EcuMaster + Mi16 & D6C vs. DFW - kilka pytań
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
EcuMaster + Mi16 & D6C vs. DFW - kilka pytań
Cześć.
W silnikach D6C są "wyższe" tłoki, co daje większe sprężanie w silniku.
Czy w silniku DFW można po prostu splanować głowicę, aby uzyskać podobny stopień sprężania ?
Rozumiem, że kolektory oraz wałki są takie same w D6C jak w DFW.
Na jaki przyrost mocy mogę liczyć zwiększając stopień kompresji mojego DFW, robiąc porting głowicy, planowanie pod zwiększenie stopnia kompresji oraz strojąc na ECUMASTERZE (wywalić przepływkę i użyć mapsensora) ?
Co trzebaby dokupić do ecumastera oprócz map sensora ?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
W silnikach D6C są "wyższe" tłoki, co daje większe sprężanie w silniku.
Czy w silniku DFW można po prostu splanować głowicę, aby uzyskać podobny stopień sprężania ?
Rozumiem, że kolektory oraz wałki są takie same w D6C jak w DFW.
Na jaki przyrost mocy mogę liczyć zwiększając stopień kompresji mojego DFW, robiąc porting głowicy, planowanie pod zwiększenie stopnia kompresji oraz strojąc na ECUMASTERZE (wywalić przepływkę i użyć mapsensora) ?
Co trzebaby dokupić do ecumastera oprócz map sensora ?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Wystepowaly rozne kolka rozrzadu z oznaczeniem 2, 3 oraz 4
Car Valeting, Car Detailing.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Kształt komory spalania też się trochę zmieni, zależy jak duze będą przeróbki głowicy, jakie wałki, jaki wydech i dolot, zależy też jak zaprogramujesz kompa, ale nie jestem ekspertem w tych sprawach.
Mam w zapasie czapkę po generalce i planowaną coś koło 1mm, robiona na A-grupę (poza wałkami), ale jeszcze nie zakładałem. W planie były tłoki z D6C co miało dać stopień sprężania w okolicach 11. Niestety ciężko dostać coś w sensownym stanie, a kute na zamówienie, to nie moja liga, zwłaszcz, że chwilowo przerwa z rajdowaniem. Sterowanie silnikiem mam z D6C, dolot i wydech przygotowany pod większą moc. Liczyłem na coś przedziale 170-180KM.
Jeden z Pugowych szamanów proponuje założyć wał z 2.1TD, co ma dać efekt podobny do wyższych tłoków i zwiększyć pojemność. Może tędy droga, jak sądzicie?
Mam w zapasie czapkę po generalce i planowaną coś koło 1mm, robiona na A-grupę (poza wałkami), ale jeszcze nie zakładałem. W planie były tłoki z D6C co miało dać stopień sprężania w okolicach 11. Niestety ciężko dostać coś w sensownym stanie, a kute na zamówienie, to nie moja liga, zwłaszcz, że chwilowo przerwa z rajdowaniem. Sterowanie silnikiem mam z D6C, dolot i wydech przygotowany pod większą moc. Liczyłem na coś przedziale 170-180KM.
Jeden z Pugowych szamanów proponuje założyć wał z 2.1TD, co ma dać efekt podobny do wyższych tłoków i zwiększyć pojemność. Może tędy droga, jak sądzicie?
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Zalezy ktory szaman, ale Ci najlepsi maja racje
Car Valeting, Car Detailing.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Hahahaha, jeśli dobrze kojarzę założycel posta mógłby coś o tym szamanie powiedzieć
Trzeba więc osobiście pogadać z szamanem co to da Zima idzie, drugi motor w częściach leży, zostaje zakupić wał, podzespoły wymienne i coś złożyć.
Chyba za szybko się człowiek to swoich kucy przyzwyczaja i chce więcej
Trzeba więc osobiście pogadać z szamanem co to da Zima idzie, drugi motor w częściach leży, zostaje zakupić wał, podzespoły wymienne i coś złożyć.
Chyba za szybko się człowiek to swoich kucy przyzwyczaja i chce więcej
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
d_ARC to choroba, ktora jest nieuleczlana - malo koni, niestety zawsze jest kres. U mnie skonczylo sie dodawanie i teraz podnosienie mocy, to juz rewolucja, a nie ewolucja i poki co to powstrzymuje. Pytanie na jak dlugo
Car Valeting, Car Detailing.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
A widzisz Darku kiedys Ci mowilem ze Mi16 jest nudne:)
d_ARC pisze:Hahahaha, jeśli dobrze kojarzę założycel posta mógłby coś o tym szamanie powiedzieć
Trzeba więc osobiście pogadać z szamanem co to da Zima idzie, drugi motor w częściach leży, zostaje zakupić wał, podzespoły wymienne i coś złożyć.
Chyba za szybko się człowiek to swoich kucy przyzwyczaja i chce więcej
Kazda morda pasuje do Forda!
