Strona 2 z 4
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 30 lip śr, 2008 10:15 am
autor: arekgr
To jak z tym docieraniem? Trzeba się "szczypać" z tym z 1tys km?
Szlif bloku odpuszczam. Teraz tylko myślę, skąd dopaść dwie śruby do głowicy, kompletu nie chciałbym wymieniać. 88zł taki komplet, ale ja już powoli przerażam się kosztami tego remontu. A najgorsza jest świadomość, że gdybym np chciał sprzedać ten silnik, to nikt za niego nie da mi nawet 800zł

Mimo włożonego ~1000zł...
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 30 lip śr, 2008 10:45 am
autor: moralez
arekgr pisze:Teraz tylko myślę, skąd dopaść dwie śruby do głowicy, kompletu nie chciałbym wymieniać. 88zł taki komplet,
glowice mozna dokrecac tym samym kompletem srub a nie kazda z innej parafii
chcesz to ci sprzedam, tylko ze za miesiac bedziesz wydawal zamiast 88zl za sruby to 300 za wymiane uszczelki pod glowica
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 30 lip śr, 2008 10:56 am
autor: arekgr
Ble ble

To tak jak qmpel robił Civica, radzili mu nowe śruby, a w ASO powiedzieli niech pomierzy stare. Jak są takie same to ok...
Te moje śruby już jakieś trochę przeżarte. Ale jak tak dalej pójdzie, to wszystko mi wyjdzie ~1500zł.
A jak z tym docieraniem?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 30 lip śr, 2008 11:48 am
autor: moralez
a co ty myslales ze porzadny remont za 1000 zl zrobisz

mi za 90 zl niechcialoby sie zyc w niepewnosci czy wydmucha uszczelke czy nie.
pierwszy 1000(chociaz ja nie wiem czy bym 500 wytrzymal

) przejedz spokojnie, potem wymien olej i filtr i gotowe
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 30 lip śr, 2008 3:38 pm
autor: arekgr
moralez, mój budżet nie był na to przygotowany
Miało obyć się na wymianie uszczelniaczy, ustawieniu luzów, splanoowaniu i ewentualnie mooooże pierścionki...
Ale... Będzie mam nadzieję, że będzie śmigało to wybitnie

Po złożeniu tego do kupy, muszę się wybrać na analizator spalin i ustawić porządnie Blos'a...
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:13 pm
autor: arekgr
Panowie, jak to jest z tym dokręcaniem głowicy? Trzymać się Etzolda i jego 3 etapów? 60NM wydaje mi się mało...
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:29 pm
autor: moralez
ale z tego co pamietam to 60Nm to jest 1 etap, potep po kolei kazda srube luzujesz i dokrecasz wg podanej procedury, pozatym na uszczelce masz tez opis.
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:34 pm
autor: arekgr
Na uszczelce powiadasz... A moja Goetze już jest przykręcona, ale martwię się że za słabo...
Etzold mówi: 1 etap 30nm, drugi 60nm, popuszczenie o 90stopni, 60nm znowu...
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:42 pm
autor: moralez
aa masz sruby A ktore dociaga sie po nagrzaniu

Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:44 pm
autor: arekgr
Ale o ile po tym nagrzaniu? Znowu do 60nm?
Raczej na pewno "A", bo mają 'ciągły gwint', a nie jakiś taki dziwny jak te "B"... Każdy mi mówi że to 60nm to jakoś mało...
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:46 pm
autor: moralez
fakt ze ja mialem sruby B ale ostatnio jak robilem uszczelke to dociagnalem wszystkie sruby na 90 Nm i do konca silnik w tej kwesti nie budzil zastrzezen
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 06 sie śr, 2008 10:51 pm
autor: arekgr
Hmmm, to ja już sam nie wiem... Kupe kasy włożyłem w ten silnik i przez głupie dokręcenie/niedokręcenie nie chce zawalić sprawy...
Może też je trochę podciągnąć?
Wiecie co, dziś zmieniłem pierścienie i "utuleiłem" silnik od góry, bez ruszania panewek... Fajnie było

Re: Remont XU9JA, pilne...
: 23 wrz wt, 2008 1:26 pm
autor: b182
No i jak pracuje silnik?
Re: Remont XU9JA, pilne...
: 23 wrz wt, 2008 9:24 pm
autor: arekgr
Powiem tak - jest dobrze, ale chyba mogłoby być lepiej. Planowałem pogodzić go z Pb, ale jakoś brakło sił na to i jest only LPG na Blosie. No i niby na tym, bez porządnej regulacji 8,5 do setki. Silnik klepie jakby zawory nie były dobrze ustawione, ale podobno ten typ w tym wieku tak ma...
W skrócie - spodziewałem się więcej, ale teraz przynajmniej mam silnik naprawdę po remoncie, a nie tak jak niektóre na Allegro

Re: Remont XU9JA, pilne...
: 23 wrz wt, 2008 9:38 pm
autor: kris_rally
8,5 sek do 100 na gazie to dobry wynik
