Strona 8 z 12

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 2:08 pm
autor: Angry_Us3r
Da to radę śmiało 8) Tylko nie miałem czasówki i żarówka grzała może z 20-25 min, to skoro dno michy było już od -18 w temp jakieś 30 parę, to olej tam na pewno się trochę ogrzał. Gdybym nie znalazł halogenu jechałbym na żarówie :D Miałem kiedyś taką dużą, w kształcie grzyba Osram, coś jak "kwoka" do grzania pisklaków, tylko 80W, ale było to skierowane tylko na 180 stopni, więc dawało mocno, ale niestety przepaliła mi się.

Zapakuj to w doniczkę ceramiczną albo jakąś metalową puszkę , żeby wysokością pasowało pod michę jak najciaśniej i myślę, że 2-3 godziny przed wyjazdem i startujesz na oleju jakby było 10 stopni na dworze. 3h świecenia takiej żarówki to tylko 0,3 kWh, można nawet pokusić się o więcej, kwestia posiadania programatora, najtańsze są po 10-15 zł analogowe :D

Ja na mrozy chowam aku, bo mam bliziutko zanieść, olej grzeję, bo mam 15W, taki TU1 smakuje najlepiej (w obu naszych), a mój nawet w chłody jesienne na benzynie zapala dość opornie (zjechany wtryskiwacz pewnie już) mielić trzeba rozrusznikiem 5-10 sek, niby już łapie, ale trzeba mu podtrzymać. A na gazie nie jeżdżę, bo przy tej cenie benzyny i takich temp. się po prostu nie opłaca.

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 5:16 pm
autor: Angry_Us3r
Pierwsza jazda po śniegu od hmm... 2 lat? Pierwsza 205ką. Ze wszystkich aut jakie miałem (nie licząc Golfa II, bo nie doczekał zimy :D) tym jeździ mi się najlepiej (Punto I, 126p, 205, wszędzie nowe opony zimowe).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 8:11 pm
autor: simon3
Knight Rider :P

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 8:47 pm
autor: Filipczak
Mozesz wyjasnic w jakim celu ta folia na grillu?

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 8:54 pm
autor: grzesiek309
Żeby się nie wychładzał od mrozu :wink: Sam dziś wsadziłem karton za grill, bo w trasie silnik nie był w stanie osiągnąć temperatury roboczej, teraz mam elegancko prawie 90 stopni cały czas 8)

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 9:24 pm
autor: Angry_Us3r
Filipczak, grill na tyle mało zasłania, że można go zakleić, ale jednocześnie na tyle dużo odsłania, że właśnie dzieje się to co powyżej ;)

Termostat mam nowy. Po prostu ten silnik tak już ma, słabo się grzeje w takie mrozy. Jeżdżę z tym już od końca października, nawet w +13 stopni motor się nie grzał, więc to pokazuje, jakie ciepło akumuluje :D Dodajmy do tego LPG, które zabiera sporo energii cieplnej i wychodzi na to, że z wyjątkiem upałów i lata taki grill będzie jeździł :)

Imo jest bardziej estetyczna niż jakiś karton. Jest to szeroka taśma z folii, do naprawy tunelów foliowych, gruba i będzie cholernie ciężko ją odkleić :lol: najwyżej się inny grill założy :)

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 9:36 pm
autor: grzesiek309
Angry_Us3r pisze: Imo jest bardziej estetyczna niż jakiś karton.
No nie powiedziałbym :N Kartonu praktycznie nie widać. Zamontowałem go w 3 minuty i tyle zajmie mi jego demontaż.
Miałem kupić pełny grill zamiennik, ale nie chce mi się go lakierować 8)7 A taki surowy tylko popsuje wygląd RG :(

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 9:49 pm
autor: Angry_Us3r
Dla mnie to problem 1 świata :lol:
Ważne, że jeździ.

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 10:14 pm
autor: Filipczak
Dla mnie to troche bezsensowny pomysl, jesli nie sciagniesz lacznika dolotu z grillem. Taka folia blokuje dostep powietrza do silnika, dzialajac jak zwezka, czego skutkiem jest mniej mocy, a co za tym idzie najprawdopodobniej wieksze spalanie.

Ja nie mam zadnych problemow z temperatura przy tych mrozach, ale pewnie jednak 1.4 szybciej lapie temperature o 1.1

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 10:34 pm
autor: Angry_Us3r
Filipczak pisze:Dla mnie to troche bezsensowny pomysl, jesli nie sciagniesz lacznika dolotu z grillem. Taka folia blokuje dostep powietrza do silnika, dzialajac jak zwezka, czego skutkiem jest mniej mocy, a co za tym idzie najprawdopodobniej wieksze spalanie.

Ja nie mam zadnych problemow z temperatura przy tych mrozach, ale pewnie jednak 1.4 szybciej lapie temperature o 1.1

Hehe, na LPG nawet byś z tym łącznikiem kilometra nie ujechał, więc go od dawna nie ma...

Po prostu aluminiowy blok nie akumuluje tak ciepła jak żeliwny, ot cała filozofia.
Moje byłe 1.2 FIRE w gazie grzało jak szalone, ale właśnie- żeliwny blok. Choć chłodnicę też czasem przysłaniałem, to tam tylko w duże mrozy, gdyż zaraz się wentylator załączał.

