turbo w dyzlu

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

turbo w dyzlu

Post autor: PrezesBednarz »

Szybka akcja.

Uturbiać XUD9 czy swapować na XUD11?

Akcja się dzieje w 309. Od lipca mam wolniejsze weekendy zacznę grzebać, ale chce się przygotować.
Auto ma służyć do jeżdżenia po mieście, tak, żeby nie targać dużego kombi co chwila.
Awatar użytkownika
Slavko
Junior
Posty: 276
Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
Posiadany PUG: 205 XRD 91`
Numer Gadu-gadu: 6259259
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: Slavko »

Nie jestem znawcą tematu, jednak z rozważań jakie kiedys poczynaliśmy z kolegą Tomkiem (bananowcem) zawsze wychodziło, że jednak lepiej swapować. Jesli xud11 jest z intercoolerem to pamietaj, że musisz go gdzieś wcisnąć.
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: turbo w dyzlu

Post autor: rallye »

swap :)
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: turbo w dyzlu

Post autor: PrezesBednarz »

Dobra to swapować na 11 czy na 9 z turbo intakula z 306 td 90 koni?
Awatar użytkownika
Slavko
Junior
Posty: 276
Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
Posiadany PUG: 205 XRD 91`
Numer Gadu-gadu: 6259259
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: Slavko »

1.9 z 306 ma ten nieszczęsny intercooler nad silnikiem. Nie wiem jak w 309 ale taki numer nie przechodzi w 205. Poza tym przy swapie xud9te nie ma wiekszych komplikacji. Nie wiem jak sprawa się ma z xud11.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: turbo w dyzlu

Post autor: PrezesBednarz »

Ic wrzuci się jakieś chińskie z przodu, chyba, że nie ma możliwości bez większych rzeźbień. Nigdy nie miałem w ręku tego motoru...
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: grzesiek309 »

Z tym ic z przodu będzie spora rzeźba. Rozmyślałem nad tym ostatnio i chyba będę chłodnicę obniżał. Zależy jeszcze jaką masz chłodnicę. Taką jak w GTI czy zwykłą. Przy zwykłej da się coś upchnąć obok :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Slavko
Junior
Posty: 276
Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
Posiadany PUG: 205 XRD 91`
Numer Gadu-gadu: 6259259
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: Slavko »

Ogólnie rzecz biorąc wygląda to tak (zdjęcie ze zdjętym IC) http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... p85694.jpg.
Musisz znaleść miejsce na przewody i ICka i wpiąć to w kolektor
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: turbo w dyzlu

Post autor: PrezesBednarz »

Z tego co wiem to GTIkowa dwa wentylatory
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: grzesiek309 »

No to jest problem. Pomiędzy zderzakiem a wentylatorami nie wejdzie, pod atrapę też nic nie upchniesz. Albo obniżanie chłodnicy albo cieńsze wentylatory.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Slavko
Junior
Posty: 276
Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
Posiadany PUG: 205 XRD 91`
Numer Gadu-gadu: 6259259
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: Slavko »

Zawsze jest jakaś opcja ;) Pytanie czy chcesz ingerować w wygląd frontu auta? Jeśli nie masz halogenów to możesz pomysleć o umiejscowieniu IC pod zderzakiem i wycięcia wlotu.
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: turbo w dyzlu

Post autor: PrezesBednarz »

To to już szczegóły. Walka będzie o to by wyglądał seryjnie.
Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 610
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: turbo w dyzlu

Post autor: bananowiec »

Chłodnica musi pozostać duża na dwa wentylatory gdyż każdy TD Peugeot Citroen czy to xud9t czy xud11t wyposażony jest w wymiennik ciepła pomiędzy układem smarowania i chłodzenia. Im większa chłodnica tym lepsze chłodzenie płynu, który nagrzewany jest także przez rozgrzany olej.
Najlepszym rozwiązaniem jest:
- zamontowanie IC nad silnik tak jak oryginalnie było to zrobione w 306, 406 lub 405 i doprowadzenie do niego nawiewu świeżego powietrza tunelem pod maską, lub wycięcię wlotu w masce.
- obniżenie mocowań chłodnicy i zamontowanie nad nią wąskiego długiego IC np.ze starej BMW 5 tds, w tym wypadku kolektor z Xantii rozwiąże problem połączenia IC z dolotem.
ODPOWIEDZ