Strona 2 z 3
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 11:01 pm
autor: zmac
kini007 pisze:Wydaje mi się, że gdyby to był ten czujnik położenia przepustnicy, to problem również występowałby na gazie, nie sądzicie?
Niestety na jazde na LPG tps nie ma wplywu, mozesz nawet wyjac komputer od benzyny i bedziesz jezdzil na gazie, jedyny problem to brak regulacji wolnych obrotów.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 11:02 pm
autor: pawel
kini007 pisze:Wydaje mi się, że gdyby to był ten czujnik położenia przepustnicy, to problem również występowałby na gazie, nie sądzicie?
TPS nie bierze udziału podczas pracy na gazie. Ma wpływ na budowanie mapy wtrysku paliwa.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 05 gru pn, 2011 11:28 pm
autor: kini007
Ok, więc z tego co poczytałem sam tematu raczej nie ogarnę. Muszę podjechać do mechanika, szkoda tylko, że nie mam żadnego dobrego i zaufanego od peugeotów, bo zwykły mechanik pewnie grubo mnie skasuje a i tak g****(za przeproszeniem) zrobi

dzięki za wszystkie podpowiedzi, będe pisał o dalszym rozwoju sprawy

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 06 gru wt, 2011 7:04 pm
autor: kini007
Błędy zczytane przez komputer to : 41, 51, 33 . Cos wam to mówi?
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 06 gru wt, 2011 7:21 pm
autor: Bartuś
Za Etzoldem i z książki z kodami usterek:
- 33: Przepływomierz powietrza, potencjometr przepustnicy (raczej to drugie bo przepływomierza nie masz

),
- 41: Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej,
- 51: Obwód prądowy sondy „lambda".
Czyli wszystko to co było omawiane powyżej

.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 06 gru wt, 2011 7:28 pm
autor: kini007
Ok, jutro zmierze jeszcze sondę i podam wyniki, kurcze szkoda, że jak wracam do domu to już zawsze jest ciemno a garażu nie posiadam.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 06 gru wt, 2011 8:23 pm
autor: dexen
A'propos ``Obwód prądowy sondy lambda'' -- lambda ma dwie pary kabli; białe to ogrzewanie (ma bezpiecznik w niedużej pastikowej puszce w komorze silnika, u mnie przy chłodnicy); kolorowe to sygnał do komputera.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 06 gru wt, 2011 9:32 pm
autor: TymczaS
Sondy nie przemierzysz zwykłym miernikiem. tak jak pisze dexen białe są od grzałki sondy, szary to masa a czarny sygnał. Sprawdź sobie czy szary kabelek jest uziemiony

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 07 gru śr, 2011 4:10 pm
autor: kini007
Witam, nie pomierzyłem sondy, bo jej podłączenie budziło moje obawy. Tak wyglądaly przewody do niebieskiej kostki :
:/ ładny bałagan... Rozumiem, że przewód z drugiego pinu ( ten szary ) ma się lączyć bezpośrednio z fioletowym? Kabel niebieski i fioletowy były ze sobą zaizolowane ale nie były połączone. Po Ich połączeniu jednak nie widać żadnych efektów, po odpięciu sondy również auto dalej się ,,wiesza' na benzynie. Zauważylem jednak, że chyba blędy wyskakują rzadziej, pojeżdzę chwilę i sprawdzę błędy ponownie. Mam jeszcze dwa pytania.

czy nie brakuje tutaj żadnych bezpieczników??

do czego służy ta wtyczka i czy ma być do czegoś podpięta?
i ostatnie, do czego sluży ta kostka ?
z góry dzięki za pomoc

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 07 gru śr, 2011 4:18 pm
autor: DJPreZes
Kostka dolna służy głównie pytaniom nowych forumowiczów

Czujnik położenia wału służący wg zamysłów producenta do regulacji wyprzedzenia zapłonu i przydatna przy wtrysku Magnetti Marelli.
Ta pojedyncza wsuwka z przedostatniej fotki raczej nie ma być nigdzie przyczepiona.
Co do tej puszeczki, to ja mam raczej więcej - zobaczę jak skończę pracę.
Podłączenie sondy lekko masakryczne

Raczej musisz te przewody połączyć, ale głowy nie dam.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 07 gru śr, 2011 11:58 pm
autor: TymczaS
gazownicy Ci pocięli kable i nie zrobili prządku z tym. Sproboj ogarnąć wszystko, i sprawdź sobie to przejscie pomiedzy szarym w kostce a masą

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 08 gru czw, 2011 12:05 am
autor: bhejduk
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, Mam Puga z silnikiem 1.4. Odpala od strzała nawet po kilkutygodniowym postoju na dworze. Pracuje równo na wolnych obrotach, ma kopa jak żadne z moich dotychczasowych aut. Zauważyłem że pojawiają się u mnie wyżej wspomniane objawy tak jak szarpanie przy około 2 tysiącach obrotów, co ciekawe ten objawy nie występuje zawsze, czasem od 1000 idzie ładnie równo bez zająknięcia, a czasem przy tych 2 tysiącach musi się chwilę zastanowić i szarpie. Początkowo myślałem że może jest to objaw tego że komputer był zresetowany i od razu po podpięciu aku ruszyłem w drogę.
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 08 gru czw, 2011 12:13 am
autor: TymczaS
Ja też mam taki problem na benzynie ale przy silniku XU i od początki posiadania Puga nie umiem go rozkimic. Ale mam LPG wiec chce żeby mi tylko odpalał na benzynie, sprawdź czy Ci jakiegoś błędu komputer nie wywala, mi wywala 52 nawet na LPG
powodów może być dużo, uszkodzony któryś czujnik, albo sonda

na początek sprawdź błędy.

Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 08 gru czw, 2011 12:19 am
autor: bhejduk
Powiedz mi gdzie jest kostka do podpięcia kompa?
Auto jest bardzo narowiste, reaguje na każde muśnięcie pedału gazu, nie narzekam, ale nie spotkałem się z tym jeszcze, czy może być to np objaw uszkodzenia tego czujnika tps?
Re: Problem, przerywa, muli na benzynie
: 08 gru czw, 2011 12:35 am
autor: TymczaS
tak TPS to czujnk położenia przepustnicy. Kostka od kompa jest przy prawym kielichu kolumny mcpherson (siedząc w srodku auta), taka małą zielona, dwupinowa.
