Strona 2 z 2
Re: licznik dzienny
: 18 lut śr, 2009 9:59 pm
autor: grzechuuu205
ja zawwsze się boje zdejmować tą wskazówke, jezeli rozbieramy i wskazówka wskazuje 0 i ją zdejme to wtedy jak mozna byc pewien ze ją idealnie tak samo założymy jak byla oryginalnie... hmmm
Re: licznik dzienny
: 19 lut czw, 2009 11:21 am
autor: borek_wpr
Bardzo prosto.
W bieda licznikach JAEGER w tarczy prędkościomierza jest kołek wyznaczający 0 km/h. Zakładając wskazówkę należy oprzeć ją na kołku,lekko wcisnąć na ośkę i zsunąć na stronę pomiaru.Docisnąć. Ustawić licznik w pozycję pracy.Wskazówka powinna dotykać kołka bez wywierania nacisku.Palcem podciągnąć wskazówkę do 30km/h i puścić.Powinna łagodnie oprzeć się o kołek.
Licznik typu GTI
Jeżeli nie mamy pewności czy poprzedni właściciel nie grzebał przy liczniku to należy porównać prędkość z drugim autem.Jeżeli występują różnice wskazań należy zapamiętać ile grubości wskazówek na + czy -.Po wyjęciu prędkościomierza trzymając go w pozycji pracy na boku skali znaczymy nasze 0.Można zdjąć wskazówkę.Gdzieś czytałem że bardzo łatwo ją zdjąć przy pomocy widelca.Montując ją ponownie należy uwzględnić poprawki z pomiaru kontrolnego.Zaznaczyć innym kolorem nowe 0 km/h
Zakładanie wskazówki doprowadza do szaleństwa.Po kilku próbach wreszcie jest na swoim miejscu.Pozostaje porównanie prędkości z drugim pojazdem.Oczywiście wszystko będzie dobrze pod warunkiem że oba pojazdy mają koła o rozmiarze producenta.Jeżeli nie - to pomocnym narzędziem będzie KALKULATOR OPON ,zresztą jest na Forum.
Re: licznik dzienny
: 20 lut pt, 2009 9:07 am
autor: Orfister
Wczoraj przysiadłem do rozbierania i oględzin testowej wersji licznika ( Podziękowania dla Martinop'a

)
Sprawa wygląda prościej niż zdawać by się mogło..
Po wymontowaniu i spokojnym obejrzeniu mechanizmu okazało się, że konstrukcja jest niezmiernie prosta i całość jest kompletnie demontowalna...
Nie ma najmniejszego problemu, by wymienić uszkodzony licznik dzienny, całkowity, zębatki, mechanizm zerowania... kompletnie wszystko..
Co do montażu wskazówki - to faktycznie łatwo nie jest...choć prawdę mówiąc, nie widzę potrzeby jej zdejmowania - nie jest to konieczne ani do wyjęcia zespołu prędkościomierza z obudowy licznika, ani do naprawy którą ja będę wykonywał..
Re: licznik dzienny
: 20 lut pt, 2009 10:58 am
autor: borek_wpr
Ale konieczne przy wymianie tarczy np. na białą.
Re: licznik dzienny
: 20 lut pt, 2009 11:17 am
autor: Orfister
Niewątpliwie .. jednak mnie to nie dotyczy

Re: licznik dzienny
: 21 lut sob, 2009 2:36 pm
autor: grzechuuu205
Orfister pisze:Co do montażu wskazówki - to faktycznie łatwo nie jest...choć prawdę mówiąc, nie widzę potrzeby jej zdejmowania - nie jest to konieczne ani do wyjęcia zespołu prędkościomierza z obudowy licznika, ani do naprawy którą ja będę wykonywał..
ooo to jak juz ją wykonasz to podziel sie doswiadczeniami

Re: licznik dzienny
: 09 mar pn, 2009 1:55 am
autor: moralez
kiedy kolorowalem swoje zegary na czerwone podswietlenie, to nie napotkalem na trudnosci przy wtykaniu wskazowek,

