Peugeot 205 GL/GR 1,1			(1982-1988)
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika XW7 (109 F)
Średnica cylindra			72 mm
Skok tłoka			69 mm
Pojemność skokowa			1124 cm3
Stopień sprężania			9,7
Ciśnienie sprężania			1,1 MPa
Moc maksymalna			37 kW (50 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej			4800 obr/min
Moment maksymalny			85 Nm
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego			2800 obr/min
Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany łacuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha samoczynny (sprężyna i ciśnienie układu smarowania)
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu		0,7 mm
Fazy rozrządu
	otwarcie zaworu ssącego			2 przed ZZ
	zamknięcie zaworu ssącego			23 po ZW
	otwarcie zaworu wydechowego			36 przed ZW
	zamknięcie zaworu wydechowego			11 przed ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
	zawór ssący		0,10 mm
	zawór wydechowy		0,25 mm
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat / Calorstat V 5348
	temperatura początku otwarcia			79...82C
	temperatura pełnego otwarcia			93C
	skok zaworu		7,5 mm
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
	typ / Kleber Venuflex AV 10.900/910
Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego za pomocą kół zębatych, umieszczona na zewnątrz kadłuba
Ciśnienie oleju / w temperaturze 90C
	przy 1000 obr/min silnika		0,06...0,1 MPa
	przy 2500 obr/min silnika		0,21...0,25 MPa
	przy 4000 obr/min silnika		0,26...0,3 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 498 lub SIF VH 163
Układ zasilania / gaźnikowy
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu
Typ / Guiot, Sofabex lub SEV Marchal
Ciśnienie zasilania (przy 3000 obr/min)	0,025 MPa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, AP AC AT 2001
Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie
Typ / Solex 32 PBISA 12 TAL 144-3
Gaźnik Solex 32 PBISA 12 TAL 144-3
Średnica gardzieli			25 mm
Dysze
	główna paliwa			125  5
	główna powietrza			175  20
	paliwa biegu jałowego			42  5
Masa pływaka			5,7 g
Poziom paliwa / nieregulowany
Prędkość obrotowa biegu jałowego			650  50 obr/min
Zawartość CO		1,5  0,5%
Układ zapłonowy / akumulatorowy, tranzystorowy rozdzielaczowy
Aparat zapłonowy / Ducellier M 146 E (532 402) lub Bosch 0237 009 015, z bezstykowym generatorem impulsów
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego)				1342
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 650 obr/min i odłączonym przewodzie podciśnienia)
	etylina 98			6 przed ZZ
	benzyna bezołowiowa LO 95			4 przed ZZ
Uwaga: do modeli 1985 silnik nie przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej; od modeli 1986 silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej o LO co najmniej 95.
Cewka zapłonowa / Ducellier 520 015 lub Bosch 0221 122 317
Moduł wzmocnienia / Ducellier 521 007 lub Bosch 0227 100 111
Świece zapłonowe / z uszczelnieniem stożkowym (bez uszczelki), Bosch H6 D0, Bosch H 7 DC, AC C 42 LTS lub Champion BN 9 Y
Odstęp elektrod				0,6...0,7 mm
 
