Radio i zakłucenia.

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
spina205
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 17 lut ndz, 2008 10:22 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 look
Numer Gadu-gadu: 3433827

Radio i zakłucenia.

Post autor: spina205 »

Problem polega natym że jak włącze radio to gra bardzo ładnie, a jak tylko odpale puga to powstają zakłucenia i nic nie gra. Gdy jestem blisko nadajnika radiowego to radio gra bez zarzutów. Słyszałem że jak są wyeksplaatowane przewody zapłonowe to mogą powodowac zakłucenia w odbiorze radia. Za wszelkie cenne rady i porady z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: palpio »

raczej alternator juz troche zużyty
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: gad »

Witam ja mam ten sam problem jednak zaczyna sie on juz po przekreceniu na zapłon. Czego to moze byc przyczyna?
spina205
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 17 lut ndz, 2008 10:22 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 look
Numer Gadu-gadu: 3433827

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: spina205 »

Zapomniałem dodać że umnie tak jak u kolegi odbiór pada po przekręceniu na zapłon.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: borek_wpr »

Wymień kondensator przy alternatorze.Jeżeli odbiór się nie poprawi
to zamontuj drugi kondensator do cewki . Gotowy przewód wyprowadzony z cewki zakończony konektorem o nr.2R.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: domel »

a co to te zakucenia ?
Bo o zakłóceniach już było.
Najlepiej dać jakieś jakieś filtry na wejściu radia lub/i na alternatorze.
W najprostszym rozwiązaniu może być parę małych kondensatorów równolegle w zasilaniu lub cewki szeregowo.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: borek_wpr »

Dobry odbiór to także antena.To nie jest kawałek drutu ,to falowód.W zależności od regionu mamy różną propagację fal.
Pionową i poziomą.Aby nie regulować położenia anteny zmieniając region Polski ,kompromisem jest ustawienie jej pod kątem 45 st. do ziemi.Dla słabszych jakościowo odbiorników można dołożyć wzmacniacz antenowy -ok. 12 zł na Allegro.Należy także wymontować lampkę sufitową i zobaczyć w jakim stanie jest przyłącze anteny.Ekran wraz z zębatym pierścieniem powinien dotykać do masy(Zęby powinny przebić farbę). Żyła- powinna być przylutowana do punktu lutowniczego.
A i radio powinno mieć dobrą masę .
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: domel »

Antena i instalacja swoją drogą.
Obawiam się, że po prostu u kolegi jakieś urządzenie z auta typu alternator, przewody WN, cewka itp sieją ostro po zasilaniu. Tymi pikami napięcia jest zasilane radio i będzie to słychać.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: Banita »

domel pisze:Antena i instalacja swoją drogą.
Obawiam się, że po prostu u kolegi jakieś urządzenie z auta typu alternator, przewody WN, cewka itp sieją ostro po zasilaniu. Tymi pikami napięcia jest zasilane radio i będzie to słychać.

A u ciebie alternator zaczyna krecic po przekreceniu na zaplon? :roll:
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: gad »

Antene i radio mam w pozadku bo bedac w suchej beskidzkiej na zgaszonym silniku to słucham rmfu krakowskiego a to ponad 70 km!a wystarczy ze przekrece na zapłon i cały odbior idzie w pi...
Awatar użytkownika
daritex
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 15 sty pn, 2007 9:27 pm
Posiadany PUG: look 1,1
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: daritex »

w moim pugu było to samo wystarczyło poprawić styk anteny z masom dachu i wszystkie zakłócenia znikły.
PEUGEOT 205 LOOK 1.1 TU1M Magneti Marelli 1993r.
garros

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: garros »

ja mam dokladnie ten sam problem w moim garrosie ze ja tylko zapale silnik to odrazy przerywa lub wogole nie gra :/
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Radio i zakłucenia.

Post autor: gad »

domel pisze:a co to te zakucenia ?
Bo o zakłóceniach już było.
Najlepiej dać jakieś jakieś filtry na wejściu radia lub/i na alternatorze.
W najprostszym rozwiązaniu może być parę małych kondensatorów równolegle w zasilaniu lub cewki szeregowo.
A moglibyscie troche dokładniej opisac jak to pomontowac i co okładnie z tym zrobic? Antena jest ok bo puga kupiłem bez i musiałem ja dokupic wiec jak ja zakładałem to zadbałem o nalezyty styk z masa! Pozatym gdyby go nie było to na zgaszonym silniku tez nie było by rewelacji a tak sie składa ze jest 8)
ODPOWIEDZ