Re: licznik dzienny
: 09 mar pn, 2009 8:34 am
autor: Orfister
samo wtykanie wskazówki to jak w życiu.. jak każde wtykanie
chodzi o to by ustawić je pod odpowiednim kątem.
Z racji braku czasu nie robiłem jeszcze nic przy liczniku, ale zajmę się tym i zdam fotorelację.
Re: licznik dzienny
: 09 mar pn, 2009 11:07 pm
autor: moralez
to trzeba zrobic sobie zdjecie wskazowek w jakich pozycjach sa po lekkim uniesieniu, te od wskanikow wtedy jeszcze sa na osce ale wychodza juz z ogranicznikow w cyferblacie

Re: licznik dzienny
: 23 lut czw, 2012 10:33 pm
autor: grzesiek309
Była już instrukcja jak naprawić kasowanie w zwykłym liczniku a teraz przyszła pora na licznik z GTI
Wykonałem dziś operację wymiany mechanizmu kasującego w swoim liczniku. Miałem na dawcę drugi licznik, równie dobrze można naprawić uszkodzony mechanizm ale o tym później.
Pierwszy etap to oczywiście zdjęcie przedniej szybki. Następnie musimy odkręcić cztery śrubki trzymające prędkościomierz. Dwie z przodu pod szybką i dwie z tyłu.
Po wyjęciu prędkościomierza zabieramy się za wymianę mechanizmu.
Pierwszym etapem wymiany jest odkręcenie blaszki trzymającej mechanizm. Odkręcamy dwie śrubki widoczne na zdjęciu i wyciągamy blaszkę.
Kolejny etap to wyjęcie mechanizmu. Tu zaczynają się niewielkie problemy. Miejsca jest dość mało i ciężko go wyjąć, więc pierwsze co przychodzi do głowy to zdjęcie cyferblatu. Ja z tego rozwiązanie zrezygnowałem gdyż mogą być później problemy z nieprawidłowym ustawieniem wskazówki. Okazuje się, że wystarczy tylko odkręcić śrubki cyferblatu aby móc nim lekko manewrować. Po odkręceniu go wyciągamy przycisk kasowania. Najpierw ciągniemy lekko do góry aby rozdzielić element wystający z tarczy od elementu pod spodem a następnie wyciągamy obydwie części(uwaga na sprężynkę w obudowie!)
Kolejny etap na przykładzie dawcy. Wypinamy mechanizm z osiek po obu stronach licznika(zaznaczone strzałką)
Teraz delikatnie manewrując należy wyciągnąć mechanizm.
Przyszła para na włożenie nowego mechanizmu bądź naprawionego.
Robimy to w kolejności odwrotnej do demontażu, pamiętając że musimy razem z mechanizmem włożyć dolną część przycisku aby się zazębiły.
Pozostaje już tylko złożenie licznika
Na zdjęciu poniżej uszkodzony mechanizm. Niestety nie zrobiłem zdjęcia porównawczego z dobrym
Widać miejsce, w którym znajdował się "dzyndzelek" odpowiedzialny za poruszanie mechanizmem.
Sposobów na jego naprawę jest bardzo dużo. Można wkleić tam kawałek twardego druty lub dokleić kawałek plastiku

Tą kwestię pozostawiam pod indywidualną rozwagę

Re: licznik dzienny
: 23 lut czw, 2012 11:42 pm
autor: krzyska
a na tarczy w lewym dolnym rogu nie ma czasem kreski wskazującej jak ma być ustawiona wskazówka????
Re: licznik dzienny
: 24 lut pt, 2012 12:46 pm
autor: grzesiek309
Niby kreska jest ale wolałem nie zdejmować wskazówki.
Re: licznik dzienny
: 28 maja czw, 2015 8:59 pm
autor: grzesiek309
Ciekawostka na dziś. Mechanizm kasowania do licznika veglia z GTI pasuje od licznika bieda Veglia

Re: licznik dzienny
: 28 maja czw, 2015 9:58 pm
autor: Martinoo
Tez u siebie kiedyś wymieniałem. Prosta szybka akcja
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka