CTI by RafGentry
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Choć nie byłem zwolennikiem obniżania CTI, to doszedłem do wniosku, że to auto nie wróci już do 14-calowej felgi (na SL201 wygląda jednak bardzo biednie), a na szerokiej 15-tce z takim prześwitem czegoś mu brakuje do pełni szczęścia.
Dodatkowo przejażdżki józkowymi CTI utwierdziły mnie w przekonaniu, że taka zmiana jest naprawdę na plus. Ostateczną i nieodwołalną decyzję podjąłem po tym, jak zobaczyłem auto kolegi z Portugalii - Nelsona Santosa. Niby obaj mamy identyczne auta, nawet na tej samej feldze, ale... no właśnie Skompletowanie gratów nie było wielkim wyzwaniem. Zakupiłem więc czopy, poduszki belki, zestawy naprawcze, płyn hamulcowy i profilaktycznie łożyska McPhersona i linki ręcznego, które jednak się nie przydały. Sprężyn nie musiałem kupować, bo po garażu walały mi się Vogtlandy, które przyjechały do mnie na dieselku. Wydaje mi się, że belka w CTI nie była nigdy ściągana, o czym świadczy stan zaślepek wykładziny bagażnika oraz tych, które były pod spodem. Na szczęście wszystko udało się odkręcić gładko, bez większych przeszkód.
Po rozebraniu belki, czopy okazały się być oryginalne i w nadspodziewanie dobrym stanie. Można było je zostawić, ale wymieniliśmy prawy bo nosił oznaki małego zużycia. Przy okazji postanowiłem wymienić dość pordzewiały kosz koła zapasowego na taki wypiaskowany i odmalowany. Bonus od Piotrka z Tarnowskich Gór. Dzięki! Tak to wygląda z przodu. Różowy nawet mu pasuje No i na koniec małe porównanie. Moim zdaniem wyszło bardzo fajnie. Jedynie przód poszedł w dół mniej, niż się spodziewaliśmy. Po sprawdzeniu certyfikatu TUV moich sprężyn okazało się, że obniżają one o -30 mm. Jak dorwę jakieś springi -40, to się wszystko wyrówna. Może ktoś chętny na taką zamianę?
Dodatkowo przejażdżki józkowymi CTI utwierdziły mnie w przekonaniu, że taka zmiana jest naprawdę na plus. Ostateczną i nieodwołalną decyzję podjąłem po tym, jak zobaczyłem auto kolegi z Portugalii - Nelsona Santosa. Niby obaj mamy identyczne auta, nawet na tej samej feldze, ale... no właśnie Skompletowanie gratów nie było wielkim wyzwaniem. Zakupiłem więc czopy, poduszki belki, zestawy naprawcze, płyn hamulcowy i profilaktycznie łożyska McPhersona i linki ręcznego, które jednak się nie przydały. Sprężyn nie musiałem kupować, bo po garażu walały mi się Vogtlandy, które przyjechały do mnie na dieselku. Wydaje mi się, że belka w CTI nie była nigdy ściągana, o czym świadczy stan zaślepek wykładziny bagażnika oraz tych, które były pod spodem. Na szczęście wszystko udało się odkręcić gładko, bez większych przeszkód.
Po rozebraniu belki, czopy okazały się być oryginalne i w nadspodziewanie dobrym stanie. Można było je zostawić, ale wymieniliśmy prawy bo nosił oznaki małego zużycia. Przy okazji postanowiłem wymienić dość pordzewiały kosz koła zapasowego na taki wypiaskowany i odmalowany. Bonus od Piotrka z Tarnowskich Gór. Dzięki! Tak to wygląda z przodu. Różowy nawet mu pasuje No i na koniec małe porównanie. Moim zdaniem wyszło bardzo fajnie. Jedynie przód poszedł w dół mniej, niż się spodziewaliśmy. Po sprawdzeniu certyfikatu TUV moich sprężyn okazało się, że obniżają one o -30 mm. Jak dorwę jakieś springi -40, to się wszystko wyrówna. Może ktoś chętny na taką zamianę?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Przód będzie minimalnie niżej i juz będzie idealnie. A mówiłem już dawno Rafał ze dawaj go niżej
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- adrianchaber
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 13 lip ndz, 2014 8:03 am
- Posiadany PUG: 205 GL 1.1 TU1M BOSCH INJECTION 1990 r.
