Strona 2 z 2

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 23 sty sob, 2010 1:36 pm
autor: Kamkiler
to masz już powód , korek albo dziurawy zbiornik

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 23 sty sob, 2010 1:58 pm
autor: Banita
albo uszczelka pod głowicą :wink:

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 23 sty sob, 2010 2:33 pm
autor: grzechuuu205
Banita jest najbardziej optymistyczny człowiek na tym forum chyba....

uszcelke tez wymieniałem, planowałem głowice, spardzałem na szczelnosc itp.

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 23 sty sob, 2010 9:19 pm
autor: moralez
to nie znaczy, ze ta wymieniona nie puscila. Moze blok masz krzywy i tak sobie mozesz wymieniac. Plynu nie ubywa ci?

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 23 sty sob, 2010 9:29 pm
autor: grzechuuu205
płynu nie ubywa, nie ma masła pod korkiem ani na bagnecie, a w płynie nie ma oleju.

(płyn lekko ale naparwde lekko ) kapie onbok chłodnicy (przy dolnej rurce) ale zacisnąłem to juz dwie klemami i dalej lekko puszcza. ale to jedyne miejsce gdzie ucieka) - ale niezauwazalnie

Blok silnika sparwdzałem lineałem półmetrowym i szcelinomierzem. ledow vco gdzieniegdzie 0.05mm wchodziło

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 06 lut sob, 2010 11:14 am
autor: grzechuuu205
czy korek od BX bedzie taki sma jak do 205? chodzio silniki XU ?

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 27 lut sob, 2010 5:38 pm
autor: grzechuuu205
.... powoli zaczynam się poddawać ;/ , wymieniłem termostat na nowy (82st) i fakt temp podczas jazdy jest teraz zamiast jak wczesniej około 85 to jest teraz 80 - OK. jechałem w góry i wszytklo było OK. ale do jechałem do garazu i silnik chodził jakies 8 minut na luzie i temp rosła. a znowu osiągneła 100st - tak wiec wyłączyłem silnik, a wiatrak sie nie włączył.... (witrak jak sie jedzi to sie włacza (chodz niewiem kiedy) włacznik wiatraka tez juz wymieniłem

Albo mnie ten wskaznik w h... robi albo co jeszcze? ????????

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 18 kwie ndz, 2010 6:28 pm
autor: Ari
jeszcze rezystor wiatraka a jak syczy w zbiorniczku a nie ubywa to korek tez wymien

Re: dziwne wahania temp. silnika - opis

: 18 kwie ndz, 2010 7:56 pm
autor: borek_wpr
Nic nie ma prawa syczeć.Wentylator chłodnicy nie ma rezystora.
Załączenie / wyłączenie sterowane jest termostatem(włącznikiem termicznym) chłodnicy (stałe nastawy podane przez producenta).Jest to układ samosterujący na który nie mamy wpływu. Decyduje tylko i wyłącznie temperatura dostarczana poprzez termostat głowicy.Ciepło- zimno, wylatujące z nawiewów to moim zdaniem padnięta nagrzewnica.Obieg mały czy duży to przez nagrzewnicę musi być przepływ, a co za tym idzie układ będzie należycie odpowietrzony.Nagrzewnica jest zamulona. Krążące powietrze w układzie chłodzenia może właśnie powodować takie skoki temperatury.Powietrze ma dużą rozszerzalność.Po nagrzaniu silnika ciśnienie wzrasta ponad 1 bar i korek przez swój zawór zrzuca jego nadmiar.Jeśli powietrze podejdzie pod termometr NTR i wyłączysz silnik jego temperatura szybko spada.Sam to zauważyłeś.Moja propozycja->Zlać ciecz chłodzącą ,odłączyć rurki od nagrzewnicy i minimalnym ciśnieniem wody przepłukać ją.Jeżeli ciśnienie w wężu zacznie wzrastać (wąż twardnieje, to należy przerwać płukanie) i nagrzewnica jest do wymiany ok.50 zł.Co do wskaźnika temperatury -to wymontować, oczyścić z kurzu i naoliwić czopy ustroju pomiarowego/wskazówki bo z opisu wynika że się przycina.
Popróbuj.