CTi 1,6 86r (105KM) pytanie :)
CTi 1,6 86r (105KM) pytanie :)
Mam CTi 1,6 z roku 86 silnik ma 105KM ,od roku 87 silniki te miały 115 KM ! jaka jest róznica miedy tymi dwoma silnikami ??
czy da sie jakies z tego mojego 105KM zrobic te 115KM ?? jak tak to w jaki spsób i jakim kosztem .. aha i jeszcez jedno pytanko jak najprościej obnizyć 205 z tyłu (przód mam na nowych sprezynach i teraz tył troszke wysoko siedzi i przy wyzszych predkosciach na zakretach gdy zaczne hamowac to troche tył "lata")
z góry dzięki za pomoc
czy da sie jakies z tego mojego 105KM zrobic te 115KM ?? jak tak to w jaki spsób i jakim kosztem .. aha i jeszcez jedno pytanko jak najprościej obnizyć 205 z tyłu (przód mam na nowych sprezynach i teraz tył troszke wysoko siedzi i przy wyzszych predkosciach na zakretach gdy zaczne hamowac to troche tył "lata")
z góry dzięki za pomoc
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ty masz silnik XU5J a ten 115KM to XU5JA/K ,czym sie roznia ? Innym rozwiazaniem odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,przepustnica oraz innymi tkaimi pierdolami, ktore sprawily wzrost mocy o te 10KM ale jednoczesny spadek momentu obrotowego z 137Nm do 131Nm.
Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow
Pozdrawiam
Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow
Pozdrawiam
- ZoNNk
- Junior
- Posty: 231
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Gosc co startoje 1.6 w rallycrosie mowił mi ze glowica sie rozni i wałek rozrządu jest innysamer pisze:Ty masz silnik XU5J a ten 115KM to XU5JA/K ,czym sie roznia ? Innym rozwiazaniem odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,przepustnica oraz innymi tkaimi pierdolami, ktore sprawily wzrost mocy o te 10KM ale jednoczesny spadek momentu obrotowego z 137Nm do 131Nm.
Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow
Pozdrawiam
1.6 GTI 85 BIELUTeńkI ;]
... a co najlepiej zrobic zeby w mire zwiekszyć moc silnika(ale jak najniższym kosztem )??... w tej chwili mój Cti to jest orginał ! zadnych zmian (no moze prócz zawiesznia z przodu )
*zabiegi typu splanowanie głowicy mam za friko tylko musiał bym widziec ile ?? 0,8mm ?? mało ?? duzo ?? a moze za duzo ??
*zabiegi typu splanowanie głowicy mam za friko tylko musiał bym widziec ile ?? 0,8mm ?? mało ?? duzo ?? a moze za duzo ??
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Gacol ja bym sie chetnie z toba zamienil Dal bym ci moje 115 ps w zamian za twoj moment obrotowy
Glowicy bym nie ruszal... mozna ja bezpiecznie splanowac nawet do 0,8mm, ale moze sie okazac ze silnik zacznie swirowac i bedziesz musial wymienic walek na sportowy... moze choc nie musi! Warto poprawic laczenia kolektorow z glowica, poprawic kanaly, poprawic doprowadzenie powietrza oraz o odppowiednia mieszanke do tego.
Glowicy bym nie ruszal... mozna ja bezpiecznie splanowac nawet do 0,8mm, ale moze sie okazac ze silnik zacznie swirowac i bedziesz musial wymienic walek na sportowy... moze choc nie musi! Warto poprawic laczenia kolektorow z glowica, poprawic kanaly, poprawic doprowadzenie powietrza oraz o odppowiednia mieszanke do tego.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Spoko momozemy Ci..gacol pisze:hmm raczej bede zdany na siebie
na poczatek instrukcja jak to zrobic
http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
albo http://www.krawczyk.peugeot205.pl/porady.htmMav309 pisze:Spoko momozemy Ci..gacol pisze:hmm raczej bede zdany na siebie
na poczatek instrukcja jak to zrobic
http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
Pozdrawiam
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zalezy ci na przyspieszeniu, czy raczej na V-maxie ?gacol pisze:dzieki za linki napewno skorzystam
.. a co do silnika to co sam moge zrobic zeby był ciut mocniejszy ?
Jezeli przyspieszenie to bardzo dobrym rozwiazaniem jest zmiana przelozenia glownego w skrzyni biegow. Przelozenie te trzeba zakupic od 406Mi16 , lub Citroena BX 1.9 16v , jest to przelozenie 4.4 , a teraz masz (chyba, ale cti 1.6 chyba ma taka sama skrzynie jak 1.6 gti) 4.0.
Predkosci na poszczegulnych biegach spadna ci o ok 20km/h , ale za to bedzie naprawde lepiej przyspieszac, bedzie lepiej sie wkrecac, odroty nie spadaja tak przy zmianie biegow. (spadaja do rowno 4 tys ,a przeciez od tych oborotow naprawde zaczyna czoc moc)
Koszt takiej przyjemnosci to 300zl za przelozenie i 200zl za wymiane (no chyba ze bedziesz mial drozszych , lub tanszych mechanikow)
Pozdrawiam