Strona 2 z 3
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 24 sty sob, 2015 6:54 pm
autor: Manwe
jak chcesz koniecznie pasować inny zacisk to bym zadbał żeby pasował na seryjną tarcze i piastę, dorobienie/przerobienie piasty będzie nieopłacalne/niebezpieczne, a tak zostaje pierścień abs i wsio działa jak przedtem
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 24 sty sob, 2015 9:02 pm
autor: DJPreZes
Nie chcę mieć co roku strachu przed przeglądem. Pomierzę, sprawdzę i pewnie zostanę przy częstych przeglądach tego co mam. No, ale może ktoś ma jakieś propozycje albo sprawdzone sposoby, więc temat otwarty
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 17 lut wt, 2015 8:14 pm
autor: DJPreZes
No to jeszcze trochę na temat hamulców...
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 17 lut wt, 2015 8:15 pm
autor: woocash
tak czytam i czytam - zajefajne te hamulce w 406
a myślałem, że tylko w mojej 807 jedyna słuszna naprawa to wymiana zacisków na nowe
/choć jak czytam temat to widzę, że masz tam jakąś masakrę nie hamulce/
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 17 lut wt, 2015 8:21 pm
autor: DJPreZes
Czytałem na forum 406, że niektórym użytkownikom wymiana zestawu naprawczego, tłoczków, prowadnic, itd. starczała na 5-6 miesięcy...No ja nie wiem o co chodzi
Zaciski prosto z Mercedesa Vito zaadaptowane są i ciekawy jestem czy tam też takie problemy mają...
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 17 lut wt, 2015 9:23 pm
autor: woocash
wymiana zestawu naprawczego, tłoczków, prowadnic, itd. starczała na 5-6 miesięcy
u mnie w 807 na miesiąc może.. a potem znów ręczny nie puścił i tarcza się upiekła... /jechałem za koleżanką , która jechała 406 kombi własnie, cuchnie klockiem i sobie pomyślałem - ojj.. sypie im się ta 406
/
dopiero po wymianie zacisku na NOWY /regnerowany pewnie fabrycznie/ TRW był spokój, nie wiem na ile, bo samochód po roku sprzedałem.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 03 mar wt, 2015 7:55 pm
autor: DJPreZes
Ostatnio parę km "się zrobiło". Z perspektywy czasu zadaję sobie pytanie "czemu diesel?!?!?!".
Niby wygodnie, niby jak trzeba to i przyspieszy, oszczędnie i... no, ale kurde no. Kle, kle, kle, sre.
Nie znoszę dźwięku diesla (ten i tak lepiej brzmi - jak słyszę jeszcze starsze diesle to już w ogóle krzyczeć mi się chce), nienawidzę smrodu ropy (fuuuuuuj.... nie ma to jak benzyna o poranku
). Jedno co dobre, że nawet jak mu depnę to nie dymi na czarno, bo tego też nie znoszę.
2.016V + LPG albo nawet i 3.0V6 z LPG byłyby porównywalnie oszczędne lub może i mniej, ale o ile więcej przyjemności z jazdy... No nic - może kiedyś padnie silnik, to przejdę na zdrową stronę mocy.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 04 mar śr, 2015 1:38 pm
autor: levis
Fajna furka. Z tymi hamulcami z tyłu, to niestety tak się dzieje, jak ktoś zaniedba. Ja założyłem komplet ATE i nie narzekam. Jedyne co, to tarcze kotwiczne są kiepskiej jakości i drogie w zakupie...
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 05 mar czw, 2015 5:42 pm
autor: Martinoo
facet nie powinien narzekać na dwa elementy w swoim zyciu. Kobiete i auto, bo sam je wybrał, wiec nie marudz że kupiłeś diesla a nie benzyniaka
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 14 kwie wt, 2015 9:25 am
autor: DJPreZes
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 19 kwie ndz, 2015 9:51 pm
autor: DJPreZes
Z okazji urodzin zrobiłem śmierdzącemu dyzlowi prezencik
Jak się znudzą to na Garrosa też będą idealne.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 27 kwie pn, 2015 8:06 pm
autor: DJPreZes
Przebieg rośnie
Nowe ramiona wycieraczek (nie nowe, ale wypiaskowane i pomalowane proszkowo)
Kółka złożone:
Tuning zderzaka
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 27 kwie pn, 2015 8:37 pm
autor: woocash
tak patrzałem na zdjęcia i dopiero po 5 rzucie oka rozpoznałem że "to" na masce to naklejka klubu a nie napis białym markerem ze złomu
wygląda fajnie... o mały włos podobnego nie kupiłem, z tym, że 3.0 V6.. piekny był, ale wtedy karawanowatość tego samochodu mnie zniechęciła i puściłem się z alfą 156SW niech jej ziemia lekką będzie.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 29 paź czw, 2015 12:57 pm
autor: DJPreZes
No to lecimy z aktualizacją...
W lipcu zrobiłem nieco porządku z zawiechą tył (łączniki stabilizatora i zbieżności, przy czym zbieżności mają już popękane gumy
)
Potem sporo KM zrobiłem bezproblemowo.
W połowie sierpnia zakupiłem amorki, łączniki na przód i łożyska mcpersona, ale tuż przed wymianą musiałem wymieniać szybę - wracam na parking, a tu pęknięta od brzegu prawie do samego środka.... Smutne to, ale w 350 się wymiana na Pilkingtona zamknęła.
"W międzyczasie" przebieg znowu skoczył
Wyświetlacz typu C z Citroena C5 też założony, a przy okazji pochwale się spalaniem (mieszane, z przewagą miasta i sporych korków przy jeździe na tyle dynamicznej na ile silnik i zdrowy rozsądek pozwoli) :
Do tego włącznik od tempomatu i czujnik hamulca też - teraz pozostało dołożyć manetkę
Jak jeździłem XMem ojca to się do tempomatu przyzwyczaiłem...
No i zmieniłem klocki z przodu, to już mi Speedliny nie weszły - oparły się o zacisk... Albo przechodzę na 16" albo jakiś dystans będzie trzeba kupić.
Re: 406 Break 2.0 HDI...
: 29 paź czw, 2015 7:16 pm
autor: simon3
Może 16'tki to niegłupi pomysł? Te 15'tki wydają się małe przy takim aucie