Strona 2 z 2

: 26 gru ndz, 2004 12:00 am
autor: TOMBIKE
no wlasnie w tym sterowniku podając mase na odpowiednie przewody zamykamy/otwieramy klape, wiec kwestia znalezienia włącznika zwiernego

: 26 gru ndz, 2004 2:25 am
autor: Pagi
cos nie rozumiem... chodzi o to ze zasilasz(podajesz mase) caly czas na przewod zamykajacy, a tylko w chwili wlaczenia przycisku, podajesz na ten moment mase na drugi przwdod, powodujac otwarcie, po czym znow po puszczeniu przycisku silownik zamyka sie? Czy dobrze glowkuje ? W sumie nie glupie bo ten sterownik podaje tylko impulsy, wiec smialo przewod zasilajacy moze byc domyslnie podpiety do masy.

Ja to otwieranie chce zrobic z pilota, pozniewaz mam w alarmie wolny kanal, na ktory przychodzi impuls 1 sekundowy po nacisnieciu guziczka w pilocie. Mysle ze przekaznik ze stykami zwiernymi i rozwiernymi powinien zalatwic sprawe...

Fajno, pomogles mi :) dzieki wielkie :)

: 26 gru ndz, 2004 11:21 am
autor: TOMBIKE
O to chodzi na tym forum :) Cieszę się że mogłem pomóc, jeśli chcesz samemu robić taki układ to tu jest zamieszczony schemat: [url]http://pawka_k.w.interia.pl/sterownik_zamka/sterownik.html[/url] Koszt części wynosi troszkę ponad 10zł, więc myslę że nie warto się bawić i od razu kupić gotowy za 19zł, tym bardziej że jest pewnośćże działa i od razu ma obudowe. Ja składałem ten układ, wytrawiłem nawet płytke, ale coś nie chciał działać :)

: 26 gru ndz, 2004 4:28 pm
autor: Pagi
Dobra, wszystko jasne :)
Po świetach biore sie za robote :)

Dzieki i pozdrawiam :)

: 27 gru pn, 2004 1:23 am
autor: Qbis
nie abym nie docenial Twojego wkladu pracy bo jest ogromny ale mam jedna uwage.
Napisales ze zasilanie wziasc z gniazda zapalniczki.Z tego co mi wiadomo napiecia na zapalniczce nie ma bez przekrecenia stacyjki.W 100 % nie jestem pewien gdyz w pugu tego nie sprawdzalem ale w Renault jest tak napewno.
Jezeli moja uwaga jest sluszna proponowalbym podlaczac pod bezpiecznik najlepiej od pozycyjnych gdyz jest to z pewnoscia bezpieczniejsze dla instalacji.
Jednak wiem jak nie chce sie czasami grzebac przy takich " szczegolach " wiec najprostszym rozwiazaniem sa awaryjne.
Pozdrawiam

: 27 gru pn, 2004 8:35 am
autor: TOMBIKE
Napięcie jest, a możesz sobie je pociągnąć nawet kablami od akumulatora jak chcesz, wziąłem z zapalniczki bo ta ma już zabezpieczenie a wole żeby poszedł mi bezpiecznik od zapalniczki a nie od świateł.

: 28 gru wt, 2004 12:28 am
autor: Pagi
TOMBIKE - Zrobione, troszke inaczej niz w Twojej instrukcji, ale dziala rewelacyjnie.
Ja nie rezygnowalem z otwierania kluczykowego, dospawane mam ramie takze mija sie z zamkiem i jedno drugiemu nie zawadza.
Dostalem tesz od znajomego jakis fajny silownik od zamka centralnego, taki ze nie trzeba stosowac zadnej sprezyny ani zmiany biegunow, bo dziala zawsze w ta jedna strone co trzeba, i cofa sie na tyle ile trzeba pod wplywem sprezyny w zamku. Calosc podlaczona mam przez przekaznik do drugiego kanalu w alarmie, przez co bagaznik otwierany jest pilotem.
Takze dla robiacych w przyszlosci cos podobnego, poszukajcie silownika w ktorym, zeby ponownie otworzyc nie trzeba bylo go cofać.