
krymek686 |
|
|||||||||||
![]() Junior
![]() Dołączył(a): 13 lut Śr, 2013 12:23 am Posty: 113 Lokalizacja: Żyrardow Car that you have:: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe |
Zainteresował mnie ten temat co sądzicie. Płukanie silnika przed wymianą oleju czy robić czy nie, czy może się od tego silnik "rozlecieć".
![]() ![]() https://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c oraz drugi na temat płukanie ogólnie całego silnika, chciałbym aby też ktoś się wypowiedział czy jest to opłacalne ![]() https://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg Dodam że zalaliśmy kiedyś z ojcem do renault safrane 2.1 TD półsyntetyk (wcześniej jeździł na mineralu) i zaczął silnik stukać i szybko zmieniliśmy z powrotem na mineral i znowu zaczął chodzić prawidłowo i jeździ do tej pory |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
krymek686 |
|
|||||||||||
![]() Junior
![]() Dołączył(a): 13 lut Śr, 2013 12:23 am Posty: 113 Lokalizacja: Żyrardow Car that you have:: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe |
Coś, ktoś się wypowie
![]() ![]() |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
krzyska |
|
|||||||||||
![]() Peugeot 205 Master
![]() Dołączył(a): 02 paź Pt, 2009 9:49 pm Posty: 2497 Lokalizacja: okolice Kruszwicy Car that you have:: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm |
pisz do Orfistera
_________________ GTI_Efekt Masy |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
2mouse |
|
|||||||||||
![]() Peugeot 205 Master
Dołączył(a): 18 lip N, 2010 10:29 am Posty: 2401 Points: 1 |
krymek686 napisał(a): Zainteresował mnie ten temat co sądzicie. Płukanie silnika przed wymianą oleju czy robić czy nie, czy może się od tego silnik "rozlecieć". Jak się trzymał wyłącznie na oleju, to się rozleci. Jak jest zdrowy, to nic mu nie będzie.krymek686 napisał(a): Zamierzam coś takiego robić w CTI przebieg ponad 220000 km. Auto stało 3 lata ostatnio i nie mam pojęcia jaki olej jest w silniku. Zamierzam po wypłukaniu go zalać jakiś dobry półsyntetyk (przy okazji co polecacie Może dobrze byłoby zajrzeć mu do środka i przy okazji powymieniać wszelkie uszczelniacze? Nie licz na to, że ktoś to zrobił przed tobą. Najmarniej 20 lat te gumki mają. Ja bym w każdym bądź razie tak zrobił. Od płukanki można zacząć, najwyżej będzie mniej roboty później. Co do oleju.... ![]() ![]() ![]() ![]() krymek686 napisał(a): .Przykładowo filmik na temat Liqui Moly też działa, z tym że bardziej ta profesjonalna. http://www.motointegrator.pl/produkty/225412-srodek-do-plukania-silnika-liqui-moly-pro-line-engine-flush-05-litrahttps://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c oraz drugi na temat płukanie ogólnie całego silnika, chciałbym aby też ktoś się wypowiedział czy jest to opłacalne ![]() https://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg Na zwiększenie mocy bym nie liczył, co najwyżej na częściowe odzyskanie tych koni, co to się rozbiegły po polach i łąkach w Niemczech i Francji... ![]() krymek686 napisał(a): Dodam że zalaliśmy kiedyś z ojcem do renault safrane 2.1 TD półsyntetyk (wcześniej jeździł na mineralu) i zaczął silnik stukać i szybko zmieniliśmy z powrotem na mineral i znowu zaczął chodzić prawidłowo i jeździ do tej pory No, zarżnięty silnik rzeczywiście na chwilę można ożywić olejem mineralnym, ale wytartych panewek tym nie odnowisz... ![]() Ale ja się nie znam, na przepływomierz mówię "turbo" ![]() |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
krymek686 |
|
|||||||||||
![]() Junior
![]() Dołączył(a): 13 lut Śr, 2013 12:23 am Posty: 113 Lokalizacja: Żyrardow Car that you have:: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe |
Cti na żadne tory się nie nadaje
![]() Troche czytałem i ogólnie pisze że lepiej aut z takim przebiegiem lać półsyntetyk w sensie najbezpieczniej niż syntetyk.Auto głównie użytkowane będzie weekendowo ale raczej bardziej dynamicznie Na dodatkowe konie nie licze bo to fizycznie niemożliwe tylko na troszkę odzyskanie tych fabrycznych. Przy okazji jaki kupić rozrząd, może być coś takiego pierwsze lepsze z allegro http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-pe ... 29993.html czy coś innego ![]() |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
krzyska |
|
|||||||||||
![]() Peugeot 205 Master
![]() Dołączył(a): 02 paź Pt, 2009 9:49 pm Posty: 2497 Lokalizacja: okolice Kruszwicy Car that you have:: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm |
Masz tam nowszy typ rozrzadu?
