Strona 1 z 1

Silnik do forevera

: 09 cze wt, 2015 6:07 pm
autor: Tafyn
Witam chciałbym wymienic silnik 1.1 od forevera z 94r. na cos mocniejszego, jakiego silnika mam szukac zeby fajnie juz sie zbierał chciałbym silnik ktory miałby okolo 100KM

Re: Silnik do forevera

: 09 cze wt, 2015 6:11 pm
autor: Martinoo
1.4 75 koni albo 1.4 z Cytryny AX GTI 84 konie albo 1.6 Vts z saxo około 115 koni.
Przy ostatnim trzeba wziąć komputer i zdjąć IMO. W pozostałych nie ma tego problemu. Chcesz więcej info o vts to pw. Jestem z tematem na świeżo

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik do forevera

: 09 cze wt, 2015 7:32 pm
autor: Filipczak
Martinoo pisze:1.4 75 koni albo 1.4 z Cytryny AX GTI 84 konie albo 1.6 Vts z saxo około 115 koni.
Przy ostatnim trzeba wziąć komputer i zdjąć IMO. W pozostałych nie ma tego problemu. Chcesz więcej info o vts to pw. Jestem z tematem na świeżo

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Ewentualnie silnik ze 106 xsi, 1.4 ma chyba 94KM, ale widzialem gdzies jakas delikatnie mocniejsza wersje.
Od siebie polecam tez TU3S, ciezko dorwac niestety i trzeba miec kogos kto ogarnia gazniki, ale za to dzwiek silnika na gazniku i latwosc modyfikacji jest warta tych zachodu :)

Nie wiem tez jak wyglada kwestia swap'a silnika z 306 1.6 8V 90KM.

Ogolnie szukaj silnikow TU, przy XU, bedziesz musial zmieniac/przerabiac sanki i zmieniac skrzynie.

Re: Silnik do forevera

: 09 cze wt, 2015 7:42 pm
autor: krzyska
Swapa na 1.6 90km z p306 robił BARON. Ponoć jeden z szybszych i latwiejszych swapów.

Re: Silnik do forevera

: 09 cze wt, 2015 8:21 pm
autor: Martinoo
Równie szybki jak vts . Dwa dni na spokojnie i silnik odpalony

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik do forevera

: 09 cze wt, 2015 8:51 pm
autor: grzesiek309
1,6 8V chyba najlepsza opcja, choć cięższy od 1.1, bo na żeliwnym bloku. 1,6 16V lepsza opcja, ale zdrowy silnik w przystępnej cenie to inna bajka...

Re: Silnik do forevera

: 10 cze śr, 2015 1:37 am
autor: Indjana
A powiedzcie jeszcze, ile hajsiwa kosztuje taka operacja?
No i chyba nie do końca uśmiecha zostawić go na tym samym zawieszeniu?

Re: Silnik do forevera

: 10 cze śr, 2015 12:25 pm
autor: Filipczak
Indjana pisze:A powiedzcie jeszcze, ile hajsiwa kosztuje taka operacja?
No i chyba nie do końca uśmiecha zostawić go na tym samym zawieszeniu?
Sama operacja 400-600zl, do tego przydaloby sie zmienic olej, rozrzad itd wiec dolicz do tego jeszcze minimum 200zl. Ja zmienialem silnik z bloku zeliwnego na aluminiowy zostawiajac ory zawieszenie. Samochod poszedl w gore i duzo lepiej sie zaczal prowadzic ze wzgledu na lzejszy przod. Od tego czasu minelo jakies 3 miesiace i ponad 2 tys kilometrow i w sumie nie zanotowalem anomalii zwiazanych z zawieszeniem, roznica w wadze tych silnikow nie jest tak porazajaca. Jednak nie wiem jak wyglada sprawa stabilizatora, ja mam takie zawieszenie jak jest w XS.

Bardziej niz nad zawiasem, trzeba pomyslec nad hamulcami, u mnie ory Bendixy przy ~90KM z aluminiowym blokiem nie daja rady momentami.

Re: Silnik do forevera

: 18 cze czw, 2015 10:05 am
autor: pyzio_dawca
Jak 1.6 to najtansza opcja to 1.6 90km. Najciekawszą opcja moim zdaniem było by 1.6 16v, ale niestety ceny nie są zbyt przyjazne.
1.4 84 km, robi już z Puga, dośc poważnego konkurenta na ulicy, i takie rozwiązanie polecam. Jak bedzie mało mocy, to zawsze możesz posadzic na to głowice z tu5 i nawet wielopunktowy wtrysk, bo ta glowica daje juz taka możliwość. Zaglądnij do mojego tematu, moze podpatrzysz jakies rozwiązanie dla siebie :D

Ja na ten moment mam tu3 z głowicą od tu5, i właśnie kończe zakładanie wtrysku z bmw e36 1.6. Zostało poogarniać czujniki, sonde itp. Więc nie wiem jeszcze jak to jeździ:d W razie pytań wal śmiało na pw :D

Jeszcze co do hamulców, ja mam teraz 15 " felgi z oponą 185/65 i nie narzekam zbytnio na hamowanie, z tym ze mam dwa razy większe serwo niz seria i korektor sily hamowania tylnej osi :)

Re: Silnik do forevera

: 18 cze czw, 2015 10:13 am
autor: Filipczak
pyzio_dawca pisze:Jak 1.6 to najtansza opcja to 1.6 90km. Najciekawszą opcja moim zdaniem było by 1.6 16v, ale niestety ceny nie są zbyt przyjazne.
1.4 84 km, robi już z Puga, dośc poważnego konkurenta na ulicy, i takie rozwiązanie polecam. Jak bedzie mało mocy, to zawsze możesz posadzic na to głowice z tu5 i nawet wielopunktowy wtrysk, bo ta glowica daje juz taka możliwość. Zaglądnij do mojego tematu, moze podpatrzysz jakies rozwiązanie dla siebie :D

Ja na ten moment mam tu3 z głowicą od tu5, i właśnie kończe zakładanie wtrysku z bmw e36 1.6. Zostało poogarniać czujniki, sonde itp. Więc nie wiem jeszcze jak to jeździ:d W razie pytań wal śmiało na pw :D

Jeszcze co do hamulców, ja mam teraz 15 " felgi z oponą 185/65 i nie narzekam zbytnio na hamowanie, z tym ze mam dwa razy większe serwo niz seria i korektor sily hamowania tylnej osi :)
O tym wtrysku to chetnie poczytam, ciekawa sprawa, musisz zaktualizowac temat o pugu. A co do opon to nie pomyliles sie przypadkiem? 185/65/15 to taki balon ze nie wiem czy by sie zmiescil w 205.

Re: Silnik do forevera

: 18 cze czw, 2015 10:19 am
autor: DJPreZes
195/65/15 mieści się na styk i ledwie palec wsadzisz między oponę a talerzyk sprężyny na amorku 8)7 8)7 8)7

Re: Silnik do forevera

: 18 cze czw, 2015 10:42 am
autor: Filipczak
DJPreZes pisze:195/65/15 mieści się na styk i ledwie palec wsadzisz między oponę a talerzyk sprężyny na amorku 8)7 8)7 8)7
W wielu pugach tylne kolo obciera o dokladke, u mnie przy 175/65/14 jest juz niewiele miejsca

Re: Silnik do forevera

: 18 cze czw, 2015 2:33 pm
autor: pyzio_dawca
Nie, wcale się nie pomyliłem. Nie pamietam tylko czy profil 60/65 8)7 Wszystko sie mieści :D
20515.jpg