205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraju
205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraju
Witam,
Prezentuję autko, jakie udało mi się zakupić równo dwa miesiące temu. Szukałem jakiegoś 205 i trafiło się coś takiego:
Model - XL - czyli pełnowartościowy 3-drzwiowy "golas", silnik 1,1
Rok produkcji 1991
Auto od nowości w kraju - ma pozakładane wszystkie możliwe gadżety, które w tamtych latach były konieczne żeby choć trochę zniechęcić chłopaków z Pruszkowa (alarm, zakładany na Saskiej Kępie w firmie "ZEUS" - jak mówią naklejki, oznakowanie szyb a nawet Mut-T-Lock)
Przebieg- 105 tys. km - patrząc na stan wnętrza widać że to autentyczny przebieg.
A zresztą - co tu się rozpisywać... Lepiej zobaczyć!
Prezentuję autko, jakie udało mi się zakupić równo dwa miesiące temu. Szukałem jakiegoś 205 i trafiło się coś takiego:
Model - XL - czyli pełnowartościowy 3-drzwiowy "golas", silnik 1,1
Rok produkcji 1991
Auto od nowości w kraju - ma pozakładane wszystkie możliwe gadżety, które w tamtych latach były konieczne żeby choć trochę zniechęcić chłopaków z Pruszkowa (alarm, zakładany na Saskiej Kępie w firmie "ZEUS" - jak mówią naklejki, oznakowanie szyb a nawet Mut-T-Lock)
Przebieg- 105 tys. km - patrząc na stan wnętrza widać że to autentyczny przebieg.
A zresztą - co tu się rozpisywać... Lepiej zobaczyć!
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Fajny, ma moje ulubione kołpaki ;P
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
A tak, kołpaki pyszne... i takie zostaną. Auto w moim zamierzeniu ma pozostać w 100% oryginalnym stanie, bez przeróbek, tuningów itp. Nie ukrywam, że szukałem właśnie modelowego "golasa" GL/XL, skoro się trafił z 99,9% oryginalnym wyposażeniem (te 0,1% daję na radio LG z MP3 założone przez moją poprzedniczkę) to grzech byłoby w nim rzeźbić.
W planach mam jedynie dołożenie bagażnika na rowery (rower to oprócz starych aut moja druga pasja), ewentualnie kultową naklejkę typu "zielony małpolud/Kilroy" z PRL na tylną szybę (pamiętam z lat '80 sąsiad miał czerwoną 205 w 5 drzwiach właśnie z taką poczwarą na szybie, w ogóle ten potworek, jak i pies kiwający główką, jest mega nostalgiczny).
W planach mam jedynie dołożenie bagażnika na rowery (rower to oprócz starych aut moja druga pasja), ewentualnie kultową naklejkę typu "zielony małpolud/Kilroy" z PRL na tylną szybę (pamiętam z lat '80 sąsiad miał czerwoną 205 w 5 drzwiach właśnie z taką poczwarą na szybie, w ogóle ten potworek, jak i pies kiwający główką, jest mega nostalgiczny).
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
No golas jest, ale naprawdę ładny Zmień lewarek, ten jest chyba od czegoś innego.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
@nowak68 - możliwe, że z lewarkiem było coś rzeźbione przy montażu Mul-T-Locka. Gałka raczej jest od tego modelu, ma 4 biegi tak jak powinno być - pamiętam z Juniora którego miałem lata temu gałka była podobna. Jak coś zmienili to zapewne dźwignię i mieszek, acz mieszek też na peugeotowski wygląda - możliwe że locka zakładali w ASO (jeśli w '91 w Polsce już było coś takiego) i dali te rzeczy z innego modelu. Nie sądzę, żeby coś później kombinowali z tym autkiem.
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Raczej chodziło mi o lewarek-podnośnik przy prawym nadkolu Oryginalny jest tam idealnie wpasowany.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Oj, słyszałem, że teraz kradną takie kołpaki
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Fajny Zmieniłbym tylko kierownicę na trójramienną i dokupił plastiki na błotnik z tyłu.
A, i mogła być większa bieda, bez zegarka tylko z zaślepką ;d
A, i mogła być większa bieda, bez zegarka tylko z zaślepką ;d
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Egzemplarz w bardzo dobrym stanie. Popieram pozostanie przy oryginale. I chyba za dużo płynu chłodniczego masz.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Fajny golas i bardzo słuszny kierunek pozostawienia go gołego. Nie zmieniaj kierownicy - dwuramienna pasuje do klimatu no i ma jeszcze niewytartą fakturę plastiku. Niedługo na zlotach sensację będą budzić takie golasy, bo ich jest coraz mniej. Zachowuje się bogate wersje, a te po cichutku wymierają jako dawcy części, czy karoserii na projekty.
