DANE REGULACYJNE Peugeot 205 1,8 D (1983-1995)

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
Awatar użytkownika
Rudzio
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 04 lip wt, 2006 8:26 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubliniec

DANE REGULACYJNE Peugeot 205 1,8 D (1983-1995)

Post autor: Rudzio » 17 wrz ndz, 2006 11:14 pm

Peugeot 205 1,8 D (1983-1995)


SILNIK / o zapłonie samoczynnym, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej typu Ricardo Comet Mark V, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- do X 1987 / XUD7 (161)
- od VII 1987 / XUD7 (161 A)
Silnik XUD7 (161)
Średnica cylindra 80 mm
Skok tłoka 88 mm
Pojemność skokowa 1769 cm3
Stopień sprężania 23,0
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3 MPa
- minimalne dopuszczalne 1,8 MPa
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4600 obr/min
Moment maksymalny 110 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2000 obr/min
Silnik XUD7 (161 A)
Średnica cylindra 80 mm
Skok tłoka 88 mm
Pojemność skokowa 1769 cm3
Stopień sprężania 23,0
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3 MPa
- minimalne dopuszczalne 1,8 MPa
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4600 obr/min
Moment maksymalny 114 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2000 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,30 mm
Fazy rozrządu
Silnik A9A
- otwarcie zaworu ssącego 4°30¢ po ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 28°30¢ po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 43° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 0° (ZZ)
Silnik 161 A
- otwarcie zaworu ssącego 8° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 40° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 56° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 12° po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
Silnik A9A
- zawór ssący 0,15 ± 0,08 mm
- zawór wydechowy 0,30 ± 0,08 mm
Silnik 161 A
- zawór ssący 0,15 ± 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,30 ± 0,05 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej
- typ / Uniroyal Powergrip 58 136 ´ 1’’ lub Pirelli Isoran 136 RPP 254
- wymiana / co 70 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, dwa wentylatory elektryczne sterowane termowyłącznikami, czujnik poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym
Termostat / Calorstat
- temperatura początku otwarcia
- silnik 161 81°C
- silnik 161 A 82°C
- temperatura pełnego otwarcia 93°C
- skok zaworu 7,5 mm
Wentylatory elektryczne / dwa, pracujące równocześnie, o dwóch prędkościach, AOP lub Gates
- temperatura włączenia 1. prędkości 84° ± 2°C
- temperatura włączenia 2. prędkości 88° ± 2°C
- temperatura wyłączenia 1. prędkości 79° ± 2°C
- temperatura wyłączenia 2. prędkości 83° ± 2°C

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z czujnikiem minimalnego poziomu oleju
Pompa oleju / zębata, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym
Ciśnienie oleju
- przy 800 obr/min min. 0,2 MPa
- przy 2000 obr/min 0,34...0,37 MPa
- przy 4000 obr/min 0,38...0,50 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 468

Układ zasilania / wtryskowy, Bosch lub Roto Diesel
Osprzęt Bosch
Filtr paliwa / Purflux CVP 31 ADKLEV z elementem filtracyjnym Purflux C 112 lub Purflux C 180, z czujnikiem zawartości wody
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, AP AC AT 2051, Mann C 1760 lub Purflux A 590
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, Bosch EP/VE 4/8 F 2300 R 143/523, Bosch EP/VE 4/8 F 2300 R 171/523 (od I 1984), Bosch EP/VE 4/8 F 2300 R 171-1 lub Bosch EP/VE 4/8 F 2300 R 171-2
Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego) 1-3-4-2
Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza 0,3 mm po ZW pompy przy ustawieniu tłoka 4. cylindra w położeniu 0,80 ± 0,03 mm przed ZZ
Prędkość obrotowa biegu jałowego 800 ± 50 obr/min
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 950 ± 50 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5100 ± 125 obr/min
Kąt wyprzedzenia wtrysku (przy 800 obr/min) 14° przed ZZ
Obsady wtryskiwaczy / Bosch KCA 17 S 42
Rozpylacze / Bosch DN0SD 256
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- nominalne 13 ± 0,5 MPa
- minimalne 11,7 MPa
Świece żarowe
- do V 1985 / Bosch 0250 201 005 lub Beru 0100 221 118
- od V 1985 / Bosch 0250 201 019 lub Beru 0100 221 133
Osprzęt Roto Diesel
Filtr paliwa / Roto Diesel R 6260 B 595 z elementem filtracyjnym CAV 796 lub CAV 902 lub CAV 910, z czujnikiem zawartości wody
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, AP AC AT 2051, Mann C 1760 lub Purflux A 590
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, Roto Diesel DPC R 8443 260 A 052, Roto Diesel DPC R 8443 A 262 D, Roto Diesel DPC R 8443 A 263 D, Roto Diesel DPC R 8443 B 264 F lub Roto Diesel DPC R 8443 B 930 A
Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego) 1-3-4-2
Prędkość obrotowa biegu jałowego 800 ± 50 obr/min
Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 950 ± 50 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5100 ± 125 obr/min
Kąt wyprzedzenia wtrysku (przy 800 obr/min) 14° ± 1° przed ZZ
Obsady wtryskiwaczy
- do VIII 1985 / Roto Diesel LCR 6730 705 B
- od IX 1985 / Roto Diesel LCR 6730 705 C
Rozpylacze
- do VIII 1985 / Roto Diesel RDN 0 SDC 6850 B
- od IX 1985 / Roto Diesel RDN 0 SDC 6850 C albo Roto Diesel RDN 0 SDC 6850 D (z pompa wtryskową 930 A)
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
- rozpylacze 6850 B oraz 6850 C
- nominalne 11,5 ± 0,5 MPa
- minimalne 10,3 MPa
- rozpylacz 6850 D (nominalne) 13 MPa
Świece żarowe
- do V 1985 / Beru 0100 221 118 lub Bosch 0250 201 005
- od V 1985 / Beru 0100 221 133 lub Bosch 0250 201 019