_________________ GTI_Efekt Masy |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
Orfister |
|
|||||||||||
![]() Moderator
![]() Dołączył(a): 06 wrz Śr, 2006 8:36 am Posty: 7226 Lokalizacja: Gostynin Car that you have:: Citroen Xsara VTS |
Wypowiem się później
![]() ![]() _________________ CTI , TSA ... i ja ![]() http://www.Orfister.peugeot205.pl |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
krymek686 |
|
|||||||||||
![]() Junior
![]() Dołączył(a): 13 lut Śr, 2013 12:23 am Posty: 113 Lokalizacja: Żyrardow Car that you have:: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe |
krzyska napisał(a): Masz tam nowszy typ rozrzadu? Nowszy czyli jaki ![]() |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
grzesiek309 |
|
|||||||||||
![]() Peugeot 205 Master
Dołączył(a): 01 lis N, 2009 8:13 pm Posty: 6896 Lokalizacja: Białystok Points: 2 Car that you have:: Dużo 205 & Partner V6 |
Były 2 rodzaje napinania rozrządu. Rolka na sprężynie i rolka mimośrodowa, jak w aukcji powyżej. Przed 1992 rokiem powinna być rolka na sprężynie.
_________________ Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się! Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... ![]() Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ![]() |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
Slavko |
|
|||||||||||
![]() Junior
![]() Dołączył(a): 30 mar Pn, 2009 9:50 am Posty: 330 Lokalizacja: Wrocław Car that you have:: 205 XRD 91` |
W zależności od napinacza były też różne paski.
|
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
And1 |
|
|||||||||||
![]() Nowicjusz
![]() Dołączył(a): 28 sie Cz, 2014 3:22 pm Posty: 4 |
Interesowałem się tym tematem ostatnio, z tym że nie na przykładzie 205.
Wiele osób mówiło mi że po płukaniu silnik się "rozczelnił" przez co brał więcej oleju. Oczywiście w minimalnych ilościach. ![]() ![]() Większość mechaników powiedziało że zamiast płukanki lepiej wymienić olej. Przejechać ok. 1500 PLN i zmienić znowu. Koszt większy niestety. Tyczy się to oczywiście silników, które długo stały, albo nie wiadomo co w nich płynie ![]() _________________ 205 w poszukiwaniach... |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
Orfister |
|
|||||||||||
![]() Moderator
![]() Dołączył(a): 06 wrz Śr, 2006 8:36 am Posty: 7226 Lokalizacja: Gostynin Car that you have:: Citroen Xsara VTS |
Jeśli już mówimy o płukaniu nowym olejem przez około 1500 km to TYLKO i wyłącznie dobrej klasy olej mineralny , gdyż mają one wyższą liczbę TBN ( zasadową ) która odzwierciedla stopień oczyszczania wnętrza silnika i utrzymywania zanieczyszczeń w formie zdyspergowanej w objętości oleju.
_________________ CTI , TSA ... i ja ![]() http://www.Orfister.peugeot205.pl |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
woocash |
|
|||||||||||
![]() Peugeot 205 Master
![]() Dołączył(a): 10 lut Cz, 2005 1:56 pm Posty: 5610 Lokalizacja: Katowice Points: 1 Car that you have:: 205 ph1 1984 GR |
Cytuj: formie zdyspergowanej w objętości oleju. doktoryzujesz się? ![]() wyższe tbn mają z tego co wiem oleje do diesla _________________ Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne [ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ] |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
Orfister |
|
|||||||||||
![]() Moderator
![]() Dołączył(a): 06 wrz Śr, 2006 8:36 am Posty: 7226 Lokalizacja: Gostynin Car that you have:: Citroen Xsara VTS |
No trochę czasem juz gadam jak "docęt" za PRL-u...
zgadza sie te typowe do diesla maja TBN na poziomie 13 - 14 ..ale kto teraz kupuje oleje typowe do diesla...wiekszość to unisex...chociaż np Total i Shell robią typowe dieslaki _________________ CTI , TSA ... i ja ![]() http://www.Orfister.peugeot205.pl |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
Orfister |
|
|||||||||||
![]() Moderator
![]() Dołączył(a): 06 wrz Śr, 2006 8:36 am Posty: 7226 Lokalizacja: Gostynin Car that you have:: Citroen Xsara VTS |
Odgrzewamy kotleta ?
![]() _________________ CTI , TSA ... i ja ![]() http://www.Orfister.peugeot205.pl |
|||||||||||
Góra |
|
|||||||||||
|


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
