Strona 1 z 2

WYDECH

: 07 lip pn, 2008 10:11 pm
autor: Marioo
Witam,
szykuje się do wymiany tłumika środkowego o ostatniego(wtf?), mam 1,9 122 z KAt. chciałbym wywalić katalizator, jak nailepjej to zrobić chciałem kupic rurę ktora leci od kolektora do środkowego tłumika ale tam nie ma miejsca na sondę.

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 10:58 pm
autor: Banita
2 opcje:

1. Kupic ta rure, nawiercic i dospawac nakretke, w ktora mozna wkrecic sonde.
2. Wspawac kawalek rury w mie jsce kata

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:19 pm
autor: Munne
Nikt nie mysli o srodowisku 8)7

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:25 pm
autor: Banita
munne pisze:Nikt nie mysli o srodowisku 8)7
Tu moznaby polemizowac, bo katalizatory zwiekszaja spalanie sredino o 5-7%, w zwiazku z czym zloza ropy sa znacznie bardziej eksloatowane, emisja CO2 tez sie zwieksza, recycling katalizatorow, eksploatacja zloz platyny, itp itd...

Nie znam sie za bardzo na tym i ciezko mi stwierdzic jednoznacznie, co jest lepsze, ale nie sadze, zeby katalizatory byly takie kochane dla srodowiska jak sie przyjelo. Chyba jedyny zauwazalny plus to zaprzestanie dodawania olowiu do paliw.

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:27 pm
autor: moralez
a co ma dodawanie olowiu do katalizatora 8) ?

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:28 pm
autor: Banita
Zatyka katalizator

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:31 pm
autor: moralez
a od kiedy to sie uzwa paliwa olowiowego do silnika z katalizatorem 8)7

bardziej mi chodzi o rozwiniecie tej mysli
Chyba jedyny zauwazalny plus to zaprzestanie dodawania olowiu do paliw.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:34 pm
autor: Banita
Jak nie bylo katalizatorow, to napopularniejszym paliwem byla przeciez etylina z dodatkiem olowiu. Wraz z popularyzowaniem sie katalizatorow, paliwo takie zniknelo z rynku, bo jego produkcja i sprzedaz stala sie nieoplacalna. Wg mnie to jest plus katalizatorow. Co prawda posredni, ale zawsze.

Re: WYDECH

: 07 lip pn, 2008 11:36 pm
autor: moralez
bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.

Re: WYDECH

: 08 lip wt, 2008 8:19 am
autor: Orfister
Był to czteroetylek ołowiu 8) który cholernie zanieczyszcza środowisko..
Tu nawet nie chodzi o "zapychanie" katalizatora a jego degradację chemiczną.
Zawarte w nim metale szlachetne wchodzą w reakcję z czteroetylkiem ołowiu ( który nie ulega spaleniu ) i degradują się.
Po takim procesie katalizator nie spełnia zupełnie swej funkcji.

Re: WYDECH

: 08 lip wt, 2008 10:57 am
autor: Pieraś
Banita moze spalin leci wiecej przy KACIE ale mniej substancji szkodliwych, na pewno gdyby bylo jak pisales wyzej nie wprowadzaliby katow, poza tym teraz zapewne sa lepsze niz te sprzed 10 lat.

Re: WYDECH

: 08 lip wt, 2008 11:27 am
autor: Marioo
Co by nie było wytna Kata i zastapie go rurą tak szczeże mówiąc środowisko i tak juz gorsze nie będzie a mój lewek bedzie lepjej oddychał :)) trzeba dbać o zwierzaki :)

Re: WYDECH

: 08 lip wt, 2008 5:49 pm
autor: Banita
moralez pisze:bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.

Bzdura. Faktem jest, ze olow przylega do powierzchni czynnej kata i go zapycha. Jezeli 95% aut ma katy, to jaki jest sens utrzymywac na stacji dystrybutor z PB? Zaden. Skoro nie ma dystrybucji, to nie ma zbytu dla produkcji, wiec produkowanie takiego paliwa, ktorego nikt nie chce sprzedawac jest nieoplacalne. Dla tych 5% wprowadzono dodatki do paliwa oparte na zwiazkach o ktorych mowisz.
Pieraś pisze:Banita moze spalin leci wiecej przy KACIE ale mniej substancji szkodliwych, na pewno gdyby bylo jak pisales wyzej nie wprowadzaliby katow, poza tym teraz zapewne sa lepsze niz te sprzed 10 lat.
Nie wiem , po prostu nie sadze, zeby bylo tak rozowo.

Re: WYDECH

: 08 lip wt, 2008 6:59 pm
autor: moralez
Banita pisze:
moralez pisze:bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.

Bzdura. Faktem jest, ze olow przylega do powierzchni czynnej kata i go zapycha. Jezeli 95% aut ma katy, to jaki jest sens utrzymywac na stacji dystrybutor z PB? Zaden. Skoro nie ma dystrybucji, to nie ma zbytu dla produkcji, wiec produkowanie takiego paliwa, ktorego nikt nie chce sprzedawac jest nieoplacalne. Dla tych 5% wprowadzono dodatki do paliwa oparte na zwiazkach o ktorych mowisz.
jak zwykle odwracasz kota ogonem, najpierw zmniejszono normy dotyczace olowiu i zmniejszano dopuszczalna ilosc w litrze, potem zaczeto uzywac katalizatora w zwiazku ze zwiekszaniem rygoru norm emisji spalin, wiec nie probuj zawszelka cene bronic swojej wydumanej w 5 sekund teorii.
W Polsce dystrybutory z U95 zniknely nie dlatego ze popyt spadl, tylko dlatego ze normy uni europejskiej tego zakazywaly
8)7

Re: WYDECH

: 08 lip wt, 2008 10:01 pm
autor: Banita
A co ma piernik do wiatraka? W unii europejskiej wtedy nie bylismy.
U95 to byla benzyna bezolowiowa z dodatkiem, ktory mozna bylo kupic oddzielnie ( o ktorym wspomnialem) i nic nie zakazywalo sprzedazy tegoz paliwa.