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, sterowane mechanicznie
Typ Luk
Średnica tarczy
- zewnętrzna 200 mm
- wewnętrzna 134 mm
Typ okładzin / Ferodo 755
Skok całkowity pedału 135...140 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, cztero- lub pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- skrzynka czterobiegowa / BE 1/4
- skrzynka pięciobiegowa / BE 1/5
Przełożenia
Skrzynka BE 1/4
- I bieg
- do 19 I 1987 3,31 (43/13)
- od 20 I 1987 3,25 (39/12)
- II bieg
- do 19 I 1987 1,88 (32/17)
- od 20 I 1987 1,85 (37/20)
- III bieg 1,15 (31/27)
- IV bieg 0,80 (28/35)
- bieg wsteczny 3,33 (40/12)
- przekładnia główna 3,59 (61/17)
Skrzynka BE 1/5
- I bieg
- do 19 I 1987 3,31 (43/13)
- od 20 I 1987 3,25 (39/12)
- II bieg
- do 19 I 1987 1,88 (32/17)
- od 20 I 1987 1,85 (37/20)
- III bieg 1,28 (32/25)
- IV bieg 0,97 (21/32)
- V bieg 0,76 (28/37)
- bieg wsteczny 3,33 (40/12)
- przekładnia główna 3,59 (61/17)

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych Rzeppa od strony kół

Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 22,1
Liczba obrotów koła kierownicy 3,8
Promień skrętu
- między ścianami 5,25 m
- między krawężnikami 5,15 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 31°02¢
- wewnętrznego 37°45¢
Pompa wspomagania / hydrauliczna, Hobourn-Eaton, napędzana paskiem klinowym od wału korbowego
Pasek klinowy / Continental FO-N 605-8,5/9,5 618 La

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 2,5 ± 1 mm (0°25¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) 0°30¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40¢ ± 30¢
- pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 8°50¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych podłużnych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej belce poprzecznej i połączonych drążkami skrętnymi, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania położonymi poziomo
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana) 0,6 ± 1 mm (0°06¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30¢ ± 30¢
Wysokość kontrolna zawieszenia tylnego (mierzona od nawierzchni
do belki mocowania amortyzatorów tylnych - regulowana) 427 ± 7 mm
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Bendix IV lub Girling J 48
Średnica zewnętrzna tarczy 247 mm
Grubość tarczy
- nominalna 10 mm
- minimalna dopuszczalna 8 mm
Nakładki cierne / Abex 223 lub Ferodo F 592
Grubość nakładek
- nominalna 17,7 mm
- minimalna dopuszczalna / sygnalizowana zanikiem rowka kontrolnego w środku nakładki ciernej lub zaświeceniem się odpowiedniej lampki kontrolnej w zestawie wskaźników
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, DBA lub Girling
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna po obróbce 181 mm
Okładziny cierne
- szczęka współbieżna / Ferodo 617 lub Don 342
- szczęka przeciwbieżna / Abex Pagid 383
Grubość okładzin
- nominalna 5 mm
- minimalna dopuszczalna 1 mm
Szerokość okładzin 30 mm
Średnica cylinderków 19 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Bendix lub Teves
Średnica tłoków 19 mm
Skok tłoków 16/14
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix lub Teves
Średnica tłoka 177,8 mm (7‘’)
Pompa podciśnienia / napędzana od wału korbowego
- typ / Pierburg PE 205.20
Pasek klinowy / napędu pompy podciśnienia
- typ / Kleber Venuflex 2 AV 10 Lp 530/540 La

