Strona 2 z 6

Re: Nowy Rolandzik

: 04 lis ndz, 2012 1:15 pm
autor: grzesiek309
Ta klapka steruje obiegiem powietrza. Jak masz zamkniętą to wentylator pobiera powietrze z wnętrza a jak otwartą to z atmosfery :wink:

Re: Nowy Rolandzik

: 02 gru ndz, 2012 3:07 pm
autor: Tomek_
W Peżociku pomału się dzieje :mrgreen:
Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się rdzy zająłem się plamkami na tunelu środkowym. Zastanawia mnie, dlaczego w fabryce tak mało 'nasmarkali' tam zabezpieczenia :P Wstępnie już zabezpieczyłem przed rdzą, jak będzie trochę więcej powyżej zera to tunel doczeka się ostatecznej powłoki :P
Silnik jest już poza budą, otworzę go w celu wykrycia przyczyny powstawania 'zasłony dymnej'. Zresztą, mały remoncik mu nie zaszkodzi :P Zastanawia mnie, dlaczego gdy mam oznaczenie silnika KDZ(blok żeliwny, tak wyczytałem na forum) to silnik wygląda na aluminiowy :P
Mam jeszcze pytanie. Do którego roku TU3 miały gaźniki?
W przyszłości fotele odwiedzą tapicera i zajmiemy się sprawą tapicerki i gąbek :)

Re: Nowy Rolandzik

: 02 gru ndz, 2012 3:31 pm
autor: scaliburgreg
TU3S na Solexie 32/34 Z2 wyjeżdżał do końca roku 89'. Po nim był już TU3M.

Re: Nowy Rolandzik

: 10 lut ndz, 2013 9:08 pm
autor: Tomek_
W wolnej chwili zwymiarowałem naklejki do Rolanda, 2 rodzaje, może komuś do odtworzenia się przyda ;)

Re: Nowy Rolandzik

: 10 lut ndz, 2013 9:21 pm
autor: KrakerSx
Super robota z rolandem, powodzenia w dalszym procesie odnowy biologicznej _O_
Tomek_ pisze:)Zastanawia mnie, dlaczego gdy mam oznaczenie silnika KDZ(blok żeliwny, tak wyczytałem na forum) to silnik wygląda na aluminiowy
Bloki żeliwne wg. SB nie były dzielone.
Twój blok wygląda identycznie jak mój czyli KDY z "dzieloną sekcją korbowodową"- tak mi się to ładnie nazwało 8)7

:W :W

Re: Nowy Rolandzik

: 10 lut ndz, 2013 10:40 pm
autor: RafGentry
Tomek_ - świetna robota! Coś czuję, że Twoja praca nie pójdzie na marne 8)

Re: Nowy Rolandzik

: 11 lut pn, 2013 10:56 am
autor: grzesiek309
Mamy ostatnio sezon na odpicowywanie Garrosów :mrgreen:
Muszę się za swojego zabrać porządnie 8)

Re: Nowy Rolandzik

: 13 lut śr, 2013 12:19 am
autor: Tomek_
Znacie jakieś sposoby na pozbycie się nagaru z głowicy oraz z zaworów? Zawory moczą się w benzynie 2. dobę i nie widać różnicy :P

Re: Nowy Rolandzik

: 13 lut śr, 2013 12:34 am
autor: BzyQ
Jest taki fajny tani środek - K2 akra .

Re: Nowy Rolandzik

: 13 lut śr, 2013 12:37 am
autor: MichalOsw90
Tomek_ pisze:Znacie jakieś sposoby na pozbycie się nagaru z głowicy oraz z zaworów? Zawory moczą się w benzynie 2. dobę i nie widać różnicy :P
benzyna nic tu nie da poszukaj jakiegoś nitro lub czegoś w tym stylu

Re: Nowy Rolandzik

: 19 lut wt, 2013 12:29 pm
autor: Tomek_
Mam pytanie. Przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworów zauważyłem, że jeden z nich stawia opór. Są na nim 2 ryski wyczuwalne palcem. Czy ta rysa mogła uszkodzić prowadnice? Zawór nadaje się do wymiany czy mogę to zeszlifować? Czym mogłoby to być spowodowane? :)

Re: Nowy Rolandzik

: 19 lut wt, 2013 4:23 pm
autor: BzyQ
Z tego co widzę to te ryski są w miejscu zamków blokujących sprężynę zaworową z talerzykiem, powstały pewnie przy zdejmowaniu ich. Powierzchnia na której zawór pracuje z uszczelniaczem jak widzisz jest wypolerowana , więc możesz spróbować zedrzeć te zadry ale zawory raczej do miękkich nie należą.

Re: Nowy Rolandzik

: 23 lut sob, 2013 12:46 am
autor: Tomek_
Remontu ciąg dalszy :D Zawory w trakcie docierania, mogą w gniazdach zostać małe wżery czy musi być idealna gładź? :)
Podczas wyjmowania wałka rozrządu okazało się, że na częściach łożyskowanych są podłużne rowki. Skąd się wzięły, czy wałek jest do wymiany? :(
Czy oryginalne uszczelnienie kolektorów było czarne? Wydaje mi się, że u mnie za dużo wystawało :P

Re: Nowy Rolandzik

: 11 mar pn, 2013 8:29 pm
autor: Tomek_
Prac remontowych ciąg dalszy ;D
Przednie fotele zostały wymontowane i niedługo spotkają się z tapicerem :) Będą robione na wzór oryginalnych. W dziale "Kupie" zamieściłem ogłoszenie, brakuje mi kilku drobiazgów ;) http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=22&t=26535

Czy w 205 jest możliwa zamiana fotela kierowcy z fotelem pasażera? Przyjrzałem się mechanizmowi regulacji oparcia i wygląda na to, że wystarczy zamontować z drugiej strony pokrętło i wsio. Pokrętło jest zamontowane na wcisk czy w jakiś bardziej wyszukany sposób? Próbował już ktoś tak zrobić?

Re: Nowy Rolandzik

: 31 mar ndz, 2013 11:38 am
autor: Tomek_
Siema!
Przed złożeniem chciałbym sprawdzić pierścienie tłoka, jest możliwość wyciągnięcia tłoka górą bez naruszania tuleji cylindra?