amortyzatory KYB i standard sprężyna
- grzechuuu205
 - Maniak
 - Posty: 1417
 - Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
 - Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
 - Numer Gadu-gadu: 2800082
 - Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
 
amortyzatory KYB i standard sprężyna
witam!
W nastepnych dniach bede zmienial zawieszenie na przodzie na oryginalna wysokosc (oryginalne sprezeyny 2 zolte kropki).
Chwilowo mam zalozone Eibachy -30mm i standardowy amortyzator. - jak dla mnie troche za twardo.
Na przegladzie mowia, ze amortyzatory so jeszcze OK, lecz nie moga gwarantowac jak beda sie zachowywac gdy zalozy sie wyzsza sprezyne - prawda? - Dlatego tez zastanawiam sie nad kupnem nowych.
W gre wchodza KYB lub monroe (jedyne dostepne przynajmniej w sklepach Online.
KYB ma rowniez rozne typy
1. PREMIUM (olejowy)
2. Exel - G (gaz)
3. Ultra SR (??)
macie moze jakies doswiadczenia z jazdy, cos polecacie? - przypominam ze zalozona bedzie oryginalna sprezyna.
za wszystkie sugestie z gory dziekuje!
pozdrawiam!
			
			
									
						
										
						W nastepnych dniach bede zmienial zawieszenie na przodzie na oryginalna wysokosc (oryginalne sprezeyny 2 zolte kropki).
Chwilowo mam zalozone Eibachy -30mm i standardowy amortyzator. - jak dla mnie troche za twardo.
Na przegladzie mowia, ze amortyzatory so jeszcze OK, lecz nie moga gwarantowac jak beda sie zachowywac gdy zalozy sie wyzsza sprezyne - prawda? - Dlatego tez zastanawiam sie nad kupnem nowych.
W gre wchodza KYB lub monroe (jedyne dostepne przynajmniej w sklepach Online.
KYB ma rowniez rozne typy
1. PREMIUM (olejowy)
2. Exel - G (gaz)
3. Ultra SR (??)
macie moze jakies doswiadczenia z jazdy, cos polecacie? - przypominam ze zalozona bedzie oryginalna sprezyna.
za wszystkie sugestie z gory dziekuje!
pozdrawiam!
- RafGentry
 - Moderator
 - Posty: 6947
 - Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
 - Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
Ja uwielbiam fabryczną specyfikację zawieszenia w GTI. To jest to, co wypracowali inżynierowie Peugeota projektując to auto 33 lata temu i dlatego zawsze będę fanem oryginalnej sprężyny i amortyzatorów olejowych. Jest sztywno i sprężyście zarazem. 
W jednym GTI zamieniłem oryginalne amory (z braku laku) na gazowe TRW i co prawda auto trzymało się w zakrętach świetnie, to na torowiskach, dziurach, nierównościach poprzecznych wstrząsy odbierały mi smak życia. I jazdy oczywiście też
Dlatego, jeśli mam wybór, to do seryjnego GTI zawsze będę szukał olejowych amortyzatorów.
Nic nie sugeruję, ale wrzucam taki kamyczek do ogródka z Twoim GTI
			
			
									
						
							W jednym GTI zamieniłem oryginalne amory (z braku laku) na gazowe TRW i co prawda auto trzymało się w zakrętach świetnie, to na torowiskach, dziurach, nierównościach poprzecznych wstrząsy odbierały mi smak życia. I jazdy oczywiście też
Dlatego, jeśli mam wybór, to do seryjnego GTI zawsze będę szukał olejowych amortyzatorów.
Nic nie sugeruję, ale wrzucam taki kamyczek do ogródka z Twoim GTI
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