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Hahahaha, jak wsiadasz do 100-konnego dupowozu albo diesla i próbujesz wyprzedzać, to doceniasz, że nie taki migacz zły Od czegoś trzeba zacząć, do kresu jeszcze daleko. Im mniej komputera w aucie tym lepiej, a zawsze marzyły mi się gaźniczki No ale to jeszcze odległa przyszłość
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Co drugi na forum to kubica chyba hehehe. Ja pewnie w 100% nie wykorzystuje moich 75km a tu niektórym nie starcza 160km niceeeeeeeeeeeee
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4907
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Jakbys w 100 % wykorzystywal swoje 75 KM to bys silnik musial wymieniac co miesiac
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Przesadzasz. To 100% to tylko teoria bo gdzie jednostajnie wykorzystasz silnik w 100% ? Chwilowo to i owszemmoralez pisze:Jakbys w 100 % wykorzystywal swoje 75 KM to bys silnik musial wymieniac co miesiac
Poza tym kazdy silnik "podstawiony do tego wzoru 100%" bedzie sie podobnie "konczyl".
Wlasciwe i regularne dbanie o silnik/auto znaczaco wydluza zywotnosc silnika.
EOT
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
A co myślicie o wpakowaniu do migacza 4 gaźników ze ścigacza...?
-
- Junior
- Posty: 473
- Rejestracja: 20 lut sob, 2010 6:10 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 6928887
- Lokalizacja: zdecydowanie Podkarpacie
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Problem się zapewne pojawi podczas strojenia.
Sprzedam dużo części do skrzyń biegów BE1/BE3 (dzwony, korpusy, koła zębate, dyferencjały itd)
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Ja wiem ze taki migacz bedzie palil i to duzo, ale cos za cos, konie biora sie nie tylko z powietrza...
Car Valeting, Car Detailing.
- morpheusss
- Junior
- Posty: 370
- Rejestracja: 25 wrz pt, 2009 2:37 pm
- Posiadany PUG: 205 XS '89 TU3M - wrak & 205 XL TU3M & 205 Look TU3M
- Numer Gadu-gadu: 2292990
- Lokalizacja: Mikołów
Re: ECUMASTER + Mi16 & D6C vs DFW - kilka pytań
Pracuję dla gościa w UK który jest bardzo poważany na całym świecie w branży skrzyń automatycznych, generalnie motoryzacja to całe jego życie. Byłem u niego w zeszłym tygodniu, wieczorem rozmawialiśmy przy pincie na różne tematy i zeszło na podnoszenie mocy silników Poradził mi, że bardzo ważną kwestią o której ludzie przeważnie zapominają jest nie tylko proporcja tlen/paliwo w mieszance, ale przede wszystkim stopień jej wymieszania. Gaźnik da mieszankę optymalną pod kątem mocy, z kolei wszystkie komputery w dzisiejszych autach dawkują paliwo optymalnie pod kątem ekonomii i ekologii. tfu!
Skoro już się zdecydowaliśmy na gaźnik i mamy idealne proporcje... jak zadbać o wymieszanie? Tu jest niezły (i banalny) knif. Przeważnie ludzie polerują kanały dolotowe na połysk - 'oddychanie' silnika się poprawia, ale znacznie pogarsza się stopień wymieszania mieszanki. Rozwiązanie jest bardzo proste Wypolerować wszystko, a potem naciąć spiralne bruzdy w dolocie tak, aby nadać ruch wirowy lecącej przez dolot mieszance. Przygotowywał lata temu brytyjskie V6 do racingu i zawsze się te 2 rzeczy sprawdzały. Polecał mi dwugardzielowe webbery - bez wątpienia najlepsza opcja, ale finansowo poza zasięgiem. Nigdy nie miał styku z gaźnikami z moto i nie potrafił mi odpowiedzieć jak będą się sprawdzały w samochodzie. Dlatego pytam was, może ktoś przerabiał temat
Strojenie łatwe nie będzie, ale do zrobienia
Skoro już się zdecydowaliśmy na gaźnik i mamy idealne proporcje... jak zadbać o wymieszanie? Tu jest niezły (i banalny) knif. Przeważnie ludzie polerują kanały dolotowe na połysk - 'oddychanie' silnika się poprawia, ale znacznie pogarsza się stopień wymieszania mieszanki. Rozwiązanie jest bardzo proste Wypolerować wszystko, a potem naciąć spiralne bruzdy w dolocie tak, aby nadać ruch wirowy lecącej przez dolot mieszance. Przygotowywał lata temu brytyjskie V6 do racingu i zawsze się te 2 rzeczy sprawdzały. Polecał mi dwugardzielowe webbery - bez wątpienia najlepsza opcja, ale finansowo poza zasięgiem. Nigdy nie miał styku z gaźnikami z moto i nie potrafił mi odpowiedzieć jak będą się sprawdzały w samochodzie. Dlatego pytam was, może ktoś przerabiał temat
Strojenie łatwe nie będzie, ale do zrobienia