Strona 2 z 2
: 26 lis pt, 2004 8:08 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
[...]potrafi wybić rure[...]
a ta klapka chodzi leciutko, nawet ją lekko luzowałem...
: 27 lis sob, 2004 1:45 am
autor: Kaktus
Jasne! Przeplywomierz mozna kupic

Nie ma z tym zadnych problemow. Cena nowego to 2470zl
Jest ktos chetny?
A srubka na przeplywomierzu jest niczym innym jak srubka typowo kalibracyjna! Przeplywomierz na wolnych obrotach powinien podawac odpowiednie napiecie - sam juz nie pamietam jakie ale bodajrze cos okolo 6V, i krecac sruba imbusowa w przeplywomierzu zmienia sie te napiecie.
Oczywiscie zmienia sie wtedy sklad mieszanki, poniwaz sam przeplywomierz dziala na zasadzie wlasnie zmiennego napiecia. Na podstawie tego napiecia i odczutu z czujnikow temperatury powietrza i silnika komp wylicza mieszanke jaka ma byc, i podaje odpowiednia dawke paliwa, zmieniajac okres wtrysku.
Wiec ogolnie przy przeplywce nie nalezy nic dotykac! Ale jezeli sa jakies jaja, to mozna przeplywke ta sruba skalibrowac. Jest to dosc skomplikowane, poniewaz kalibracja powinna przebiegac w odpowiednich warunkach (temperatura, wilgotnosc). Ale jest to wykonalne.
: 27 lis sob, 2004 8:01 am
autor: tomb
Witam!
Tą śrubką przy przepływomierzu (podejście pod klucz imbusowy (ampulowy) reguluje się skład mieszanki na biegu jałowym (dla silników XU9JA - bez kata, tylko przy pomocy analizatora spalin). Dla silników z katem XU9JAZ ustawia się na voltomierz podpinając się pod złącze przy lewym leflektorze (skrzynka przekaźników) bo na analizatorze niestety przez "katalizator i sondę lamba" sie nie da.
Ale najpierw jak pisał Kaktus należy wyregulować przepustnicę - podstawa dobrego działania silnika i poprawnej regulacji.
Dowiadywałem się swego czasu w BOSCHu w wa-wie to przepływka kosztowala by około 1100 PLN - naprawiona urzywana z gwarancją przy oddaniu starej.
Tomek
: 27 lis sob, 2004 1:40 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Aha

to ja ide sobie do garażu kombinować jak przymocować to denko...