Strona 2 z 2
: 03 wrz pt, 2004 11:18 am
autor: Janek_A_S
Kaktus pisze:Piwel dobrze gada.
Wysokie wolne obroty, i niemoznosc ich ustawienia, to tylko i wylacznie wina:
1) zasysanego gdzies lewego powietrza
2) walnietego SAE - zaworku dodatkowego powietrza
3) usyfionej przepustnicy
Dla GTI wolne obroty powinny wynosic okolo 850-900obr/min
No masz browara u mnie na najblizszym rajdzie
U mnie idealnie trzyma 1000 i ani wiecej ani mniej.Nawt nie faluja
Ps.Czasami jeszcze sie zdarza ze sprezyna ktora odciaga przepustnice jest za slaba lub zle ulozona i nie odciaga przepustnicy.Najlepszym sposobem sprawdzenia jest...na chodzacym silniku recznie cofnac przepustnice i zobaczyc czy obroty zmalaly.Ale skoro mowi ze po pokreceniu sruba od regulacji spadly to raczej moze byc wykluczone.Sprawdzic warto.
: 05 wrz ndz, 2004 12:32 am
autor: Kaktus
Tak, poniewaz linka od gazu mocowana jest do metalowego elementu, z guma w srodku, a guma jak to guma lubi sie wykrzywic!! Jak sie wykrzywiu, to wtedy i linka w pancerzu zle sie ustawia, i stawia wiekszy opor przepustnicy, przez co sila sprezyny rzeczywiscie moze byc zbyt mala.
Za to aby linka a raczej jej pancerz z plastikiem na koncu dobrze i pewnie siedzial w gumowym otworze odpowiada mala sprezynka zakladana na pancerz linki. Ta sama sprezynka sluzy takze do minimalnego ustawienia luzu linki.
Jezeli nie masz tej sprezynki, to mozesz miec problemy z nie spadajacymi obrotami gdy dosc delikatnie puscisz gaz.
Janek - to na jakim rajdzie sie spotykamy??

Cieszyn ?? Slyszalem ze Stefan zmienia AX'a na 106 ?
A moze wpadniesz na GSMP SwAnne - startuje

: 05 wrz ndz, 2004 12:34 am
autor: Kaktus
Dla 1.4 Xs tez bedzie cos okolo 950 obr/min
: 05 wrz ndz, 2004 12:34 am
autor: Kaktus
Aha odradzam ustawiania wolnych obrotow aparatem zaplonowym!! Cofanie aparatu owszem zmniejszy obroty, ale naprawde niekorzystnie wplynie na zywotnosc silnika, oraz na jego moc i osiagi.
: 05 wrz ndz, 2004 2:24 pm
autor: Sebek
Dzieki Kaktus!!!
: 05 wrz ndz, 2004 9:43 pm
autor: Para
a z gazem ??