Strona 1 z 1

Wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 14 lut pn, 2011 7:17 pm
autor: Marin205
Panowie

ponieważ zastanawiam się nad odświeżeniem układu wydechowego nie wiem co zrobić
generalnie mam tłumik bez dziury ale cały zardzewiały

zastanawiam się nad tym by wywalić tłumik środkowy i zastąpić go rurą wszystko pasuje plug&play

rura kosztuje 116 zł

lub wsadzić tłumik środkowy bosala 250 zł

na rysunku poniżej jest rozwiązanie jakie chciałbym zrobić

a na drugim rysunku jest układ tłumików jaki mam


co sądzicie? jakie będą plusy a jakie minusy (poza głośnością)

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 16 lut śr, 2011 10:22 pm
autor: morpheusss
Hmm... Ja u siebie miałem wrzuconą strumienicę i na końcu przelotowy tłumik bez żadnej końcówy. Auto nie było za głośne, miało piękny warkot (bez żadnego buczenia, tfu!) no i co najważniejsze... jak się człowiek postarał to i marchewę wypluło :) Mam ten wydech jeśli chcesz, oddam za niewielki pieniądz. Jeśli chcesz obiektywnej opinii na temat dzwięku, zapytaj ekipę zeszłorocznej Pragi ;)

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 18 lut pt, 2011 5:18 pm
autor: smiechoo
najlepszy zestaw to rura srodkowa bez tlumika srodkowego koncowy od 125p ;) wali marchewa i jak sie chcialo to alarmy w brykach mozna bylo wlaczac a jak spokojnie sie jezdzilo to byl troszeczke glosniejszy od serii ale o wiele przyjemniejszy dzwiek wydawal ;)

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 18 lut pt, 2011 5:36 pm
autor: Martinoo
smiechoo pisze:najlepszy zestaw to rura srodkowa bez tlumika srodkowego koncowy od 125p ;) wali marchewa i jak sie chcialo to alarmy w brykach mozna bylo wlaczac a jak spokojnie sie jezdzilo to byl troszeczke glosniejszy od serii ale o wiele przyjemniejszy dzwiek wydawal ;)
A jaki mozna było by wstawic tłumik do diesla żeby troche ładniejszy dzwiek wydawał?

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 18 lut pt, 2011 6:31 pm
autor: morpheusss
Oczywiście żartem stwierdzę. że:
A jaki mozna było by wstawic tłumik do diesla żeby troche ładniejszy dzwiek wydawał?
Jak w burdelu nie idzie to się kurwy zmienia a nie firanki :P
Wg mnie nie ma co się ośmieszać i wrzucać sportowego wydechu do starego wolnossącego diesla.. zawsze warkot zostanie skaleczony przez te cholerne zawory :)

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 18 lut pt, 2011 11:42 pm
autor: Martinoo
morpheusss pisze:Oczywiście żartem stwierdzę. że:
A jaki mozna było by wstawic tłumik do diesla żeby troche ładniejszy dzwiek wydawał?
Jak w burdelu nie idzie to się kurwy zmienia a nie firanki :P
Wg mnie nie ma co się ośmieszać i wrzucać sportowego wydechu do starego wolnossącego diesla.. zawsze warkot zostanie skaleczony przez te cholerne zawory :)
Nie przepadasz za klekotem zaworów??

Własnie w tym dzwieku jest to coś

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 19 lut sob, 2011 2:59 am
autor: morpheusss
Niestety nie.. jestem zwolennikiem wysoko kręconej benzyny :)
No ale każdy lubi co lubi, szanuję to i nie będę Cię przekonywać do czegokolwiek :)
Chociaż wczoraj śmigałem subaru 2.0 boxer w dieslu... i przyznaję że mimo klekotu zaworów autko przyjemnie brzmiało, boxer + turbina mają swoje uroki :)

Re: wycinamy tłumik środkowy w 1.4 TU

: 26 lut sob, 2011 12:27 am
autor: smiechoo
Martinoo pisze:
smiechoo pisze:najlepszy zestaw to rura srodkowa bez tlumika srodkowego koncowy od 125p ;) wali marchewa i jak sie chcialo to alarmy w brykach mozna bylo wlaczac a jak spokojnie sie jezdzilo to byl troszeczke glosniejszy od serii ale o wiele przyjemniejszy dzwiek wydawal ;)
A jaki mozna było by wstawic tłumik do diesla żeby troche ładniejszy dzwiek wydawał?

mozesz spokojnie dac sama rure od kolektora do konca wydechu, albo tak samo jak ja mialem czyli koncowy od 125p albo jakis inny srodkowy tlumik od jakiegos auta ktory jest przelotowy, po ustawieniu do tego dawki na mechanicznej pompie powinien troche lepiej chodzic glowa roznica bedzie kulturze pracy i troszeczke szybciej bedzie sie wkrecal na obroty i troszke lepiej przyspieszal wiem to z doswiadczenia jak sie bawilismy w amatorskim garazu przy golfie i corsie obydwa przypadki to wolnossace diesle w golfie predkosc max podniosla sie o 12 km/h ( 1.9d ) a w corsie o ~10km/h bo to 1.5 isuzu ale fajny pomruk mialy :)

btw ja tez bardzo lubie dzwiek diesla ale benzynki sa leprze do przerobek i tansze w utrzymaniu :P