Strona 2 z 2
Re: Brak ładowania
: 14 lut ndz, 2010 3:05 pm
autor: borek_wpr
Brak ładowania akumulatora może być spowodowany kiepskim połączeniem kabla (+) alternatora z rozrusznikiem... To punkt pośredniczący z akumulatorem.Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę.Nie zaszkodzi oczyścić kabel w klemie (+).
Żarząca się kontrolka braku ładowania akumulatora to słaby styk masy (akumulator, silnik, karoseria) .Rozkręcić ,oczyści, zabezpieczyć smarem. MOCNO skręcić połączenia.
Re: Brak ładowania
: 15 lut pn, 2010 3:39 pm
autor: Kamkiler
borek_wpr pisze:Brak ładowania akumulatora może być spowodowany kiepskim połączeniem kabla (+) alternatora z rozrusznikiem... To punkt pośredniczący z akumulatorem.Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę.Nie zaszkodzi oczyścić kabel w klemie (+).
Żarząca się kontrolka braku ładowania akumulatora to słaby styk masy (akumulator, silnik, karoseria) .Rozkręcić ,oczyści, zabezpieczyć smarem. MOCNO skręcić połączenia.
Kabel plusowy z alternatora przez rozrusznik do aku to dwa przewody z konektorem do rozrusznika (konektor łączy dwa przewody), nawet bez podłączenia go do rozrusznika przewodzi prąd do aku ,a oczyszczenie go z zewnątrz pomoże jedynie rozrusznikowi.
Re: Brak ładowania
: 15 lut pn, 2010 7:15 pm
autor: borek_wpr
Dwa przewody plusowe o przekrojach 16 mm2 i 6 mm2 są łączone na śrubie M8 rozrusznika. Napisałem / Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę/. Oczywiście końcówki kablowe czyścimy po obu stronach jak też otwory pod śrubę i samą śrubę.Moja instalacja elektryczna nie była przerabiana. To takie połączenie. Domyślam się że instalacja w Twoim aucie została zmodyfikowana i na dwa przewody zaprasowano jedną końcówkę kablową.
Re: Brak ładowania
: 15 lut pn, 2010 9:28 pm
autor: Kamkiler
borek_wpr pisze:Dwa przewody plusowe o przekrojach 16 mm2 i 6 mm2 są łączone na śrubie M8 rozrusznika. Napisałem / Odpiąć kable na rozruszniku i oczyścić z nalotu końcówki oraz śrubę/. Oczywiście końcówki kablowe czyścimy po obu stronach jak też otwory pod śrubę i samą śrubę.Moja instalacja elektryczna nie była przerabiana. To takie połączenie. Domyślam się że instalacja w Twoim aucie została zmodyfikowana i na dwa przewody zaprasowano jedną końcówkę kablową.
W każdym z 4 dwiescie piątek na moim podwórku są dwa przewody które są połączone konektorem .W żadnej naprawianej przeze mnie 205-tce nie przypominam sobie takiego łączenia przewodów plusowych z aku do alternatora
Re: Brak ładowania
: 16 lut wt, 2010 12:15 am
autor: cejot
Ja dziś starałem się pomóc Agnieszce z zapalającą się kontrolką ładowania. Na początek miernik w dłoń i na zimnym aucie zmierzone napięcie ładowania - 14.6V. Po małej przejażdżce i nagrzaniu silnika - 13.6 V. Kontrolka akurat dzisiaj się nie zapalała.
Widząc niskie napięcie ładowania postanowiłem przeczyścić kable od masy. Auto jeszcze ciepłe, pomiar ładowania 13.6V.
No to padła decyzja - próbujemy zmienić alternator. Po zmianie alternatora ładowanie utrzymywało się na poziomie 14.13V (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku). Zdarzyło się, że kontrolka raz mrugnęła, a na sam koniec prób zaczęła się żarzyć. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika nie żarzyła się.
Macie może jakieś sugestie?
Re: Brak ładowania
: 16 lut wt, 2010 2:43 am
autor: Kamkiler
cejot pisze:Ja dziś starałem się pomóc Agnieszce z zapalającą się kontrolką ładowania. Na początek miernik w dłoń i na zimnym aucie zmierzone napięcie ładowania - 14.6V. Po małej przejażdżce i nagrzaniu silnika - 13.6 V. Kontrolka akurat dzisiaj się nie zapalała.
Widząc niskie napięcie ładowania postanowiłem przeczyścić kable od masy. Auto jeszcze ciepłe, pomiar ładowania 13.6V.
No to padła decyzja - próbujemy zmienić alternator. Po zmianie alternatora ładowanie utrzymywało się na poziomie 14.13V (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku). Zdarzyło się, że kontrolka raz mrugnęła, a na sam koniec prób zaczęła się żarzyć. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika nie żarzyła się.
Macie może jakieś sugestie?
masa przy kolumnie kierownicy ?lub za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza ?po zmianie alternatora tylko to mi przychodzi do głowy
Re: Brak ładowania
: 16 lut wt, 2010 2:55 am
autor: cejot
Masa za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza została dzisiaj przeczyszczona.
Re: Brak ładowania
: 16 lut wt, 2010 6:35 am
autor: borek_wpr
To wyczyść masę na silniku.Kabel (-) akumulatora -silnik ,nakrętka M8.
A co do tych kabli akumulator,alternator to może u mnie poprzedni właściciel przerobił instalację z tytułu uszkodzenia kabla (popękana izolacja,korozja żył, czyli zielona rdza)
Re: Brak ładowania
: 16 lut wt, 2010 11:28 am
autor: cejot
Jak już pisałem - były wyczyszczone.
Re: Brak ładowania
: 09 mar wt, 2010 1:25 pm
autor: klaku205
Witam,
Dzisiaj po odpaleniu puga zmierzyłem ładowanie i wyszło ok 15,6V. Czasami ładuje normalnie czyli ma 14,4-14,6 a z reguły rano akumulator jest przeładowywany.
Czy to normalne? Niedawno wymieniałem aku bo poprzedni z dnia na dzień przestał działać, ale myślałem że uwaliłem go pękniętą i niedokręconą klemą.
Re: Brak ładowania
: 11 mar czw, 2010 1:05 am
autor: skola
regulator napięcia chyba ci padł ... max powinno byc 14,5V do 14,7V przy chyba okolo 2000 obrotow. jazda z tym może spowodować zniszczeniem akumulatora ...
Re: Brak ładowania
: 11 mar czw, 2010 2:10 am
autor: klaku205
Ale dzieje się tylko tak zaraz po odpaleniu gdy aku jest maksymalnie wyczerpany...