Co do zdjęć, to fajnie by było, gdybyś dodawał je przez forumowy uploader. Wtedy zostaną z nami na zawsze na serwerze, a nie znikną jak np. te z Imageshack po paru miesiącach.
Instrukcję masz tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=34&t=29255
Co do zdjęć, to fajnie by było, gdybyś dodawał je przez forumowy uploader. Wtedy zostaną z nami na zawsze na serwerze, a nie znikną jak np. te z Imageshack po paru miesiącach.
Instrukcję masz tutaj: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=34&t=29255
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
@nowak68 - pierwsza rzecz którą muszę dokupić to śruba do lewarka. Niestety poprzedni właściciel miał zwyczaj wożenia podnośnika w bagażniku (niezrozumiały dla mnie, po co sobie pomniejszać kufer jak można wszystko schować pod maskę) i gdzieś zapodział tę śrubę. Możliwe, że lewarek też zagubił, stąd ta różnica.
@Alimantado - faktycznie, płynu będę musiał nieco spuścić ze zbiorniczka. Niestety, "dziadki" mają to do siebie, że wszystko leją pod korek. W latach '90 miałem sąsiada, który do 1994 śmigał białą syrenką 105. Jak odpalał na osiedlu to parowóz przy tym to pikuś. Kiedyś w rozmowie wygadał się, że leje olej do benzyny w proporcji... 1:15
@RafGentry - niestety taka jest prawda, nie tylko z Pugami. Przykład Polonezów - znam przypadek że ktoś kupił typowego golasa 1,5C ze stanu wojennego - auto może nie w doskonałym, ale na pewno bardzo przyzwoitym stanie - i pierwsze co zrobił to przeróbka na klasycznego Borewicza. Wiercenie dziur w drzwiach pod listwy, zderzaki z kątownika metalowego pocięte na żyletki, wnętrze przerobione na Borewicza - wszystko pięknie, tyle, że zamiast oryginalnego (i historycznie bardzo ciekawego, i dość rzadkiego nawet w porównaniu ze zwykłym Borkiem) samochodu koleś uzyskał de facto replikę Borewicza, bez większej wartości na rynku kolekcjonerskim. Przyznam,że tak potępiany przez wielu tuning jest dla mnie 100 razy bardziej zrozumiały - ktoś tuninguje bo chce mieć auto zrobione po swojemu, nie ma ambicji kolekcjonera zabytków. A komuś co na przykład maluchowi FL zakłada stare koła i metalowe zderzaki to nie do końca rozumiem o co chodzi - dla mnie to "robienie" zabytku przez psucie zabytku.
@Alimantado - faktycznie, płynu będę musiał nieco spuścić ze zbiorniczka. Niestety, "dziadki" mają to do siebie, że wszystko leją pod korek. W latach '90 miałem sąsiada, który do 1994 śmigał białą syrenką 105. Jak odpalał na osiedlu to parowóz przy tym to pikuś. Kiedyś w rozmowie wygadał się, że leje olej do benzyny w proporcji... 1:15
@RafGentry - niestety taka jest prawda, nie tylko z Pugami. Przykład Polonezów - znam przypadek że ktoś kupił typowego golasa 1,5C ze stanu wojennego - auto może nie w doskonałym, ale na pewno bardzo przyzwoitym stanie - i pierwsze co zrobił to przeróbka na klasycznego Borewicza. Wiercenie dziur w drzwiach pod listwy, zderzaki z kątownika metalowego pocięte na żyletki, wnętrze przerobione na Borewicza - wszystko pięknie, tyle, że zamiast oryginalnego (i historycznie bardzo ciekawego, i dość rzadkiego nawet w porównaniu ze zwykłym Borkiem) samochodu koleś uzyskał de facto replikę Borewicza, bez większej wartości na rynku kolekcjonerskim. Przyznam,że tak potępiany przez wielu tuning jest dla mnie 100 razy bardziej zrozumiały - ktoś tuninguje bo chce mieć auto zrobione po swojemu, nie ma ambicji kolekcjonera zabytków. A komuś co na przykład maluchowi FL zakłada stare koła i metalowe zderzaki to nie do końca rozumiem o co chodzi - dla mnie to "robienie" zabytku przez psucie zabytku.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Z tym lewarkiem to jest taki myk, że zwykle on tam lata pod maską i obija lakier przyspieszając korozję. Powinny tam być takie twardsze gąbki przyklejone w miejscach styku z budą.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Fabrycznie chyba były, ale z upływem czasu się wyprowadziły W kilku pugach się z nimi, albo resztkami kleju spotkałem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Takie podnośniki też były oryginalnie przecież
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Nowicjusz
- Posty: 63
- Rejestracja: 24 wrz ndz, 2006 7:01 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XL 1,1 GOLAS - ciekawy egzemplarz od poczatku w kraj
Hmmm, ja w swoim golasie też mam taki podnośnik, a jaki powinien być?