Strona 2 z 3

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 17 paź śr, 2012 8:56 pm
autor: zmac
Możesz zastosować gumy z 106 21mm, trzeba je przerobić ale pasuja do uchwytów z gti

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 17 paź śr, 2012 8:58 pm
autor: grzesiek309
O, to może być niegłupia opcja :wink:

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 27 paź sob, 2012 5:08 pm
autor: Artur309GTI
O super :mrgreen: Kupię we wtorek :) A co dokładnie trzeba przerobić? :) Aha, stabilizator ma takie zgrubienie po okręgu na jednej gumie wnioskuje że po to aby nie pracował na boki, czyli będę musiał w jednej gumie zrobić jakieś wyżłobienie?

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 27 paź sob, 2012 5:18 pm
autor: grzesiek309
Wydaje mi się, że mają za dużo materiału na dole i trzeba je lekko podciąć :wink: Może lepiej niech zmac się wypowie :)

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 27 paź sob, 2012 7:39 pm
autor: zmac
grzesiek309 pisze:Wydaje mi się, że mają za dużo materiału na dole i trzeba je lekko podciąć :wink: Może lepiej niech zmac się wypowie :)
:Y
Lepiej tego nie można ująć.

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 30 kwie wt, 2013 10:10 pm
autor: Artur309GTI
Rok temu robiłem remont silnika. Cała głowica zrobiona, nowe panewki korbowodowe, wszystkie uszczelniacze wiadomo. Pierścienie zostawiłem te co były, ponieważ facet który robił mi głowicę, mierzył wał i badał tuleje cylindryczne stwierdził że to są oryginalne pierścienie które przejadą jeszcze raz tyle i żebym je zakładał. Tak też zrobiłem. Po jakimś czasie zauważyłem że silnik zaczyna brać olej, dużo oleju. Dzisiaj rozebrałem silnik na nowo i okazało się że pierścienie olejowe są dość mocno wytarte. Jak montowałem pierścienie były naprawdę w dobrym stanie, a teraz te dwie krawędzie wystające są prawie zrównane z resztą pierścienia. Podejrzewam, że to ja coś zrobiłem nie tak i chciałbym żebyście mi powiedzieli czemu tak się stało. Teraz mam już nowe pierścienie i nie chcę popełnić znowu jakiegoś błędu. Macie jakieś sugestie? Z góry dzięki.

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 01 maja śr, 2013 9:55 am
autor: krzyska
Jak pozamieniales je miedzy tulejami to moglo sie tak zdarzyc

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 01 maja śr, 2013 10:20 am
autor: Artur309GTI
Tłoki były pozamieniane pomiędzy tulejami, dodatkowo tuleje były powsadzane od 1.6 a tam jest mniejszy skok czyli pierścienie musiały przecierać szlaki w dolnej części tulei. Oprócz tego tuleje nie zostały poddane honowaniu. Wszystko to przez stało się przez doradztwo ze strony faceta co mi robił obróbkę głowicy, a że nie jestem jeszcze na tyle doświadczony to jego wskazówki uznałem za słuszne bo widać że zajmuję się tym na co dzień... Prosiłem go 3 razy żeby te tuleje mi honował to uparcie twierdził że nie trzeba i w konsekwencji oddał mi takie jakie mu dałem.

Czyli jak teraz tuleje będą po honowaniu i pierścienie nowe to mogę bez strachu składać?

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 01 maja śr, 2013 11:46 am
autor: krzyska
Bardziej chodzilo mi o to ze iak juz wyjmujesz tloki to montuje sie je w te same tuleje zeby nie bylo ponownego układania . Po prostu stare pierscienie dotarly sie do starych nowych tuleji i klops. Nie miales wczesniej mozliwosci porownania starych pierscieni z nowymi a zobaczyl bys roznice. Sprawdz jeszcze czy na dole tuleju nie ma wyczuwalnego rantu od pierscienia olejowego, skoro to sa tuleje z 1.6 a Ty montujesz je do 1.9. Teraz nowe pierscienie, ew. honowanie, nie skladac na sucho.
Albo zaszalec i za cztery stowy nabyc new tuleje 8)7

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 13 sty wt, 2015 12:49 am
autor: BzyQ
Żeby było prawilnie , to napiszę też tutaj ...

Że GTI wczoraj powitało Kraków :D :lol: 8)7 czy to już jest choroba :?: :Y

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 13 sty wt, 2015 2:06 pm
autor: Alimantado
Stajesz się monopolistą.

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 25 sty ndz, 2015 4:09 pm
autor: BzyQ
Nic się nie dzieje , stoimy tu sobie 8)7
2015-01-23 23.09.50.jpg
2015-01-23 23.09.44re.jpg
A tak na poważnie to :
- zmienione wahacze na vintage oryginały
- zmieniona kierownica na taką samą ale stan miodny
- wywalony basowiec tłumik , wstawiony oryginał po modach :wink:
- wyregulowana linka sprzęgła
- wyregulowane obroty na pb i lpg

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 16 lut pn, 2015 9:28 pm
autor: BzyQ
Zmieniłem dziś regulator napięcia bo mruganie było irytujące , jak się spodziewałem ostatnie tchnienie :lol:
2015-02-16 19.05.39-1.jpg
Kontrolka ładowania na wolnych obrotach dalej się żarzy , podczas jazdy nie . W drodze jest reduktor AT90 :twisted: i mam nadzieję w następnym miesiącu blos 8)

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 16 lut pn, 2015 10:00 pm
autor: krzyska
at90 do 100kW?

Re: Peugeot 309 GTi 5d

: 16 lut pn, 2015 10:43 pm
autor: BzyQ
Do 140kW bo zasłyszałem że powinien być zapas lekki a to 30zł więcej tylko 8)7