			
						Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- grzechuuu205
 - Maniak
 - Posty: 1417
 - Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
 - Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
 - Numer Gadu-gadu: 2800082
 - Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
No właśnie,  dlatego zadałem to pytanie co wybrać.  Kupiłem auto z poprzestawianym zawieszeniem gdzie tył do przodu wogole nie pasował.  Ktoś chciał przód obniżyć lecz użył złych sprężyn i auto stało +30mm,  więc kupiłem eibachy -30mm bo tył już tak nisko stał. 
Po jakimś czasie stwierdziłem że jednak tył (który tak kupiłem) jest za nisko i ustawiłem serię. Lecz przód został -30 i chyba na oryginalnych amorach.
Ta specyfikacja wogole mi nie pasuje -.za twardo (fakt fajnie się trzyma) ale chcę mieć oryginalne ustawienie, dlatego też kupiłem oryginalne sprężyny (dwie żółte kropki) i chce włożyć amor, który będzie tak jak mówisz sztywno lecz sprężyscie zarazem.
Jakieś olejówki polecasz?
			
			
									
						
										
						Po jakimś czasie stwierdziłem że jednak tył (który tak kupiłem) jest za nisko i ustawiłem serię. Lecz przód został -30 i chyba na oryginalnych amorach.
Ta specyfikacja wogole mi nie pasuje -.za twardo (fakt fajnie się trzyma) ale chcę mieć oryginalne ustawienie, dlatego też kupiłem oryginalne sprężyny (dwie żółte kropki) i chce włożyć amor, który będzie tak jak mówisz sztywno lecz sprężyscie zarazem.
Jakieś olejówki polecasz?
- grzechuuu205
 - Maniak
 - Posty: 1417
 - Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
 - Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
 - Numer Gadu-gadu: 2800082
 - Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
a jaka roznica w jednorurowym a dwururowym ?
			
			
									
						
										
						- Bartek4
 - Junior
 - Posty: 184
 - Rejestracja: 30 cze wt, 2015 8:13 am
 - Posiadany PUG: 205 Green, ex.205 RG
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Frankfurt / Sosnowiec
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
temat z ktorym sie aktualnie tez mierze... z doswiadczenia w innym aucie Ci moge napisac: 
Volvo 480 - jeden na B4 wiec zawieszenie prawie jak orginal a drugi na KAW (to jest inaczej KYB na glebie -30) i zakochalem sie w tym zestawie. Na tym B4 mam oczucie - "za wygodnie" ale to tez kwestia innego typu auta - V480 - Gran Turismo
takze dziwie sie ze chcesz zeby bylo "wygodniej"
			
			
									
						
										
						Volvo 480 - jeden na B4 wiec zawieszenie prawie jak orginal a drugi na KAW (to jest inaczej KYB na glebie -30) i zakochalem sie w tym zestawie. Na tym B4 mam oczucie - "za wygodnie" ale to tez kwestia innego typu auta - V480 - Gran Turismo
takze dziwie sie ze chcesz zeby bylo "wygodniej"
- grzechuuu205
 - Maniak
 - Posty: 1417
 - Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
 - Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
 - Numer Gadu-gadu: 2800082
 - Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
Albo mam coś z tymi amortyzatorami, albo nie lubię desek..   jak jadę po osiedlowej drodze, która jest nierówna (łata na łacie,  nierówności i progi zwalniające)  to jak dla mnie jest tragedia.  
Byłem ostatnio jeszcze sprawdzić amortyzatory i mówią że są ok niby...
			
			
									
						
										
						Byłem ostatnio jeszcze sprawdzić amortyzatory i mówią że są ok niby...
- 
				Archer
 - Junior
 - Posty: 300
 - Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
 - Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: rawa vs wawa
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
Grzechy a sprezyny od GTI to miałeś czy coś zakupowałeś ? Szukam sprezyn standard bo moje Eibachy za nisko sa z silnikiem TU5 ( nie alu )
			
			
									
						
							cookie monster  -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
			
						- grzechuuu205
 - Maniak
 - Posty: 1417
 - Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
 - Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
 - Numer Gadu-gadu: 2800082
 - Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
 
Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna
Miałem eibachy do GTI. Stał wtedy trochę niżej (ładnie to wyglądało,  około -30mm)