Strona 2 z 2

: 06 cze ndz, 2004 11:34 pm
autor: Rychu
Czyli mam rozumiec że większe opony zwiększają spalanie i zmniejszają osiągi autka? Nie pytam o bezpieczeństwo i takie rzeczy, chodzi mi tylko o ekonomię i dynamikę. Tak konkretnie! Większe koła (niekoniecznie szersze!) powodują większe spalanie i mniejsze osiągi, tak?

: 07 cze pn, 2004 2:26 am
autor: BubuPN
trudno powiedzieć, ja po zmianie felg na 14" i opon na 175/60 R14 poczułem dużą różnicę w komforcie jazdy, przy trzynastkach i dosyć wysokich, a zarazem wąskich oponach przy wchodzeniu w łuki lub zakręty na dużych prędkościach auto sprawiało wrażenie jakby miało się przewrócić albo jakby miała się opona zsunąć, a na czternastkach z w/w rozm. opon autko prowadzi elegancko i do tego nie odczułem zmian jeśli chodzi o spalanie

: 07 cze pn, 2004 11:18 am
autor: Roberto
A więc reasumując - czy 14/175 nie powoduje żadnych otarć, zgrzytów itp? Czy śmiało bez problemów można po prostu zmienić koła i jechać dalej? Oczywiście mam na myśli niestety Juniorka 1.0.

: 07 cze pn, 2004 11:21 am
autor: BubuPN
a tego to Ci nie zagwarantuje, jak nie zrobisz tego błędu co ja i kupisz dedykowane peugeotowskie lub citroenowskie felgi z dobrym OT to zakladasz i jedziesz, a jak jakieś inne to jeszcze pare przygód zapewne będzie Ciebie czekać :mrgreen:

: 07 cze pn, 2004 12:15 pm
autor: Roberto
Myślę wyłącznie o francuskich felgach. Zreszta Peugeot ma nietypowy rozstaw śrub. Od Opla i Poldka nie wejda (na szczęście). A propos - jakie przygody masz na myśli?

: 07 cze pn, 2004 12:32 pm
autor: BubuPN
hehe no ja niestety trafiłem na felgi fordowskie, gość mnie zapewniał że były zdjęte z puga (rozstaw śrub się zgadzał, ale nie pomyślałem o otworze centrującym), a ja głupi mu uwierzyłem i musiałem później je roztaczać i dodatkowo do tyłu wsadzić dystanse bo opony z boku po wew. stronie tarły o budę, ale już jest si :mrgreen:

: 09 cze śr, 2004 10:33 pm
autor: Roberto
mam na szczęście zaufanego złomiarza