Strona 2 z 2
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 22 mar wt, 2011 2:43 pm
autor: MichalKowalski
Huhu, całkiem pokaźne spalanie. Moje 1.4 pali max. 8,5l po mieście.
Dzięki za info!
Pozdrawiam, MK
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 22 mar wt, 2011 2:59 pm
autor: cejot
To były pomiary w mieście, głównie na bardzo krótkich dystansach.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 22 mar wt, 2011 10:45 pm
autor: MichalKowalski
Tak to wygląda. Napis na ECU mówi jeszcze coś innego niż Twoje przykłady, a mianowicie MA3.0 - czyli jakiś starszy Mono-Motronic.
cejot pisze:To były pomiary w mieście, głównie na bardzo krótkich dystansach.
Przede wszystkim chodziło mi o różnicę. Stan tego 1.1 był fatalny, więc i podwyższone spalanie niczym nie dziwiło.
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 10 kwie ndz, 2011 9:00 pm
autor: cejot
No właśnie nie byłem pewny czy MA 3.0 też występowało w 205, ale jak widać tak. W każdym razie zgadza się, że to Mono-Motronic.
Który to rocznik? ' 94?
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 13 kwie śr, 2011 2:26 pm
autor: MichalKowalski
Tak, to '94. A skąd wiedziałeś?
MK
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 19 kwie wt, 2011 4:15 pm
autor: cejot
Z doświadczenia. Grzebałem trochę przy różnych TU.

Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 08 lis wt, 2011 5:45 pm
autor: MichalKowalski
Odgrzewając stary temat: własnie odkryłem, że w service boxie zwężenie jest tylko w przypadku TU1M i TU9M od początku 1993 oraz wszystkich TU3MC (czyli u mnie tutaj wszystko było w porządku).
MK
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 09 lis śr, 2011 4:58 pm
autor: cejot
Zgadza się, zgadza.

Takie rozwiązania występowały w 205 w końcowych latach produkcji. Teraz rozwiązanie zagadki zainspirowane wypowiedzią Kaktusa z tematu
"Sportowy filtr powietrza tak czy nie?"
Kaktus pisze:Jezeli chcemy aby silnik lepiej sie krecil i mial lepsza moc i moment na wysokich obrotach, to nalezy zwiekszyc srednice dolotu pomiedzy przepustnica i przeplywomierzem, i skrocic ja, takze aby zachowac taka sama objetosc jak w orginale.
Oczywiście w 205 przy silnikach TU nie mamy przepływomierza, lecz sądzę, że zasada działania jest podobna.
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 09 lis śr, 2011 6:37 pm
autor: MichalKowalski
Czekaj, czekaj - nie do końca czaję co sugerujesz. Przecież ta rura jest pomiędzy wlotem powietrza (a konkretnie przepustnicą ciepłe/zimne powietrze) a filtrem powietrza...
Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
MK
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 09 lis śr, 2011 8:11 pm
autor: dexen
MichalKowalski pisze:(...) Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
MK
W moim TU1M na Monojetronicu, cienki wężyk leci z płaskiego przewodu powietrznego (między filtrem i wtryskiem) do plastikowego `ufo' nad tą przepustnicą zimne/ciepłe. Na ile rozumiem, sterowanie tą klapką jest płynne, a nie tylko zimno/ciepło.
Dokładniej, na lewej krawędzi tego płaskiego przewodu powietrznego masz dwa złącza na podciśnienie. To bliższe kabiny daje podciśnienie do sterowania zimne/ciepłe, to bliższe chłodnicy jest podłączone cienkim wężykiem do trójnika na środku płaskiej rury, który to trójnik dostaje podciśnienie średnim wężykiem z przepustnicy. Pomiędzy tymi na lewej krawędzi jest jakiś zaworek, widać w środku płaskiego przewodu -- chyba termiczny, reagujący na temperaturę powietrza w płaskim przewodzie powietrznym.
W skrócie, podciśnienie z przepustnicy, poprzez trójnik przy płaskim przewodzie, rurkę do-ćwierć-koła płaskiego przewodu, zaworek (chyba-)termiczny w płaskim przewodzie, cienką rurkę z płaskiego do plastikowego `ufo'.
MichalKowalski pisze:Komentarz do pliku: A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
Może filtr powietrza masz zbyt wysoko osadzony -- na samym dole ma niewielki bolec, powinien wejść w ucho wyłożone gumą przymocowane do silnika, lub nierówno skręcony.
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 09 lis śr, 2011 10:40 pm
autor: cejot
MichalKowalski pisze:Czekaj, czekaj - nie do końca czaję co sugerujesz. Przecież ta rura jest pomiędzy wlotem powietrza (a konkretnie przepustnicą ciepłe/zimne powietrze) a filtrem powietrza...
Niby jest przed filtrem, ale wydaje mi się, że po prostu chodzi o sposób napływania powietrza. Poza tą zwężką jest jeszcze dalej takie zagięcie w dół. W MonoJetronic dolot idzie prosto do filtra - bez przewężeń czy zagięć.
Zdjęcie TU3M z MonoJetronic (źródło
Co pod maską?):
MichalKowalski pisze:Tak przy okazji, pojawiło się w mojej głowie pytanie przed zbliżającą się zimą - jak działa ta przepustnica zimne/ciepłe? Skąd się bierze to podciśnienie w rurce?
Połączenia idą tak jak pisze dexen. Tam gdzie w obudowie wtrysku są te dwa króćce, tam jest bimetal, który pod wpływem temperatury zamyka podciśnienie. Czy działa to stopniowo czy 0/1 tego nie pamiętam.
dexen pisze:MichalKowalski pisze:Komentarz do pliku: A tu ładnie widać jak mi farba z maski zostaje na obudowie wtrysku
Może filtr powietrza masz zbyt wysoko osadzony -- na samym dole ma niewielki bolec, powinien wejść w ucho wyłożone gumą przymocowane do silnika, lub nierówno skręcony.
Z tego co pamiętam to problem został rozwiązany. Polegał na tym, że do 1.4 założony był wyższy kolektor od 1.1.
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 09 lis śr, 2011 11:37 pm
autor: Orfister
Ta podciśnieniowa klapka działa w postaci płynnej regulacji - przyjrzałem się jej kiedyś dokładnie jak miałem GT
Re: Zwężenie w dolocie TU3M
: 10 lis czw, 2011 1:57 am
autor: MichalKowalski
No tak, czyli jak myslalem - wszystko opiera sie na jakims bimetalu. Musze sprawdzic w weekend czy to w ogole u mnie dziala.
Filtr wisial w powietrzu, kolektor dolotowy byl za wysoki-od 1,1.