- Numer Gadu-gadu: 7890643
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: CTI by RafGentry
no nie wiem czy jest lepiej.
najpierw zmiana felg... to była już jaskółka zmian.... teraz obniżenie a jutro niebieskie neony za progami.. no nie wiem.
najpierw zmiana felg... to była już jaskółka zmian.... teraz obniżenie a jutro niebieskie neony za progami.. no nie wiem.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: CTI by RafGentry
Wygląda fajnie, ale zastanawiam się jaki lincz bym dostał za zglebienie Zenitha
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: CTI by RafGentry
Jak zrobisz to ze smakiem to część powie że jest miodnie ale puryści powiedzą ze psujesz bo fabryka tak nie robiła , auto masz dla siebie nie dla publiki no chyba że się mylę . Dziwnym trafem niektórzy tak się boją obniżenia auta jakby wymagało tego zrzucenia auta z klifu i nie dało się już potem nic z tym zrobić . Wracając do tematu mam obawy że Rafał go kiedyś podniesie .
2.9 V6 ot co !
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Jak będzie potrzeba, to się podniesie, ale wcześniej znajdę mu ładne SL201
Z drobnych ogłoszeń duszpasterskich - znalazłem w końcu mocowanie akumulatora, które zgubiłem podczas żonglowania bateriami w zeszłym roku. Jeszcze tylko muszę kupić dwie nakrętki "motylki", bo te się strasznie niewygodnie nakręca. Dla porównania fotka pokazująca różnicę mocowania wytarganego z 405 (u góry) i mojego z 205.
Zastanawiam się, czy to które miałem jest oryginalne, czy ktoś po prostu nie przespawał ucha w ten sposób, żeby pasował tam pręt...
Z drobnych ogłoszeń duszpasterskich - znalazłem w końcu mocowanie akumulatora, które zgubiłem podczas żonglowania bateriami w zeszłym roku. Jeszcze tylko muszę kupić dwie nakrętki "motylki", bo te się strasznie niewygodnie nakręca. Dla porównania fotka pokazująca różnicę mocowania wytarganego z 405 (u góry) i mojego z 205.
Zastanawiam się, czy to które miałem jest oryginalne, czy ktoś po prostu nie przespawał ucha w ten sposób, żeby pasował tam pręt...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: CTI by RafGentry
raf - da się gdzieś kupić motylka - klemę?
w moim się wyrobił chyba gwint...
w moim się wyrobił chyba gwint...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Oczywiście, że się da. Polecam (nie)autoryzowane stacje demontażu Peżowoocash pisze:raf - da się gdzieś kupić motylka - klemę?
w moim się wyrobił chyba gwint...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: CTI by RafGentry
panie szpecjalisto, ten motylek jest w całości z bakielitu? nie ma tam rozumiem zatopionej nakrętki?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
W sobotę było myte, jak również było i jeżdżone... Na razie bez składania dachu, bo słońce to tylko do zdjęć wyszło. W Krakowie mieliśmy 5 stopni ciepła (zimna).
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
Długi weekend podzieliłem w miarę po równo na Griffe i CTI. Niedziela należała do bezdasznika, jako że z nieba lał się niesamowity żar i szkoda było nie wykorzystać tak pięknych okoliczności przyrody.
Tak właściwie to po zimowym obniżeniu zawiasu dopiero teraz miałem czas, aby nową specyfikację porządnie przetestować poza miastem. Przejechałem ponad 200 kilometrów, w zróżnicowanych warunkach - od krętych wiejskich dróżek, przez miasto, aż po autostradę. Jedno, co mogę powiedzieć - jestem bardzo zadowolony.
Zawieszenie pracuje miękko, bardzo kulturalnie, ale zarazem mam wrażenie, że samochód lepiej prowadzi się w zakrętach i na szybkich łukach. Zdaje się, że udało się znaleźć kompromis, który obiecywałem sobie po jazdach testowych w obniżonym CTI Mai/Józka.
Reasumując - z CTI udało wycisnąć się jeszcze więcej frajdy z jazdy i jeszcze bardziej cieszę się, że prawie 5 lat temu kupiłem to auto. A może by tak założyć mu LPG, dyskretnie schować korek i cisnąć po taniości w ciepłe miesiące roku?
Tak właściwie to po zimowym obniżeniu zawiasu dopiero teraz miałem czas, aby nową specyfikację porządnie przetestować poza miastem. Przejechałem ponad 200 kilometrów, w zróżnicowanych warunkach - od krętych wiejskich dróżek, przez miasto, aż po autostradę. Jedno, co mogę powiedzieć - jestem bardzo zadowolony.
Zawieszenie pracuje miękko, bardzo kulturalnie, ale zarazem mam wrażenie, że samochód lepiej prowadzi się w zakrętach i na szybkich łukach. Zdaje się, że udało się znaleźć kompromis, który obiecywałem sobie po jazdach testowych w obniżonym CTI Mai/Józka.
Reasumując - z CTI udało wycisnąć się jeszcze więcej frajdy z jazdy i jeszcze bardziej cieszę się, że prawie 5 lat temu kupiłem to auto. A może by tak założyć mu LPG, dyskretnie schować korek i cisnąć po taniości w ciepłe miesiące roku?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: CTI by RafGentry
takiego samego zabiegu obniżającego pragnie griffe
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!