Strona 2 z 3
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 05 mar śr, 2008 6:10 pm
autor: krzycho-g
rozwiazania na szybką jazdę po torze są dwa i pół:
1. sucha miska
2. akumulator ciśnienia oleju zrobiony np z gruszek (akumulatorów) od SCMACa z hydrocitroenów
2,5. Ceramizer
Punkt 2,5 zapewne was rozmieszy ale niedowiarków zapraszam na jazde próbna moim pugiem gdzie kontrolka od cisnienia w zakrecie swieci sie po 5 sekund i swieciła się juz wieeeeele razy

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 08 mar sob, 2008 12:27 am
autor: ziochmenNie
hehe nie jedno widzialem co do puga zwiazane Ale czego Polak nie potrafi

odezwe sie jeszcze do Ciebie STEF jak co bedziesz mial robotki troche jesli znajdziesz czas mi sie nie spieszy zbytnio Mam 2 silnik do Mi16 i odgroma innych czesci Pozdro
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 10:20 am
autor: stef
krzycho-g pisze:rozwiazania na szybką jazdę po torze są dwa i pół:
bzdura
Najpowszechniejszym rozwiazaniem stosowanym wlasnie w sporcie samochodowym byly grodzie w misce i drenaz glowicy. Sucha miska nie byla czesto regulaminowo dozwolona.
Zreszta sucha miska nie jest bez wad choc przewage nad innymi rozwiazaniami ma ogromna.
krzycho-g pisze:
2. akumulator ciśnienia oleju zrobiony np z gruszek (akumulatorów) od SCMACa z hydrocitroenów
dosc egzotyczne rozwiazanie i ciekawy jestem jak to sobie wyobrazasz, cisnienie w zawieszeniu citroenow jest conajmniej o rzad wielkosci wieksze, zreszta co w przypadku gdy z takiego akumulatora z czasem gaz ucieknie lub co gorsza stanie sie to nagle.
krzycho-g pisze:
Punkt 2,5 zapewne was rozmieszy ale niedowiarków zapraszam na jazde próbna moim pugiem gdzie kontrolka od cisnienia w zakrecie swieci sie po 5 sekund i swieciła się juz wieeeeele razy

Czy zdajesz sobie sprawe z tego ile to jest 5 sekund? Ja jako niedowiarek bardzo chetnie umowie sie z Toba na taka jazde probna. W podpisie masz "Warszawe", wiec bardzo chetnie w godzinach wieczornych tamze. Wezme cyfrowke i uwiecznie Twoje wyczyny. Przed obroceniem panewki tez wielokrotnie kontrolka mi sie zapalala ... - do czasu.
W twoim silniku ten problem nie jest tak odczuwalny ze wzgledu na mala pojemnosc glowicy o czym juz pisalem.
Metoda ktora opisalem z grodziami i zwiekszeniem pojemnosci jest powszechnie stosowana, jest najtansza i eliminuje problem w wiekszosci przypadkow znaczaco lub calkowicie. Mysle ze po tych dodatkowych przerobkach ktore wlasnie teraz robie uda mi sie ostatecznie z nim uporac.
PS.
Czekam na zdjecia kolektorow o ktorych pisales i ktore rzekomo posiadasz i wiesz doskonale jak wygladaja.
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 10:41 am
autor: krzycho-g
zapraszam zapraszam
w sporcie samochodowym gdzie suche miski nie są dozwolone , to miska olejowa jest całkowicie inaczej ukształtowana. Nie wspominając o tym ze problem panewek u Peugeota w sporcie to temat tak stary jak 3 panewki w Kawasaki.
A na wyscigasz na szybkich i kretych torach asfaltowych np wyscigi DTM suche miski są dozwolone i wszystkie samochody je posiadają bo nie ma siły zeby ten olej w końcu spod smoka nie odpłynął - tu polecam proste doświadczenie z wodą wiaderku na uwiezi - dokłądnie widać ze na dnie nie zostaje ani kropla ...a wtedy moze pomóc tylko dodatkowy zbiornik oleju.
Zresztą Peugeot też dostrzegł ten problem i w nowym silnikach z rodziny EW miska wyglada całkowicie inaczej jak też i smok. 206 RC potrafi bardzo szybko przejechać zakret ale w jego misce nie znajdziesz przegród a co lepsze problem zacierających sie panewek jest całkowicie nieznany.
co do akumulatora cisnienia to obniza sie w nim cisnienie azotu po drugiej stronie przepony i wtedy trwałosć takiej gruszki to ponad 10 lat wiec za bardzo nbym sie nie martwił o uciekający gaz
co do mojej głowicy to co za róznica czy ma ona małą czy dużą pojemnosć skoro kontrolka juz sie swieci...
co do kolektorów to skoro bywasz w warszawie to bez problemu mozesz podjechać do mnie i obejrzeć ...to tylko 30 km dalej..
no i głupio że sie przyznajesz ze wiedząc ze kontrolka sie swieci w zakretach katowałeś silnik aż ci sie panewka obróciła...masz wielkie szczescie ze nie zakleszczył się korbowód i nie wypchał twojego kutego tłoka do kabiny..
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 10:55 am
autor: stef
To rozumiem ze podasz mi swoj dokladny adres i w nastepnym tygodniu wieczorem bede mogl Cie odwiedzic. Najblizsza sobota tez wchodzi w gre jesli bedziesz mial czas, moze bylaby nawet najlepsza i wtedy moglibysmy sie spotkac nawet po poludniu.
Nie wiem czy wiesz, ale kontrolka cisnienia oleju nie zapala sie przy 0 cisnieniu.
Oczywiscie ze sie przyznaje, bo w przeciwienstwie do Ciebie nie obawiam sie przyznac nawet do skrajnej glupoty, ktora czasami mi sie zdarza.
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 1:18 pm
autor: krzycho-g
adres wysyłam na PW

