Strona 2 z 4

: 05 kwie wt, 2005 5:47 pm
autor: mi
Ja już gaz eksmitowałem, więc ten klopot mi odpadł, a akumulator na dniach ląduje w bagażniku (wywaliłem tylną kanapę, więc może w ładowni :wink: ) i chyba w jego miejscu zapodam stożek. By the way: kabel audio 10 mm kwadrat starczy do podłączenia akumulatora? Już mam taki przeciągnięty i znacząco by mi to ułatwiło sprawę...

: 05 kwie wt, 2005 7:12 pm
autor: Kaktus
Hmm nie wiem, najlepiej jest kupic kable do akumulatora Maluchowskie, one sa wystarczajace, a jaki maja przekroj to nie wiem.

: 05 kwie wt, 2005 7:15 pm
autor: mi
kurcze, chyba zostawię tą dziesiątkę - już jest, więc i za darmo, i puszczać nie będę musiał... Jakimś bezpiecznikiem to zabezpieczyć czy niekoniecznie? (inna sprawa, że jak ruszę rozrusznikiem to ze 100A bym potrzebował)

: 05 kwie wt, 2005 7:23 pm
autor: Kaktus
Bezpiecznik 30A powinien byc!

: 05 kwie wt, 2005 7:27 pm
autor: mi
30a?! Wydaje mi się (choć nie jestem pewien), że W=VxA, V to oczywiście 12, rozrusznik ma z 700 W minimum, wychodzi, że chwilowy pobór będzie koło 58A. Oczywiście tak sobie to biorę na chłopski rozum, ale jak mówisz z doświadczenia, że 30A starczy, to może się mylę.

: 05 kwie wt, 2005 8:49 pm
autor: deejay
i jak ładnie przeszliśmy ze stożków do amperów

: 05 kwie wt, 2005 8:52 pm
autor: Kaktus
Ja sie na tym nie znam, wiem ze u mnie na glownym pradowym kablu ma byc bezpiecznik 30A.. ale to tez nie pamietam dokladnie. To elektryk mi robi wszystko co z pradem jest zwiazane.

Ale rzeczywiscie wyznaczajac wartos ze wzoru ktory podales, wychodzi ze bezpiecznik powinien byc z 60A.

Byc moze to wlasnie 60A bedzie. Wiem ze jak montowalismy wylacznik pradu, to elektryk strasznie marudzil ze bezpiecznika nie bylo na glownym pradowym, i ze mi to zrobi bo byc powinien. I wiem ze on teraz jak robi mi nowa wiazke to to wszystko zrobi tak jak byc powinno. Wiec jak juz bede mial te wiazke z tym bezpiecznikiem to wtedy dam ci znac jaki to bezpiecznik powinien byc.

: 07 kwie czw, 2005 10:17 am
autor: mi
oki, dzięki, czekam :lol:
rozmowa może już wrócić do stożków :P

: 07 kwie czw, 2005 5:35 pm
autor: deejay
dziękujemy

: 07 kwie czw, 2005 7:04 pm
autor: Kaktus
Mojej wiazki nie mam, ale u kuzyna w 405 STI bezpiecznik glowny pradowy to 30A wiec widocznie musi wystarczac....

: 08 kwie pt, 2005 1:54 pm
autor: rafxx
ja mam akumulator w bagażniku a stozek w jego miejscu ;)

Obrazek

: 09 kwie sob, 2005 11:59 am
autor: Ari
A po co chcecie zmieniac bezpiecznik. Przeciez jak przenosicie akumulator do bagażnika to wystarczy przedłużyc tylko kabel plusowy i nic więcej

: 09 kwie sob, 2005 12:06 pm
autor: Ari
Hmm, a naprawdę sądzicie że przy seryjnym motorze jest sens zakładać stożek? Układ dolotowy we wszystkich 205tkach jest naprawdę bardzo dobrze policzony i ma dużą pojemność. Jeśli wystąpią jakieś przyrosty mocy to będą one niezauważalne i tylko w górnych zakresach obrotowych, natomiast pogorszy się krzywa momentu obrotowego. U Kaktusa to ma sens, gdyż zmodyfikował on cały układ wraz z głowicą i kanałem dolotowym (większe kanały, rozwiercone gniazda, szybszy wałek rozrządu). Pamiętajcie, że montaż filtrów powietrza typu stożkowego to ostatni etap modyfikacji, a nie pierwszy; podobnie jak program kompa. Inaczej jest to wyrzucanie pieniędzy!

: 09 kwie sob, 2005 12:19 pm
autor: Kaktus
Ari dobrze prawi!

Re: Stożek -gdzie najlepiej go umieścić?

: 26 sty sob, 2008 11:13 am
autor: piotrek.ciszak
Witam. Jestem posiadaczem Peugeota 205 1.1 z gaźnikiem i zastanawiam się gdzie tam można umieścić filtr stożkowy bo w miejsce starego filtra niema chyba najmniejszego sensu bo jest to blisko silnika gdzie jest wysoka temperatura a standardowy filtr powietrza jest połączony z gośnikiem pokrywą i nie wiem czy można to rozdzielić... Bardzo porszę o odpowiedź!!