchow pod maską ze żaden GTI mi nie podskoczy
A tak na powaznie chcialbym mimo wszystko wiedzieć co z tego raportu autoDNA można wywnioskować. Wzmianki takie jak: "Jasny" "dlugi zasięg" nic mi nie dają bez kodu obok (lub informacji czego dotyczy wzmianka). Może odczyt w bazie Servicebox będzie pełniejszy / poprawniejszy.
Btw. Wciąż nie potrafię rozwiązać zagadki z hamulcami..
A tak na powaznie chcialbym mimo wszystko wiedzieć co z tego raportu autoDNA można wywnioskować. Wzmianki takie jak: "Jasny" "dlugi zasięg" nic mi nie dają bez kodu obok (lub informacji czego dotyczy wzmianka). Może odczyt w bazie Servicebox będzie pełniejszy / poprawniejszy.
Btw. Wciąż nie potrafię rozwiązać zagadki z hamulcami..
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 GR 1.4 1992 uratowany od kasacji
I nie rozwiążesz bez sprawdzenia w samochodzie.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]