Strona 2 z 3
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 10:41 am
autor: kubas
Sorry tymczas ale zupełnie się gubisz w tym wszystkim i lepiej żebyś się sam za to nie zabierał chyba...
Ja bym zaczał od sprawdzenia silnika na hamowni. Może się okazać że zostało ci 60km np... Co w silniku XU nie byłoby czymś dziwnym...
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 11:01 am
autor: TymczaS
po czym wnosisz że mogło tyle koni ubyć?
Gubię się gubię, inaczej bym tu nie pisał. No ale spokojnie, człowiek uczy się cale życie. Wy też nie wszystko od razu wiedzieliście tylko musieliście skądś zdobyć tą wiedzę. Chętnie się czegoś od was nauczę
Auto stoi u mechaników, zaczynam od ogarnięcie normalnej pracy na benzynie jak i na LPG.
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 11:26 am
autor: kubas
TymczaS pisze:po czym wnosisz że mogło tyle koni ubyć?
Po osiągach o których piszesz. I po tym ile trzymają mocy silniki w GTI bez remontu...
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 11:55 am
autor: TymczaS
Kompresja jest Ok, głowica byłą robiona 1000km temu. Więc sam silnik nie ma prawa mieć mniejszej mocy, dlatego w 90% jestem pewien że to wina któregoś elementu osprzętu. Zastanawiam się czy na osiągi na benzynie nie ma wpływu umiejscowienie miksera w rurze dolotowej, bo właściwie zaglądając do środka przelot w 80% zasłonięty jest przez mikser.
Kubas może powiedz co nieco o dźwiganiu mocy, wiem że masz TU ale pewnie zasady są takie same

Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 2:08 pm
autor: kubas
Mam TU i w TU mogę ci wytyczyć ileś tam etapową ścieżkę...
Generalnie zmiana z monowtrysku na wielopunkt już powinna dużo pomóc.
Takie podstawy to właśnie wydech + dolot
Potem wałek + obróbka głowicy + doprężenie + strojenie
Profi zmiany będą cię kosztowały więcej niż swap na XU9 z Gti
Skrzynie masz długą a to nie pomaga w osiągach i przyspieszeniu wbrew temu co ktoś tutaj napisał...
Ja mam na 2 przy odcince 90km/h co jest i ta dużo... Sam chce dużo krótszą skrzynię jeszcze wsadzić.
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 2:12 pm
autor: kubas
Żeby nie być gołosłownym to policz sobie:
- obróbka głowicy 1000zł
- wałek 1000zł
- kolektor wydechowy np supersprint to koszt koło 2000zł
- wydech z nierdzewki tłumiki koło 300zł RM Motors + rury i robocizna to lekką ręką kolejne 500zł
- ecumaster + strojenie - 1000zł
- Stożek ITG + np obudowa na wzór racelanda od martinopa jakieś 400zł razem
- krótka skrzynia - 500-600zł
Tak lekką ręką wychodzi 7000zł nie licząc wielu pierdołów które trzeba wymienić przy okazji, oleje, rozrządy, uszczelniacze itd...
Także na początek radziłbym ci dorwać jakiś kompletny wtrysk z 1.6 gti + wałek z 1.6 gti ale tego mocniejszego i już powinna być duża poprawa

I pewnie zmieścisz się w 1000-1500zł

Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 2:24 pm
autor: TymczaS
krótką skrzynię już mam, ale odcinki nie mam więc mogę do 100 dojść.

