Strona 2 z 3

: 21 maja sob, 2005 7:25 pm
autor: Kaktus
Hi!

3000zl to normalne cena za REMONT.... 1500 zl to moze byc cena "bierzacej naprawy silnika" ale na pewno nie REMONTU :)

Co do ubogiej mieszanki, to jest to cholerny SYF! Najgorsze co moze byc! Za uboga mieszanka w bardzo szybkim tempie prowadzi do wypalenia dziur w tlokach o raz do wypalania sie zaworow. Lepsza juz jest zbyt bogata mieszanka - wtedy poprosty zbiera sie full nagaru... co zreszta tez nie jest bez znaczenia dla silnika.

Co do remontu, to silnik po remoncie w moim mniemaniu, to silnik z wymienionymi na nowe:
pierscienie - 300zl
komplet uszczelek silnika - 300zl
uszczelniacze zaworowe - 50zl
panewki korbowodowe - 150zl
panewki glowne - 200zl
tuleje - 600zl (w przypadku tuleii plywajacych)
sruby do glowicy - 60zl

to tylko wersja minimum! bo moznaby dodac jeszcze:
nowe zawory - 200zl
prowadnice zaworowe - 200zl

W dodatku w takim silniku trzeba jeszcze zrobic:
szlif walu - 180-200zl
szlif cylindrow - nie znam ceny (jezeli nie mamy tuleii plywajacych)
luzy zaworowe - (5zl za tabletke w przypdku XU)
szlif zaworow - 40zl
planowanie glowicy - 50zl

Do tego jeszcze trzeba doliczyc robocizne goscia ktory ten silnik rozbierze i zlozy do kupy.

Wiec naprawde nie wyobrazam sobie aby za 1500zl mozna bylo kupic silnik PO REMONCIE..... jak same silniki chodza po 600-1000zl. Podejrzewam ze te silniki poprostu moga miec wymienione pierscienie i uszczelniacze aby nie braly oleju i to wszystko.... ale to jest zabieg krotkotrwaly. Taki silnik na pewno nie zrobi kolejnych 200-250tys km.

: 21 maja sob, 2005 7:27 pm
autor: woocash
uu kuhfa.
tylko że ja nie wiem, w jakim położeniu była ta pieprzona śrubka regulacyjna
znasz jakiś sposób aby dobrać odpowiednie, czytaj najekonomiczniejsze ustawienie?
i co z tym ciepłym powietrzem?

: 21 maja sob, 2005 7:33 pm
autor: Kaktus
Nie mam pojecia jak dobrze ustawic gazniki w XY7 - przyjechalbys do nas, to chlopaki by ustawili jak talala! Zapytam to moze powiedza jak to ustawic.

Co do cieplego powietrza - mysle ze mozna to zdjac.... wszak cieple powietrze jest rzadsze i bardziej ubogie w tlen.

Co do gaznikow to proponowalbym wsadzic sonde w wydech i ustawic tak aby CO w spalinach bylo zgodne z wartoscia podana przez producenta. Wtedy mieszanka powinna byc prawidlowa.

: 21 maja sob, 2005 7:35 pm
autor: woocash
yap
tylko że ja nie dysponuje ani $$ ani wskaźnikiem.
poza tym... czy możliwe jest , że mam taką wersję silnika z katalizatorem, w której nie występuje lambda?? nie mam wiązek do lambdy, żadnych przyłączeń, gaźnik też zwykły...
chyba się kiedyś wybiorę na wycieczkę do Opola :)
dzięki

: 21 maja sob, 2005 7:41 pm
autor: Kaktus
Wpadnij do Opola!

Jezeli nie ma lambdy to nie ma katalizatora, pozatym nie mozliwe aby byla lambda i aby silnik byl na gazniku! Jak lambda mialaby korygowac sklad mieszanki?

Na pewno nie masz ani lambdy ani katalizatora.

A moze chcesz kupic sprawnego lezaka? Tylko jakas tam tulejka w dyfrze strzelila, i teraz 2 kola ciagna tak samo (nie dziala mechanizm roznicowy - trzebaby te tulejke wmienic). U kumpla stoi taki silniczek. Zostal wyciagniety z jezdzacego samochodu.

: 21 maja sob, 2005 7:45 pm
autor: Ferguss
Kaktus jaka jest cena tego leżaczka?

: 21 maja sob, 2005 7:52 pm
autor: Kaktus
Zapytam kumpla dokladnie o ten silnik, zapytam o cene, przebieg, stan itp.

: 21 maja sob, 2005 8:10 pm
autor: woocash
ej fergus nie wcinaj mi się :P

kaktus, reflektuje na każdy silnik z Twojego polecenia :P
SERIO
a tak poza tym, to w greenach jest katalizator, widziałem, nawet spawałem, odchodzi z niego jakaś rurka ale jest upier... gaźnik to solex pbisa 34 zdajesię 8)

nawet w briefie jest kat.

moja skrzynia jest ok, więc sobie przełoże, jak ten silnik o którym mówisz jest ok, to jak cena mnie nie zwali z nóg wezmę go

: 21 maja sob, 2005 8:13 pm
autor: Kaktus
oki - jak kumpel pojawi sie na GG to bede znal szczegoly.

: 21 maja sob, 2005 8:13 pm
autor: woocash
dzięki :wink:

: 22 maja ndz, 2005 9:25 am
autor: iveras
a może kumpel ma też TU3M z małym przebiegiem w pięknym stanie? :wink: Nie żartuje!

: 22 maja ndz, 2005 12:31 pm
autor: Kaktus
Zapyta.... bardzo mozliwe ze jest cos takiego.

: 22 maja ndz, 2005 12:45 pm
autor: iveras
:shock: czekam na wieści :D

: 22 maja ndz, 2005 4:27 pm
autor: woocash
nie mówię że to pewna akcja... ale może gość ma rachunki i jakąś dokumentacje..
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=51582964

: 22 maja ndz, 2005 10:33 pm
autor: Kaktus
Oki

Jest to silnik 1.4 lezak, ma przebieg okolo 100tys km, jest z 88 roku, jezdzil do momentu az gosc nie wpadl w dziure - pekla tulejka w skrzyni biegow i teraz oba kola ciagna tak samo. Cena - 400zl

Z silnikow jest takze TU 1.4 ale to juz jest wlasnosc ojca mojego kumpla i trzebaby z Ojcem bezposrednio gadac - i tylko powazne oferty go interesuja.

Jest tez glowica do sprzedania z silnika 1.8 (Peugeot 306, 406, Citroen ZX) po pol remoncie, tzn zostaly wymienione uszczelniacze, szlif zaworow, ustawione luzy, wymieniony simering walu korbowego - glowica z walkiem rozrzadu - gotowa do zakladania - 400zl