PODWOZIE
Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk T 180 lub Verto 180 DBR 335
Średnica zewnętrzna tarczy				180 mm
Okładziny cierne / Ferodo A 3 S
Wymiary okładzin			181,5 × 127 × 3...3,2 mm
Skok jałowy pedału / zerowy
Skok całkowity pedału			135...145 mm
Przeniesienie napędu ze sprzęgła / za pomocą koła zębatego osadzonego na wałku sprzęgłowym, poprzez koło zębate pośrednie osadzone na wałku pośrednim, na koło zębate wałka wejściowego skrzynki przekładniowej
Przełożenie skrzynka przekładniowa/sprzęgło (silnik)	1,26 (34/27)
Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa lub pięciobiegowa (wyposażenie dodatkowe od modeli 1986) plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
	skrzynka czterobiegowa / BH3/4
	skrzynka pięciobiegowa / BH3/5
Przełożenia
Skrzynka BH3/4
	I bieg				3,08 (37/12)
 II bieg				1,65 (28/17)
 III bieg				1,09 (35/32)
	IV bieg				0,75 (27/36)
	bieg wsteczny				2,83 (34/12)
	przekładnia główna				3,35 (57/17)
Skrzynka BH3/5
	I bieg				3,08 (37/12)
 II bieg				1,65 (28/17)
 III bieg				1,09 (35/32)
	IV bieg				0,89 (25/28)
	V bieg				0,72 (28/39)
	bieg wsteczny				2,83 (34/12)
	przekładnia główna				3,35 (57/17)
Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół
Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie				22,1
Liczba obrotów koła kierownicy			ok. 3,3
Promień skrętu				5,25 m
Kąt skrętu koła
	zewnętrznego				3102
	wewnętrznego				3745
Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
	zbieżność (regulowana)	 			3  1 mm (030  10)
	pochylenie koła (nieregulowane)				030  30
	wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)			145  30
	pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane)			845  40
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym
Zawieszenie tylne / niezależne, na podłużnych wahaczach wleczonych, połączonych rurowym wspornikiem poprzecznym, z drążkiem stabilizatora i poprzecznymi drążkami skrętnymi, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
	zbieżność (nieregulowana)	 			0,6  1 mm (006  10)
	pochylenie koła (nieregulowane)				030  30
	pochylenie tyłu nadwozia (mierzone odległością od ziemi
	do górnego punktu mocowania amortyzatora tylnego
	 regulowane)			427  7 mm 
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych
Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym (w modelu 205 GR)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, DBA IV
Średnica zewnętrzna tarczy				247 mm
Grubość tarczy
	nominalna				10 mm
	minimalna dopuszczalna				7 mm
Nakładki cierne
	model 205 GL / Abex A 413
	model 205 GR / Ferodo F 592 lub Textar T 249
Wymiary nakładek				92  43,95 mm
Średnica cylindra zacisku				48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
	nominalna				180 mm
	maksymalna dopuszczalna			181,5 mm
Okładziny cierne / Ferodo 617, Don 242 lub Abex Pagid 383
Średnica cylinderków
	model 205 GL				20,6 mm
	model 205 GR				19 mm
Pompa hamulcowa / w układzie tandem, DBA Bendix, Girling lub ATE
Średnica tłoków
	model 205 GL				19 mm
	model 205 GR				20,6 mm
Skok tłoków				30 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, Isovac (w modelu 205 GR)
Średnica tłoka				178 mm
Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych
Koła i ogumienie
Obręcze / 4 1/2 B 13
Ogumienie / bezdętkowe 145 SR 13, Michelin MX lub Uniroyal R 280
Ciśnienie w ogumieniu
	Michelin MX
		przód				0,19 MPa
		tył				0,21 MPa
	Uniroyal R 280
		przód				0,20 MPa
		tył				0,22 MPa
 
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Akumulator / 12 V 150 A/25 Ah lub 12 V 175 A/29 Ah, minus na masie
Alternator / Bosch 0120 489 193, Ducellier 516 039 A (12 V, 50 A) lub Paris Rhone A 13 N 38 (12 V, 47 A)
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
	typ / Kleber Venuflex AV 10.900/910
Rozrusznik / Bosch 0001208 228 (12 V, 0,85 kW), Ducellier 6220 C lub Paris Rhone D 8 E 117 (12 V, 0,8 kW)
Bezpieczniki / 2  (12 V, 5 A), 3  (12 V, 10 A), 2  (12 V, 20 A), 4  (12 V, 25 A)
Żarówki
	świateł mijania i drogowych 			40/45 W lub H4 55/60 W
	świateł pozycyjnych przednich			5 W
	kierunkowskazów przednich i tylnych			21 W
	świateł hamowania/pozycyjnych tylnych			21/5 W
	świateł cofania				21 W
	świateł tylnych przeciwmgłowych			21 W
 
Momenty dokręcania
	śrub głowicy
		1. etap				50 Nm
		2. etap				78 Nm
		3. etap (po rozgrzaniu silnika przez 12 min
		i ochłodzeniu przez 2 h)				odkręcić o 90
		4. etap				78 Nm
	świec zapłonowych				18 Nm
	pokryw łożysk głównych				50...55 Nm
	pokryw łożysk korbowych				35...40 Nm
	koła zamachowego				60...68 Nm
	nakrętki koła pasowego				140 Nm
	nakrętek piast kół przednich			265 Nm
	nakrętek piast kół tylnych				215 Nm
	nakrętek kół				80...85 Nm
Masy
Model 205 GL
	własna				745 kg
	całkowita				1195 kg
	maksymalna przyczepy niehamowanej			370 kg
	maksymalna przyczepy hamowanej			800 kg
Model 205 GR
	własna				780 kg
	całkowita				1195 kg
	maksymalna przyczepy niehamowanej			390 kg
	maksymalna przyczepy hamowanej			800 kg
Pojemności
	zbiornik paliwa				50 dm3
	układ smarowania i skrzynka przekładniowa			4,5 dm3 (z filtrem)
	układ chłodzenia				5,8 dm3
	układ hamulcowy			0,36 dm3
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / etylina LO 98
Uwaga: do modeli 1985 silnik nie przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej; od modeli 1986 silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej o LO co najmniej 95.
Olej w silniku i skrzynce przekładniowej / Esso Uniflo SAE 10W 40 lub Shell Super 200 10W 40, wymiana co 7500 km (filtr co 15 000 km)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Peugeot 9730.70, wymiana co 2 lata
Płyn hamulcowy / Peugeot, Lockheed 55, Nafic FN 3 lub Stop HD 88, SAE J 1703, wymiana co 45 000 km lub co 2 lata
Zużycie paliwa
	przy 90 km/h				4,3 dm3/100 km
	przy 120 km/h				5,8 dm3/100 km
	w cyklu miejskim				5,8 dm3/100 km
Prędkość maksymalna				142 km/h
			
			
									
						
							