Strona 2 z 3
: 27 gru śr, 2006 12:12 am
autor: marudex
no wlasnie jest przerazajace zuzycie paliwa:( Gdzie znajde ten czujnik?
: 27 gru śr, 2006 12:45 am
autor: Banita
za aparatem zaplonowym w czesci przylegajacej do obudowy termostatu -2pinowa kostka
: 27 gru śr, 2006 5:50 pm
autor: marudex
ok a czego to jest dokladnie czujnik?
Dodano po 4 minutach:
bo bylem w hurtownik i maja tam czujnik temperatury wody ale z jedna wtyczka i daje on sygnal ale do tablicy rozdzielczej i jest zaraz obok aparatu zaplonowego,maja czujnik wentylatora chlodnicy,czujnik cisnienia oleju ktory tez ma jedna wtyczke a czujnik o ktorym mowisz faktycznie jest i przylega do obudowy termostatu to jego nie maja i nie potrafie im wytlumaczyc od czego to konkretnie jest. Zapewne chodzi o czujnik temperatury wody dajacy sygnal do kompa tak?
: 27 gru śr, 2006 6:19 pm
autor: Banita
czujnik temp silnika
mierzy temp wody i podaje ja komputerowi
: 27 gru śr, 2006 6:54 pm
autor: marudex
a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
: 27 gru śr, 2006 7:19 pm
autor: moralez
wyjmij silnik krokowy, albo na zaplonie odlacz najpierw potencjometr przepustnicy, krokowy sie wsunie poczym wypnij krokowy
wylacz zaplon i podlacz czujnik przepustnicy, jednakze obydwa warianty sa ch...we z racji tego ze komputer bedzie w trybie awaryjnym

: 27 gru śr, 2006 7:28 pm
autor: Banita
marudex pisze:a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
To, ze spadna obroty nic nie da, bo paliwa i tak bedzie sie lalo sporo

: 27 gru śr, 2006 8:28 pm
autor: KuKiTa
Banita pisze:marudex pisze:a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
To, ze spadna obroty nic nie da, bo paliwa i tak bedzie sie lalo sporo

tu sie nie zgodze. Jeździłem miesiąc (przez lato) na odłaczym krokowym i mi spalał w granicach 7 litrow na mieście, a na podłączonym koło 10.
: 27 gru śr, 2006 11:14 pm
autor: marudex
ten silnik krokowy to jest co wysuwa sie wsuwa popychajac przepustnice? jak auto jest dobrze nagrzane to ta wajcha od przepustnicy opiera sie normalnie na srubce,jak jest ssanie to odstep od tego wynosi gdzies z 1cm i maleje bardzo powoli. dlatego mam takie wysokie obroty i spalanie.i chcialbym wlasnie to wylaczyc to co sie tak wysuwa,to ten silnik krokowy tak?
Dodano po 2 godzinach 9 minutach:
czy kontrolka przy wskazniku paliwa moze miec cos do tej sytuacji? bylem pewien ze oznacza ona walnieta sonde,sonde wymienilem,natomiast kontrolka nadal zapalasie na chwile po odpaleniu puga.
Dodano po 2 minutach:
aha i z tych wszystkich moich obserwacji zauwazylem jeszcze ze chyba nie spala mi w calosci paliwa bo czuc je z wydechu i jak mocniej przygazuje to czarne cos az wylatuje i zalatuje benzyna
Dodano po 4 minutach:
chyba zwariuje z tym autem,jak to teraz obliczam to jak narazie zalalem mu 40litrow paliwa,dolalem po pewnym czasie 9l a potem 21 nie zerujac licznika,to w tej chwili mam przejechane 453km a paliwa wg wskaznika jest pod pierwsza kreska czyli jeszcze z 7-8litrow.jakby to obliczyc to wychodzi okolo 16litrow po miescie. Tyle co 2litrowe bmw! Jakby ktos mogl pomoc to czekam na propozycje bo to jest nienormalne.
: 28 gru czw, 2006 1:30 am
autor: KuKiTa
mam dokładnie to samo, na początku śmierdzi benzyną niesamowicie, jakby palił na 2-3 cylindry. Potem przechodzi i już w ogóle nie czuć benzyny.
: 28 gru czw, 2006 2:28 am
autor: Banita
KuKiTa pisze:Banita pisze:marudex pisze:a da sie w jakis sposob wylaczyc automatyczne ssanie?
To, ze spadna obroty nic nie da, bo paliwa i tak bedzie sie lalo sporo

tu sie nie zgodze. Jeździłem miesiąc (przez lato) na odłaczym krokowym i mi spalał w granicach 7 litrow na mieście, a na podłączonym koło 10.
zbieg okolicznosci -zrozumiem pare procent jesli czesto jezdzisz na zimnym silniku
ten silnik krokowy to jest co wysuwa sie wsuwa popychajac przepustnice? jak auto jest dobrze nagrzane to ta wajcha od przepustnicy opiera sie normalnie na srubce,jak jest ssanie to odstep od tego wynosi gdzies z 1cm i maleje bardzo powoli. dlatego mam takie wysokie obroty i spalanie.i chcialbym wlasnie to wylaczyc to co sie tak wysuwa,to ten silnik krokowy tak?
Zrozum, ze tym silniczkiem steruje komputer, ktory z kolei dostaje sygnal, ze silnik jest zimny -obroty spadna, ale to nie rozwiaze problemu
: 28 gru czw, 2006 8:14 am
autor: marudex
czyli trzeba cos zrobic zeby szybciiej sie nagrzewal tak? tak jak mowiles zrobic z tym czujnikiem,potem ewentualnie jeszcze termostat.
: 28 gru czw, 2006 11:02 am
autor: jastom
i termostat . I powinno dać odpowiedź.
: 28 gru czw, 2006 2:25 pm
autor: Banita
marudex pisze:czyli trzeba cos zrobic zeby szybciiej sie nagrzewal tak? tak jak mowiles zrobic z tym czujnikiem,potem ewentualnie jeszcze termostat.
Termostat mozesz sprawdzic organoleptycznie.
Nie chodzi o to, zeby szybciej sie nagrzewal( chyba ze termostat jst zepsuty), ale o to, zeby komputer o tym wiedzial
: 28 gru czw, 2006 7:55 pm
autor: marudex
silnik baaardzo dlugo sie nagrzewa,jak juz do tego dojdzie termostat wlacza obieg i krokowy sie chowa zmniejszajac obroty. tak powinno byc tylko czemy tak dlugo to trwa?
Dodano po 2 minutach:
na probe zrobilem jedna rzecz. rozgrzalem go,krok sie schowal,odlaczylem go i zrobilem sobie reczne ssanie na linke.przy zapaleniu puszcze mu na chwile ssanie,i odlacze w miare cieplego silnika. bedzdie to trwalo o wiele wiele krocej i zobaczymy efekty:)