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 4:09 pm
autor: stef
Mam nadzieje, ze zarowno probna jazda z palaca sie kontrolka cisnienia jak i kolektory zaprezentujesz jak obiecales.
PS. byc moze nawet uda sie Ciebie naciagnac na zmierzenie przyspieszenia Twojego szybkiego 106XSi
Reszta na PW

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 4:16 pm
autor: PAWLACZYSKIS
Oczywiście podsumowanie tematu zamieścicie tutaj

Jestem strasznie ciekawy co to wyjdzie

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 09 mar ndz, 2008 4:51 pm
autor: Sebek
ja też

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 11 mar wt, 2008 2:50 pm
autor: sekator
hmm... a czy w silnikach TU występuje ten sam problem co w MI16? Bo ani w 1,9gti ani rallye jeszcze nigdy kontrolka mi się nie zaświeciła a rallye dokręcałem już nawet powyżej 9000obr/min.
może w zakrętach trzeba jeździć jeszcze szybciej i na jeszcze większych obr to ciśnienie nie spadnie

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 11 mar wt, 2008 5:44 pm
autor: stef
sekator pisze:czy w silnikach TU występuje ten sam problem co w MI16? Bo ani w 1,9gti ani rallye jeszcze nigdy kontrolka mi się nie zaświeciła a rallye dokręcałem już nawet powyżej 9000obr/min.
Mozna powiedziec, ze nie wystepuje ... tzn. nie jest tak powszechny jak w mi16. Oczywiscie wszystko zalezy od toru, kierowcy, zawieszenia, opon, przyczepnosci. W pierwszych postach pisalem o roznicach budowy silnikow.
Predkosc obrotowa nie ma tutaj znaczenia, gdyz w mi16 dochodzi do tego, ze pompa zaczyna zasysac powietrze zamiast oleju

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 11 mar wt, 2008 11:49 pm
autor: rallye
stef jak będziesz w wawie to daj znać zrobimy jakiegoś spota

Re: Poprawa smarowania w mi16
: 13 mar czw, 2008 12:37 am
autor: stef
Miska rozrosla sie o dodatkowe zbiorniki. Co daje jakies 1,5l dodatkowej pojemnosci oleju blisko smoka pompy.
Pojawila sie rowniez kolejna grodz - tym razem zapobiegajaca nadmiernemu odplywaniu oleju przy hamowaniu.
Mam nadzieje, ze to juz ostatecznie wyeliminuje najwieksza wade tego silnika.
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 13 mar czw, 2008 12:46 am
autor: Banita
Moim zdaniem nieco przekombinowales, bo te dodatkowe pojemniki powinny byc hcyba po drugiej stronie grodzi...
Bys sobie ssak z pompy na miedzianej rurce wyprowadzil na srodek miski i byloby git.
Re: Poprawa smarowania w mi16
: 13 mar czw, 2008 11:53 am
autor: stef
Banita pisze:Moim zdaniem nieco przekombinowales, bo te dodatkowe pojemniki powinny byc hcyba po drugiej stronie grodzi...
Smok przeciez jest pomiedzy grodzia miski oraz grodzia pompy ... i dodatkowe zbiorniki rowniez ... a smok jest wlasnie na srodku miski!
krzycho-g pisze:
Zresztą Peugeot też dostrzegł ten problem i w nowym silnikach z rodziny EW miska wyglada całkowicie inaczej jak też i smok. 206 RC potrafi bardzo szybko przejechać zakret ale w jego misce nie znajdziesz przegród a co lepsze problem zacierających sie panewek jest całkowicie nieznany.
Problem nie wystepuje poniewaz jest calkiem inna konstrukcja glowicy oraz bloku - a nie dlatego, ze miska wyglada inaczej