Co do wtrysku z 1,6 GTi to był taki pomysł ale upadł ze względu na to że jeżdżę przede wszystkim na LPG.
Rozumiem że przy jakichkolwiek zmianach trzeba wrąbać ecumaster żeby wystroić i żeby był efekt?
Czy to dotyczmy tylko wielopunktowego wtrysku?
Kiedyś był plan wsadzić mi16 ale to grubsza sprawa ze względu na wymianę kompletnego zawieszenia, a w tej chwili u mnie wszystko jest nowe.
Nie zależy mi na tym żeby autko miało 140KM tylko żeby w jakiś naturalny sposób poprawić fabrykę, i żeby było te 100KM
Co wchodzi w skąd obróbki głowicy?
Ps Fajny kosztorys wyszedł, jakbym wiedział to od razu inwestował bym w takie rzeczy, bo i tak wsadziłem już 5000zł
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 2:27 pm
autor: kubas
Różne cuda, planowanie głowicy, obróbka kanałów, zaworów, montaż większych zaworów itd
Naprawdę przejedź się na hamownie najpierw zobaczysz ile tam tych kucy jest. Mój 75km pug robił 10s do 100km/h... Na jakich felgach i oponach jeździsz ?
Jak masz zawias zwykły to od tego bym zaczął. Zawias z GTI to w ogóle zupełnie inna bajka zwykły można o kant dupy rozbić te śmieszne wahacze i drążek reakcyjny jako stabilizator... Dramat...
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 2:31 pm
autor: TymczaS
z dramat to wiem, ostatnie zakręt na dwóch lewych kołach przejechałem.

Koła mam 14' opony 175/70/14. Hamownia będzie po odebraniu auta od mechaniorów
A adaptacja głowicy z 1,6 GTi? bądź 1,9?
Co do silników TU, to zawsze chciałem go mieć w swoim aucie, ale wyszło jak wyszło. Pamiętam jak osmolov miał czerwonego i pamiętam wrażenia z jazdy

Nawet myślałem żeby do siebie wrzucić TU
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 2:36 pm
autor: kubas
Adaptacja głowicy bez zmiany z monowtrysku na pełen wtrysk nie da dużo...
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 5:15 pm
autor: TymczaS
Tylko co mi da wymiana wtrysku jak jeżdżę na LPG.
Na pewno zmieni się układ dolotowy, i wydechowy. To będą pierwsze zmiany.
Zastanawiam się czy przypadkiem głowice z 1,6 GTI i mojego 1.6 nie są takie same. Wiem że te silniki różniły się na pewno skokiem tłoka.
Czekam na informacje od mechaników, co pało

Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 03 lut pt, 2012 5:20 pm
autor: grzesiek309
Skok tłoka w Gti i zwykłym 1.6 jest taki sam. Różnica może być w fazach rozrządu.
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 06 lut pn, 2012 11:03 pm
autor: TO-MI
TymczaS pisze: Zastanawiam się czy na osiągi na benzynie nie ma wpływu umiejscowienie miksera w rurze dolotowej, bo właściwie zaglądając do środka przelot w 80% zasłonięty jest przez mikser.
nie tyle umiejscowienie co średnica miksera
jak chcesz mieć moc musisz założyć jak największy (aby sie tylko dało lpg wystroić )
wiadomo sekwencja nie zwęża dolotu ale to koszta znowu, jeszcze nad blosem sie można zastanowić szczególnie do jednopunkta
Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 07 lut wt, 2012 3:55 pm
autor: TymczaS
Autko odebrałem włąsnie od mechanika, instalacja elektryczna została dość mocno przerobiona, pompa paliwa wymieniona, i teraz nie ma problemów z odpalaniem na benzynie, czuć że autko jest mocniejsze i bardziej reaguje na dodawanie gazu. Natomiast nadal jest problem po zagrzaniu, autko po gwałtownym wciśnięciu gazu nie wkręca się od razu, tak jakby było zalewane, albo jakby miał za mało powietrza, ale bardziej na zalewanie to wygląda (ten problem występuje od początku jak mam Puga, opisywałem to w innym temacie). Dlatego zdecydowałem że kupię Blosa a wywalę ten mikser z dolotu, i postaram się zrobić tak żeby przeloty było jak najbardziej odpowiadające oryginałowi, i wtedy zacznę się bawić.
Grzesiek, jaka różnica w fazach rozrządu mogła być? Bo nie rozumiem za bardzie tego. Jeżeli dobrze rozumiem to zawory musiałyby się otwierac w innych momentach niż u mnie, a w takim razie musiałyby być albo inne paski rozrządu (a są takie same) albo inne wałki rozrządu.

Re: Podniesienie mocy w XU5M
: 07 lut wt, 2012 4:22 pm
autor: grzesiek309
Różnica w fazach wynika z różnych wałków
