Strona 2 z 3
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 29 lis pn, 2010 5:46 pm
autor: Gruszka
Panie i Panowie. Co myślicie o tym? Jest to ktoś w stanie sprawdzić?
http://otomoto.pl/peugeot-205-czesci-C16018856.html
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 29 lis pn, 2010 6:09 pm
autor: morpheusss
No to co jest w końcu z tym twoim silnikiem?
Panewy całe? Jak chcesz to mam komplet sprężyn zaworowych z mojego TU1 do którego mi władowali podkładkę... Sprężyny chyba takie same (do weryfikacji)
Jeśli chodzi o to co ja bym zrobił... to albo odratować ten silnik po kosztach, albo kupic jakiegoś rozbijaka za grosze. Kapa silnika przewyższy wartość samochodu

Wiem, bo w przeciągu ostatniego miesiąca 2x robiłem przekładkę : /
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 30 lis wt, 2010 12:14 am
autor: Gruszka
A skąd jesteś? Może ty mi to zweryfikujesz??:P
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 30 lis wt, 2010 8:42 am
autor: cyborg
Co do linku wyzej-jesli chcesz miec szybko auto do jezdzenia to bierz ten silnik. Zawsze jest jakies ryzyko ze nie wiadomo na co trafisz, ale zalezy ile chcesz wlozyc w PUGA i jak dlugo nim sie cieszyc. Do ceny zakupu dolicz kompletny rozrzad (mozliwe ze z pompa jak silnik dlugo stoi nieodpalany), olej z filtrem, plyn chlodniczy, swiece, warto by bylo wymienic uszczelniacze na wale i rozrzadzie oraz upierdliwy o-ring miedzy korpusem silnika a obudowa pompy wodnej (u mnie zaczal sikac niedawno, i plulem sobie w brode ze nie wymienilem go jak przekladalem silnik w kwietniu bo jak juz silnik jest w budzie to trzeba sie pomeczyc troche zeby sie do niego dostac). Pamietaj o zdjeciu pokrywy zaworowej i ustawieniu luzow. A w ogole to warto by bylo jeszcze przed zakupem zmierzyc cisnienia sprezania
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 30 lis wt, 2010 10:59 am
autor: morpheusss
Jeśli nie wiesz co się stało z poprzednim silnikiem (tłuc może sprężyna pęknięta, tłok bijący w zawór, a równie dobrze panewka - zależy jaki dzwięk) to lepiej kup ten z alledrogo i pakuj do siebie.
Swap 1.4 jest bardzo prosty ale czasochłonny, poradzisz sobie

Re: Silnik TU3M kapitalka
: 30 lis wt, 2010 1:31 pm
autor: Gruszka
Wiem.. Nie jest trudno wyciągnąć i wsadzić

ale czy warto.. Ja bardziej siedzę w motocyklach jeśli chodzi o sprawy mechaniczne więc potrzebuje kogoś kto zajrzałby mi do tego silnika no i sprawdził ten z allegro.. Cyborg też ma dobrą opcję ale nie ma czasu na składanie.. Zrobię kapitalkę z tego co mi zostanie , a na teraz potrzebuje wsadzić do Puga sprawny jeżdżący silnik

Re: Silnik TU3M kapitalka
: 01 gru śr, 2010 12:22 pm
autor: cyborg
Gruszka, jesli bys reflektowal na ten moj silnik to moglbym ci go poskladac, wszystko jest kwestia dogadania. P.S. Ja tez siedze w motocyklach dosc gleboko, czym jezdzisz?
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 01 gru śr, 2010 5:28 pm
autor: Gruszka
cyborg poszło pw. Ja jak na razie od trzech lat ćwiczę stunt na skuterze.. Włoskiej produkcji oczywiście.. A na lato planuje kupić coś mocnieszego.. Jakiegoś bandziora albo cbr. ale bandzior to olejak i troszkę lipa do jazdy na jednym kole. A mam 5-cio letnie doświadczenie przy moto każdego typu:) A Ty czym śmigasz?
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 05 sty śr, 2011 12:13 am
autor: Gruszka
Dobra... Prace powoli bujają się do przodu. Silnik wyjęty.. Teraz muszę przełożyć kilka maneli i wsadzić drugi.. Oczywiście skrzynia została wiec jakieś rady odnośnie wieloklinów (sprzęgło-skrzynia) będą pomocne. Okazało się też, że muszę wymienić cały aparat zapłonowy na mój bądź ewentualnie dokupić kopułkę i palec do Archerowego:) Ogólnie jestem zadowolony z dzisiejszego popołudnia i myślę, że jutro wrzucę jakieś fotki

Re: Silnik TU3M kapitalka
: 05 sty śr, 2011 12:25 am
autor: skola
Kurcze moj silniczek ma juz 240 000 km i slsyze jzu chyba stukanie panewek oraz ubytek cieczy chlodzacej. Tu pytanko robic swojego czy kupować drugi zaznaczmy ze jade czasem w europe pugiem ( bylem juz w Chorwacji i bulgari).
Oleju nic nie bierze a jade od 3 lat na polsyntetyku, robilem przy nim jak mial 140 000 uszczelniacze zaworowe, uszczelke pod glowica, uszczelniuacz walu, wiadomo jakis czas temu zrobilem kompletny rozrzad wraz z pompa.
Kurcze silnik ma kopa bo autostrada jechałem przez 13 godzin praktycznie ciagle 130 -150 km/h i nic mu nie bylo
jakies sugestie?
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 06 sty czw, 2011 12:00 pm
autor: Gruszka
Mam jeszcze dwa pytania.. Od której strony jest pierwszy cylinder w 1.4TU3M od rozrządu czy od zapłonu? Bo możliwe, że znalazłem przyczynę posypania się starego silnika:) A drugie pytanie czy na dolocie powinna być jakaś uszczelka czy mogę to złożyć np na sam hermetyk?
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 06 sty czw, 2011 6:18 pm
autor: Manwe
chyba zawsze się liczy od zamachu kolejność ale niech to ktoś potwierdzi
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 06 sty czw, 2011 6:24 pm
autor: moralez
Gruszka pisze:Mam jeszcze dwa pytania.. Od której strony jest pierwszy cylinder w 1.4TU3M od rozrządu czy od zapłonu? Bo możliwe, że znalazłem przyczynę posypania się starego silnika:) A drugie pytanie czy na dolocie powinna być jakaś uszczelka czy mogę to złożyć np na sam hermetyk?
Cylindry liczy sie od kola zamachowego.
Nie wiem co masz na mysli piszac dolot, ale kolektor mozna przyklejac na jakis silikon
Re: Silnik TU3M kapitalka
: 07 sty pt, 2011 6:20 pm
autor: Gruszka
Dzięki

dałem rade z kablami a kolektor dałem na hermetyk:) Jeszcze tylko olej, płyn do chłodnicy i git

Re: Silnik TU3M kapitalka
: 09 sty ndz, 2011 9:58 pm
autor: cyborg
Pod kolektor radze dac dobre uszczelki bo takie tanie juz 2 razy mi przepuscily plyn chlodzacy (w przypadku kolektora podgrzewajacy:)