Bebny na tarcze 1.9 GTI

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
gng
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 20 wrz śr, 2006 10:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Kontakt:

Bebny na tarcze 1.9 GTI

Post autor: gng »

Wiem, że to dość dziwne pytanie bo powinienem mieć w orginale tarcze, ale belka w moim pojezdzie pochodzi z 1.6 Gti. Kiedys byl podobny temat ale chodzilo o diesla. Czy w tym przypadku bylaby latwiejsza przerobka? I czy duzo to daje. Bo poki co to reczny u mnie slaby i na lewej nodze tez nie bardzo idzie.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

W gruncie rzeczy tarcze, to tylko taki bajer :roll:
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

nie licz ze na tarczach reczny bedzie lepszy. Na bębnach łatwiej zrobić mocny rękaw.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
gng
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 20 wrz śr, 2006 10:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Kontakt:

Post autor: gng »

No domyślam sie że na ręczby nie ma to wpływu, ale chodziło mi głównie o lewa nogę i ogólnie hamowanie. Ale chyba widze ze nie warto :D To dobrze zaoszczedze troche
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

lepiej doinwestować te bębny :) i lewa noga musi dobrze heblować 8)
a tył i tak odwala 30-40% (o ile jest sprawny :P )
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
zbinxxx
Junior
Posty: 110
Rejestracja: 09 wrz sob, 2006 1:42 pm

Post autor: zbinxxx »

Ew jak ostre hamowanie to rekaw i nozny... nie ma co ryzykować ze komus wjedziesz...


Joke :D
1.9 D -przawie jak TD, prawie robi...
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Lewa noga na hamulcu sluzy glownie do dociazania wyjezdzajacego przodu i ustawiania samochodu w zakrecie. Zbyt mocny hamulec na tyl moglby powodowac w takich sytuacjach blokowanie tylnych kol co nie jest dobre... Dlatego mimo ze w 1.9GTI sa tarcze z tylu to i tak korektory oslabiaja sile hamowania.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Moi dwaj kumple mają seja i cieniasa N0 i u nich zauwazyłe,m ze tył strasznie mocno chamuje. Nie mają regulowanych korektorów hamowania. Jezdziłem obydwoma i śmiem powiedzieć ze mocny tył przy pewnej wprawie w szybkiej jezdzie naprawde pomaga. Szkoda ze w pugach słabiej hamuje.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

b182 pisze:Moi dwaj kumple mają seja i cieniasa N0 i u nich zauwazyłe,m ze tył strasznie mocno chamuje.
Ah te zle wychowane tyly :roll: :lol:
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

chammskie tyłuy źle hamują :oops:

Dodano po 17 sekundach:

chamskie tyły źle hamują :oops:
Pug sprzedany
hugos
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz wt, 2006 9:22 pm
Posiadany PUG: Generation 205 1,4, 75KM, 1.9 AUTOMATIC, 102KM
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: hugos »

Ja jestem osobą która jakiś czas temu założyła temat przeróbki hamulców bębnowych z tyłu na tarczowe w dieslu. Sądze, że w GTI przeróbka może być znacznie prostsza bo nie trzeba wzmacniać przednich hamulców. Ja u siebie miałem już z przodu zainstalowane hamulce od Peugeota Partnera (tarcze o średnicy 266mm). Do przeróbki (oprócz klocków i tarcz ale to traktuję jako materiały eksploatacyjne) potrzeba wyfrezowanych blaszek, które się przykręca zamiast blach do hamulców bębnowych i one stanowią punkt mocowania zacisków. Niestety, bardzo trudno je kupić same i najczęściej trzeba kupować całe tylne wahacze od GTI 1.9. Poza tymi blaszkami potrzeba piast od GTI, zacisków oraz korektora siły hamowanie. Dobrze jest wymienić również wszystkie przewody hamulcowe (i giętkie i metalowe) ale to już standard w P205. Co do zysku na sile hamowanie. U mnie wzrozt efektywności hamowanie jest bardzo znaczący ale jak w poprzednim wątku wspomniałem moim dieslem ciągam przyczepę która często waży 300kg i wówczas tył jest dobrze dociążony i można wykorzystać siłę hamulców tylnych. Przy jeździe bez przyczepy efekt jest znacznie mniejszy gdyż łatwo zablokować tylne koła (przy bębnach nigdy nie udało mi się zablokować tylnych kół gdy ciągnąłem przyczepę a teraz jak zechcę to taka możliwość istniej, pytanie tylko po co). Ręczny hamulec rzeczywiście przy tarczach sprawia problemy i jest dość kiepski. Nie mam teraz czasu ale latem poprzymierzam, czy może od jakiegoś większego modelu Peugeota (np. 406) podejdą tylne hamulce, tam ręczny może być lepszy gdyż hamulec zasadniczy jest tarczowy a ręczny bębnowy.
ODPOWIEDZ