plyn chlodzacy
plyn chlodzacy
witam i znowu mam problem z moim p205 gti a problem polega na tym ze plyn chlodzacy ze zbiorniczka wyronawczego mi wywala jak go zgasze a temp. dochodzi do 90-95 stopni ( wentylator sie włącza) co to moze byc

- dominik19866
- Junior
- Posty: 244
- Rejestracja: 31 maja czw, 2007 2:48 pm
- Posiadany PUG: RG cabrio + RG
- Numer Gadu-gadu: 6499027
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: plyn chlodzacy
Termostat sprawdź 
Re: plyn chlodzacy
a ile moze kosztowac termostat
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: plyn chlodzacy
30-35 zł nowy 
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Re: plyn chlodzacy
Powiem szczerze, ze do tej pory sie nie spotkalem z tym, zeby temperatura rosla po zgaszeniu silnika 
Re: plyn chlodzacy
ona nie rosnie po zgaszeniu silnika tylko jak silnik chodzi i dochodzi do 90- 95 stopni a wywala mi plyn jak go zgasze
Re: plyn chlodzacy
a oprocz teromstatu co moze byc innego ?????
-
zlotycbr
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: plyn chlodzacy
uszczelka pod glowica
Re: plyn chlodzacy
ale jak by byla uszczelka pod glowica to by woda w oleju byla i na bagnecie
-
zlotycbr
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: plyn chlodzacy
niezawsze
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: plyn chlodzacy
Spotykasz się z tym za każdym razem jak gasisz silnik,,,gdy pracuje, stale ma chłodzenie wymuszone przez pompę wodną, gdy gasisz, cały silnik obudowany dookoła, pozbawiony wydajnego odbierania ciepła podwyższa swą temperaturę.Banita pisze:Powiem szczerze, ze do tej pory sie nie spotkalem z tym, zeby temperatura rosla po zgaszeniu silnika
Bardzo często tak bywa, że jedziesz w korku, silnik jest gorący, wentylator nie pracuje, wystarczy sie tylko zatrzymać , zgasić silnik, i po paru sekundach załącza się, by odprowadzić nagromadzone ciepło...ot cała "fil;ozofija"
Re: plyn chlodzacy
Spotkalem sie z takim efektem, tylko wtedy gdy czujnik byl zarosniety kamieniem -nie bede polemizowal, bo nie jestem na 100% pewien, zbadam temat 
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: plyn chlodzacy
Czek it ałt ... ale mówię ci ...tak jest jak piszę...inaczej musiałbyś mieć jakiś dodatkowy system który by ci odebrał nadmiar gromadzonego po wyłączeniu silnika ciepła...
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: plyn chlodzacy
Moim zdaniem Orfister dobrze mówi. Tak czysto teoretycznie to jeśli temperatura silnika po zgaszeniu go od razu by spadała to po co stosować rozwiązanie, że wiatrak może się włączyć jak silnik nie pracuje?
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: plyn chlodzacy
Silnik sie juz nie nagrzewa - to nie perpetum mobile! Ale cieplo sie przenosi, przeplywa od czesci goretszej do chlodniejszej, co powoduje wlaczenie wentylatora. Moim zdaniem nie ma to wiekszego sensu poniewaz ta troche schlodzona przez wentylator ciecz nie powroci w okolice cylindrow, w ktorym i tak juz temp. nie rosnie. Choc sam plyn sie troche podgrzewa bo tloki/cylindry itp. oddaja cieplo i temp. samego plynu wzrasta. Ale obieg juz nie jest wymuszony tylko bierny, a wiec bardzo powolny.
To, ze wywala wode moze byc faktycznie spowodowane wydmuchaniem uszczelki glowicy, do plynu dostaje sie powietrze, zapowietrza uklad, rozszerza sie jak wzrasta temp. i wywala wode. Moze tez byc to po prostu zapowietrzony uklad lub stary/rozwodniony plyn chlodniczy. Jak plyn jest slabej jakosci to po zgaszeniu, gdy cylindry jeszcze oddaja cieplo, miejscowo plyn chlodniczy - a raczej woda - uzyskuje wieksza temp. bo nie ma krazenia, przechodzi w stan gazowy, tym samym gwaltownie rozszerza sie (wzrasta cisnienie) i wypycha wode/plyn.
W mojej 205 wentylator faktycznie lubi sie wlaczyc po zgaszeniu silnika, w BX, XM, Xantia nie spotkalem sie z czyms takim.
To, ze wywala wode moze byc faktycznie spowodowane wydmuchaniem uszczelki glowicy, do plynu dostaje sie powietrze, zapowietrza uklad, rozszerza sie jak wzrasta temp. i wywala wode. Moze tez byc to po prostu zapowietrzony uklad lub stary/rozwodniony plyn chlodniczy. Jak plyn jest slabej jakosci to po zgaszeniu, gdy cylindry jeszcze oddaja cieplo, miejscowo plyn chlodniczy - a raczej woda - uzyskuje wieksza temp. bo nie ma krazenia, przechodzi w stan gazowy, tym samym gwaltownie rozszerza sie (wzrasta cisnienie) i wypycha wode/plyn.
W mojej 205 wentylator faktycznie lubi sie wlaczyc po zgaszeniu silnika, w BX, XM, Xantia nie spotkalem sie z czyms takim.