A różnica jest i to spora. Czy to między przysłoniętym grillem, a nie / jazda na PB czy LPG. Wczoraj na powrocie z pracy przy około -12 włączyłem dosłownie na minutę LPG, to zamiast lecieć dość ciepłe powietrze z nawiewu, to leciało lekko letnie.

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 10:42 pm
autor: Filipczak
U mnie jest niby aluminium, a po 5-10 minutach przy najwiekszych mrozach mial juz blisko 90 stopni. Natomiast jezdze glownie po miescie, nie wiem jak zachowalby sie przy takich temperaturach w trasie.

206 1.1 mojego ojca potrzebuje 2 razy wiecej czasu przy tej samej trasie, zeby sie nagrzac

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 06 sty śr, 2016 10:47 pm
autor: Angry_Us3r
To do tego dodaj trasę na początku wiejską, ok 8km ze stałą prędkością 80km/h, miasta mam raptem 2-3km, wyjeżdżam na krajówkę 90-100km/h, cała droga to 17km. Po mieście to sporo, żeby się nagrzać, a przy stałej prędkości ten silnik bez pomocy z zewnątrz nie daje rady się rozgrzać. Nawet zaryzykuję stwierdzenie, że jak wszystko jest sprawne, to TU1M ma za wydajną chłodnicę jak na swoje obciążenia. Po swapie nie zdarzyło mi się w te upały '15 rozgrzać tak układu, żeby odpalił się wentylator (a dostawał w kość czasem jak miałem zły dzień :mrgreen: ), uruchamiał się dopiero po postoju 3-5 min.

Wszyściutko mam sprawdzone i sprawne.

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 23 sty sob, 2016 9:50 pm
autor: Angry_Us3r
Dziś Pug dostał:

-olej (Castrol Magnatec 15W40)
-filtr oleju (Filtron OP 540/1)
-świece (NGK V-line, 1 elektroda)
-przewody zapłonowe (Janmor Proline niebieskie [wreszcie się ich dorobiłem :E])
-uszczelka pokrywy zaworowej (Elring),

A na deser mam rozkminę i to poważną:

Pug od samego początku jak go mam (na starym jak i "nowym" silniku, osprzęt ten sam, tj. czujniki, zapłon, wtrysk itp.) gdy temperatura spada powiedzmy poniżej 10 stopni ciężej zapala. Nie to, że muszę go kręcić długo, tylko przez 2-3 sekundy pogonić rozrusznikiem, niby łapie, ale trzeba podtrzymać.
ODPALA LEPIEJ Z DODANYM GAZEM (jak Maluch)
Teraz, jak jest -10, trzeba koniecznie mieć wciśnięty gaz, inaczej zapala dopiero po 10-15 sekundach mielenia.
Przy tym gra na 3 gary, po podtrzymaniu leciutko gazu, po minucie wskakuje czwarty i tu drugi problem: NAGLE ROSNĄ OBROTY DO OK 1,5k RPM i dopiero spadają, gdy silnik się trochę nagrzeje, ale nie do 850-900, tylko około tysiąca, czyli też za dużo. Na LPG ma wyregulowane na parowniku takie jak powinny być i silnik pracuje dobrze. Po przełączeniu na PB znów wzrastają na te 1K (dobrze rozgrzany motor).

Odpięcie lambdy powoduje tylko to, że auto dostaje totalnego muła i nie jedzie. Na 5 na trasie zwalnia zamiast przyspieszać. A po odpaleniu na zimnym obroty i tak rosną.
Po odpięciu niebieskiego 2 pinowego czujnika temp. silnik bez podtrzymania gazu gaśnie. Na zimnym nie zapali.

To teraz tak:

-mam nowe świeczki i przewody, więc to odpada.
-lambda po odpięciu nie daje poprawy, więc bym wykluczył

Do rozpatrzenia:

-czujnik temperatury do kalkulatora (niebieski 2 piny)
-krokowiec
-stan rozdzielacza (nie zaglądałem tam, ale skoro na gazie problem przerywania nie występuje, to jest on ostatni podejrzany).

Do tego, kto mi wyjaśni, na cholerę na silniku są 2 jednopinowe czujniki temp.? (jeden na obudowie termostatu, drugi w bloku koło tego do kompa).


Wiem, dużo czytania, ale sprawdzę i odpowiem na każde pytanie związane z tym.

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 24 sty ndz, 2016 12:10 am
autor: Samuray
Lambda na zimnym silniku nie ma nic do gadania, dopiero po osiągnięciu pewnej temperatury wysyła sygnał do kompa odnośnie regulacji mieszanki.

Re: [C] Peugeot 205 Look 1.1 PB+LPG '91

: 24 sty ndz, 2016 12:05 pm
autor: Angry_Us3r
Tak, musi się nagrzać grzałka do 600 stopni, ale chodzi o to, że a rozgrzanym silniku też auto lubi sobie od czasu do czasu przykangurkować czy przydusić się, a na LPG tego problemu nie ma.

Czyli zapłon wykluczam, bo LPG przecież więcej wymaga od zapłonu.

Po odpięciu lambdy i rozgrzaniu silnika auto nie jedzie, jak pisałem.

Jutro jak nie zapomnę to nagram, jak pali na zimno po 2 dniowym postoju.