CTi 1,6 86r (105KM) pytanie :)

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
gacol

CTi 1,6 86r (105KM) pytanie :)

Post autor: gacol »

Mam CTi 1,6 z roku 86 silnik ma 105KM ,od roku 87 silniki te miały 115 KM ! jaka jest róznica miedy tymi dwoma silnikami ??
czy da sie jakies z tego mojego 105KM zrobic te 115KM ?? jak tak to w jaki spsób i jakim kosztem :) .. aha i jeszcez jedno pytanko jak najprościej obnizyć 205 z tyłu (przód mam na nowych sprezynach i teraz tył troszke wysoko siedzi i przy wyzszych predkosciach na zakretach gdy zaczne hamowac to troche tył "lata")

z góry dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Ty masz silnik XU5J a ten 115KM to XU5JA/K ,czym sie roznia ? Innym rozwiazaniem odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,przepustnica oraz innymi tkaimi pierdolami, ktore sprawily wzrost mocy o te 10KM ale jednoczesny spadek momentu obrotowego z 137Nm do 131Nm.

Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

samer pisze:Ty masz silnik XU5J a ten 115KM to XU5JA/K ,czym sie roznia ? Innym rozwiazaniem odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,przepustnica oraz innymi tkaimi pierdolami, ktore sprawily wzrost mocy o te 10KM ale jednoczesny spadek momentu obrotowego z 137Nm do 131Nm.

Lej tyko benzyne 98 oktanowa , bo te nowsze silniki sa dopiero przystosowane (po86r) do 95 oktanow

Pozdrawiam
Gosc co startoje 1.6 w rallycrosie mowił mi ze glowica sie rozni i wałek rozrządu jest inny
1.6 GTI 85 BIELUTeńkI ;]
gacol

Post autor: gacol »

... a co najlepiej zrobic zeby w mire zwiekszyć moc silnika(ale jak najniższym kosztem )??... w tej chwili mój Cti to jest orginał ! zadnych zmian (no moze prócz zawiesznia z przodu :) )


*zabiegi typu splanowanie głowicy mam za friko tylko musiał bym widziec ile ?? 0,8mm ?? mało ?? duzo ?? a moze za duzo ?? :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Gacol ja bym sie chetnie z toba zamienil :) Dal bym ci moje 115 ps w zamian za twoj moment obrotowy :)

Glowicy bym nie ruszal... mozna ja bezpiecznie splanowac nawet do 0,8mm, ale moze sie okazac ze silnik zacznie swirowac i bedziesz musial wymienic walek na sportowy... moze choc nie musi! Warto poprawic laczenia kolektorow z glowica, poprawic kanaly, poprawic doprowadzenie powietrza oraz o odppowiednia mieszanke do tego.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

temat tylnego zawieszenia juz chyba byl poruszany ale jeszcze raz: otoz z tylu masz belke i wysokosc zawieszenia regulujesz wlasnie tym. ale sam chyba tego nie bedziesz robil? :P
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
gacol

Post autor: gacol »

hmm raczej bede zdany na siebie :)
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

gacol pisze:hmm raczej bede zdany na siebie :)
Spoko momozemy Ci..
na poczatek instrukcja jak to zrobic :D

http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Mav309 pisze:
gacol pisze:hmm raczej bede zdany na siebie :)
Spoko momozemy Ci..
na poczatek instrukcja jak to zrobic :D

http://www.205gti.com/techslamrearUK.htm
albo http://www.krawczyk.peugeot205.pl/porady.htm :)

Pozdrawiam
gacol

Post autor: gacol »

dzieki za linki napewno skorzystam
.. a co do silnika to co sam moge zrobic zeby był ciut mocniejszy :)?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

gacol pisze:dzieki za linki napewno skorzystam
.. a co do silnika to co sam moge zrobic zeby był ciut mocniejszy :)?
Zalezy ci na przyspieszeniu, czy raczej na V-maxie ?

Jezeli przyspieszenie to bardzo dobrym rozwiazaniem jest zmiana przelozenia glownego w skrzyni biegow. Przelozenie te trzeba zakupic od 406Mi16 , lub Citroena BX 1.9 16v , jest to przelozenie 4.4 , a teraz masz (chyba, ale cti 1.6 chyba ma taka sama skrzynie jak 1.6 gti) 4.0.
Predkosci na poszczegulnych biegach spadna ci o ok 20km/h , ale za to bedzie naprawde lepiej przyspieszac, bedzie lepiej sie wkrecac, odroty nie spadaja tak przy zmianie biegow. (spadaja do rowno 4 tys ,a przeciez od tych oborotow naprawde zaczyna czoc moc)
Koszt takiej przyjemnosci to 300zl za przelozenie i 200zl za wymiane (no chyba ze bedziesz mial drozszych , lub tanszych mechanikow)

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