EcuMaster + Mi16 & D6C vs. DFW - kilka pytań

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

EcuMaster + Mi16 & D6C vs. DFW - kilka pytań

Post autor: levis »

Cześć.

W silnikach D6C są "wyższe" tłoki, co daje większe sprężanie w silniku.

Czy w silniku DFW można po prostu splanować głowicę, aby uzyskać podobny stopień sprężania ?

Rozumiem, że kolektory oraz wałki są takie same w D6C jak w DFW.


Na jaki przyrost mocy mogę liczyć zwiększając stopień kompresji mojego DFW, robiąc porting głowicy, planowanie pod zwiększenie stopnia kompresji oraz strojąc na ECUMASTERZE (wywalić przepływkę i użyć mapsensora) ?
Co trzebaby dokupić do ecumastera oprócz map sensora ?

Z góry dzięki

Pozdrawiam
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: Lord Devil »

Wystepowaly rozne kolka rozrzadu z oznaczeniem 2, 3 oraz 4
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: d_ARC »

Kształt komory spalania też się trochę zmieni, zależy jak duze będą przeróbki głowicy, jakie wałki, jaki wydech i dolot, zależy też jak zaprogramujesz kompa, ale nie jestem ekspertem w tych sprawach.

Mam w zapasie czapkę po generalce i planowaną coś koło 1mm, robiona na A-grupę (poza wałkami), ale jeszcze nie zakładałem. W planie były tłoki z D6C co miało dać stopień sprężania w okolicach 11. Niestety ciężko dostać coś w sensownym stanie, a kute na zamówienie, to nie moja liga, zwłaszcz, że chwilowo przerwa z rajdowaniem. Sterowanie silnikiem mam z D6C, dolot i wydech przygotowany pod większą moc. Liczyłem na coś przedziale 170-180KM.

Jeden z Pugowych szamanów proponuje założyć wał z 2.1TD, co ma dać efekt podobny do wyższych tłoków i zwiększyć pojemność. Może tędy droga, jak sądzicie?
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: Lord Devil »

Zalezy ktory szaman, ale Ci najlepsi maja racje _O_
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: d_ARC »

Hahahaha, jeśli dobrze kojarzę założycel posta mógłby coś o tym szamanie powiedzieć :mrgreen:
Trzeba więc osobiście pogadać z szamanem co to da :) Zima idzie, drugi motor w częściach leży, zostaje zakupić wał, podzespoły wymienne i coś złożyć.
Chyba za szybko się człowiek to swoich kucy przyzwyczaja i chce więcej :D
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: Lord Devil »

d_ARC to choroba, ktora jest nieuleczlana - malo koni, niestety zawsze jest kres. U mnie skonczylo sie dodawanie i teraz podnosienie mocy, to juz rewolucja, a nie ewolucja i poki co to powstrzymuje. Pytanie na jak dlugo :mrgreen:
Car Valeting, Car Detailing.
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: Munne »

A widzisz Darku kiedys Ci mowilem ze Mi16 jest nudne:)
d_ARC pisze:Hahahaha, jeśli dobrze kojarzę założycel posta mógłby coś o tym szamanie powiedzieć :mrgreen:
Trzeba więc osobiście pogadać z szamanem co to da :) Zima idzie, drugi motor w częściach leży, zostaje zakupić wał, podzespoły wymienne i coś złożyć.
Chyba za szybko się człowiek to swoich kucy przyzwyczaja i chce więcej :D
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: d_ARC »

Hahahaha, jak wsiadasz do 100-konnego dupowozu albo diesla i próbujesz wyprzedzać, to doceniasz, że nie taki migacz zły :) Od czegoś trzeba zacząć, do kresu jeszcze daleko. Im mniej komputera w aucie tym lepiej, a zawsze marzyły mi się gaźniczki :) No ale to jeszcze odległa przyszłość
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: kubas »

Co drugi na forum to kubica chyba hehehe. Ja pewnie w 100% nie wykorzystuje moich 75km a tu niektórym nie starcza 160km niceeeeeeeeeeeee
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: moralez »

Jakbys w 100 % wykorzystywal swoje 75 KM to bys silnik musial wymieniac co miesiac 8)
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: Draxter »

moralez pisze:Jakbys w 100 % wykorzystywal swoje 75 KM to bys silnik musial wymieniac co miesiac 8)
Przesadzasz. To 100% to tylko teoria bo gdzie jednostajnie wykorzystasz silnik w 100% ? Chwilowo to i owszem :)
Poza tym kazdy silnik "podstawiony do tego wzoru 100%" bedzie sie podobnie "konczyl".

Wlasciwe i regularne dbanie o silnik/auto znaczaco wydluza zywotnosc silnika.

EOT
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: morpheusss »

A co myślicie o wpakowaniu do migacza 4 gaźników ze ścigacza...?
cienki
Junior
Posty: 473
Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 6928887
Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: cienki »

Problem się zapewne pojawi podczas strojenia.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: Lord Devil »

Ja wiem ze taki migacz bedzie palil i to duzo, ale cos za cos, konie biora sie nie tylko z powietrza...
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
morpheusss
Junior
Posty: 370
Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
Numer Gadu-gadu: 2292990
Lokalizacja: Mikołów

Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań

Post autor: morpheusss »

Pracuję dla gościa w UK który jest bardzo poważany na całym świecie w branży skrzyń automatycznych, generalnie motoryzacja to całe jego życie. Byłem u niego w zeszłym tygodniu, wieczorem rozmawialiśmy przy pincie na różne tematy i zeszło na podnoszenie mocy silników ;) Poradził mi, że bardzo ważną kwestią o której ludzie przeważnie zapominają jest nie tylko proporcja tlen/paliwo w mieszance, ale przede wszystkim stopień jej wymieszania. Gaźnik da mieszankę optymalną pod kątem mocy, z kolei wszystkie komputery w dzisiejszych autach dawkują paliwo optymalnie pod kątem ekonomii i ekologii. tfu! ;)
Skoro już się zdecydowaliśmy na gaźnik i mamy idealne proporcje... jak zadbać o wymieszanie? Tu jest niezły (i banalny) knif. Przeważnie ludzie polerują kanały dolotowe na połysk - 'oddychanie' silnika się poprawia, ale znacznie pogarsza się stopień wymieszania mieszanki. Rozwiązanie jest bardzo proste ;) Wypolerować wszystko, a potem naciąć spiralne bruzdy w dolocie tak, aby nadać ruch wirowy lecącej przez dolot mieszance. Przygotowywał lata temu brytyjskie V6 do racingu i zawsze się te 2 rzeczy sprawdzały. Polecał mi dwugardzielowe webbery - bez wątpienia najlepsza opcja, ale finansowo poza zasięgiem. Nigdy nie miał styku z gaźnikami z moto i nie potrafił mi odpowiedzieć jak będą się sprawdzały w samochodzie. Dlatego pytam was, może ktoś przerabiał temat ;)
Strojenie łatwe nie będzie, ale do zrobienia ;)
ODPOWIEDZ