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze / 4,5 B 13 lub 5 B 13
Ogumienie / 145 R 13 S lub 165/70 R 13 S
Ciśnienie w ogumieniu
- ogumienie 145 R 13 S
- przód 0,20 MPa
- tył 0,21 MPa
- ogumienie 165/70 R 13 S
- przód 0,19...0,20 MPa
- tył 0,19...0,20 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 42 A×h lub 12 V 50 A×h, minus na masie

Alternator / Bosch 0120 489 259, Mitsubishi A 002 T 26 391 lub Bosch 0120 489 258
Pasek klinowy / napędu alternatora
- typ / Hutchinson Poly V 698 K 93 502 291 80

Rozrusznik / Bosch 0001 110 017, Bowsch 0001 314 034 lub Mitsubishi M 001 T 50 172

Bezpieczniki / 2 ´ (12 V, 5 A), 3 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 25 A)

Żarówki
- świateł mijania i drogowych 40/45 W lub H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W
- świateł cofania 21 W
- światła tylnego przeciwmgłowego 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
Do VIII 1986 (śruby z łbem sześciokątnym)
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap 60 N×m
- 3. etap odkręcić o 90°
- 4. etap 60 N×m
- 5. etap (po 10 min pracy przy 3000 obr/min i odczekaniu
3,5 h) odkręcić o 90°
- 6. etap 70 N×m
Od IX 1986 (śruby Torx)
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap 70 N×m
- 3. etap dokręcić o 120°
- pokryw łożysk wałka rozrządu 15 N×m
- nakrętki osi napinacza paska zębatego 20 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 35 N×m
- śruby regulacyjnej napinacza paska zębatego 20 N×m
- nakrętki koła zębatego pompy wtryskowej 50 N×m
- obsad wtryskiwaczy do głowicy 90 N×m
- wtryskiwaczy do obsad wtryskiwaczy
- Bosch 65 N×m
- Roto Diesel 130 N×m
- koła zamachowego 50 N×m
- śrub kół
- obręcze tłoczone 80 N×m
- obręcze odlewane 90 N×m

Masy
- własna
- wersje GLD/XAD/XLD 870 kg
- wersje GRD/XRD 895 kg
- wersja SRD 905 kg
- całkowita
- wersje GLD/XAD/XLD 1270 kg
- wersje GRD/XRD/SRD 1330 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej
- wersje GLD/XAD/XLD 435 kg
- wersje GRD/XRD/SRD 445 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 700 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 50 dm3
- układ smarowania 5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 8,3 dm3
- skrzynka przekładniowa
- do modeli 1987 1,4 dm3
- od modeli 1988 2,0 dm3
- układ hamulcowy 0,4 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem 0,65 dm3
- pompa podciśnienia wspomagania układu hamulcowego 0,04 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / Essolube XD3 SAE 15W 40 lub Shell Super Diesel SAE 15W 30, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy
- do modeli 1987 / Esso Uniflo+ 10W 40, Shell Super 200 10W 40 lub Esso Super Oil 200 SAE 10W 40, wymiana co 45 000 km
- od modeli 1988 / API GL5, SAE 75W80, sprawdzanie poziomu co 60 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Peugeot, wymiana co 2 lata
Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT3 lub DOT4, sprawdzanie poziomu co 500 km, wymiana co 45 000 km lub co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / Esso ATF Dexron II D 21065 lub Shell ATF Dexron II D 20137, sprawdzanie poziomu co 20 000 km
Pompa podciśnienia wspomagania układu hamulcowego / Esso Uniflo+ SAE 10W 40, Shell Super 200 SAE 10W 40 lub Esso Super Oil SAE 10W 40, sprawdzanie poziomu co 50 000 km

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 3,9 dm3/100 km
- przy 120 km/h 5,2 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 5,4 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 155 km/h
http://www.rudzio.205.pl
peugeot 205 1,8 D :)
najważniejsze po upadku jest podniesienie się !!!

ODPOWIEDZ