Strona 2 z 2
Re: Swap 1.4 na 1.6 i skrzynia automatyczna
: 22 lis pt, 2013 6:02 pm
autor: bhejduk
Myślę że opcja przerobienia jest warta uwagi. Jest temat o przerobieniu TU3M na dwa gaźniki (
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=26356), temat ciekawy i wart uwagi dla osób które nie chcą swapować, a chcą coś osiągnąć podczas przeróbek. Trzeba przyznać że jeśli zdecydować się na założenie gaźnika zamiast wtrysku, to czeka mnie sporo pracy, sporo przeróbek. Rozpatruję różne opcje, zmianę jednostki, zmianę zasilania, różne kombinacje, to już drugi TU3M z którym mam sporo kłopotów.
Re: Swap 1.4 na 1.6 i skrzynia automatyczna
: 22 lis pt, 2013 8:57 pm
autor: scaliburgreg
Ja miałem na myśli, że przeróbka z TU3M na TU3S nie ma większego sensu, bo znaleźć taką głowicę, gaźnik i kolektor to cud, a temat Psyka znam, choć to już samowolka totalna

Re: Swap 1.4 na 1.6 i skrzynia automatyczna
: 22 lis pt, 2013 9:09 pm
autor: bhejduk
Lubię samowolki, pomyślę nad tym.
Re: Swap 1.4 na 1.6 i skrzynia automatyczna
: 23 lis sob, 2013 12:05 am
autor: cyborg
[quote="bhejduk"] prostota gaźnika, jego charakter quote]
Zapewniam cie ze prosty gaźnik to jest w Komarze, gaźniki samochodowe to już troszkę wyższy stopien wtajemniczenia. A co do wtrysku jednopunktowego w Pugu-ciezko spotkać prostrzy i tak porządnie dzialajacy układ wtryskowy, do tego tak często spotykany w wielu roznych autach (z niewielkimi zmianami).. Po prostu doprpwadz to co masz do porządku i zapomnisz o tym ze w ogole masz cos takiego pod maska-gaznik jak ktoś już wcześniej pisal należy co pewien przebieg gruntownie wyczyscic i od nowa wyregulować, poza tym jest tam mnóstwo zuzywajacych się części które sukcesywnie, powoli zmieniają charakterystykę składu mieszanki.. Sory ale gaznik w samochodzie to przeżytek i kłopot (chyba ze ktoś ma auto dla zabawy a nie do codziennego użytku). Nie cofajmy się do czasów Syrenki..
Re: Swap 1.4 na 1.6 i skrzynia automatyczna
: 23 lis sob, 2013 12:25 am
autor: mlody333
Jest tak jak pisze cyborg Bosch Mono Jetronic to prosty bezawaryjny układ, jest praktycznie bezobsługowy zaletą jest mała ilość czujników z których pobiera dane, np. nie ma przepływomierza. Układ bardzo popularny stosowany w VW Passat, Golf, Fiat Tipo Tempra o citroenie nie wspomnę bo to wszyscy wiedzą. Jak jest ogarnięta elektryka jeździ wiecznie.
Re: Swap 1.4 na 1.6 i skrzynia automatyczna
: 23 lis sob, 2013 1:07 am
autor: bhejduk
Wasze argumenty są jak najbardziej ok, są bardzo trafne. Chciałbym żebyście spojrzeli na to co piszę jak na rozważania, a nie działanie. Jestem zwolennikiem rozwiązań fabrycznych, w końcu projektowali to ludzie ciut mądrzejsi odemnie. Niestety puki co przez bardzo krótki czas w obu pugach mogłem cieszyć się w pełni sprawnym układem wtryskowym.
Nieco zboczyliśmy z tematu, ale może i dobrze.