Strona 2 z 3

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 5:54 pm
autor: 2mouse
wujekmichcio pisze:zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą
Chodzi mi o to, że mnóstwo można zrobić samemu, na przykład wiązkę :) Ale to prawda, że mocne samochody to nie jest zabawa w piaskownicy... :roll:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 05 gru czw, 2013 8:16 pm
autor: DJPreZes
To się nie spodziewałem, że mam lżejszy silnik pod maską niż 1.5 diesel 8)7

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 08 gru ndz, 2013 12:54 pm
autor: cejot
Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.

Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 08 gru ndz, 2013 2:10 pm
autor: gti&green
nie sztuka włożyć mocny ale ciężki silnik, trzeba tak kombinować zeby przelicznik moc / masa był jak najkorzystniejszy i tym sposobem stworzymy potworka :twisted:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 08 gru ndz, 2013 3:11 pm
autor: 2mouse
cejot pisze:Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.

Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
A zwróciłeś uwagę, że rzeczony TU ma żeliwny blok? :W

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 08 gru ndz, 2013 5:06 pm
autor: Manwe
chcesz mocne i lekkie TU# to walnij głowice z wtryskowego 8v (ma najlepsze seryjne przeloty) na aluminiowy blok i lżejsze tłoki z nowszych TU do tego wydech(długi kolektor 421) i albo itb albo nie wiem osprzęt z C2(ma chyba największa przepustnice) na dolot, krotka skrzynia z diesla( krótsza niż najkrótsza w benzynach) i masz, tak na szybko myśląc

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 18 gru śr, 2013 8:40 pm
autor: grzesiek309
Podłączę się do tematu.
Co oprócz silnika potrzebne jest do swapu TU5JP4 w miejsce TU(1/3)M?

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 18 gru śr, 2013 11:48 pm
autor: Manwe
Skrzynia a przynajmniej jej dzwon, i pewnie elektronika by sie przydala

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 12:10 am
autor: DJPreZes
Czemu skrzynia? Mam w Garrosie ory, więc skrzyni raczej zmieniać nie trzeba. Wiązka oczywiście nowa/przerabiana, do tego przeróbka wydechu, łapa silnika z TU3M też nie pasuje, więc albo cięcie i przerabianie ory łapy albo łapy z TU5. No i układzik do obrotomierza by się przydał.

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 1:19 am
autor: Manwe
Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 9:15 am
autor: DJPreZes
No ok - będę musiał sprawdzić :)

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 11:23 am
autor: zmac
Manwe pisze:Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
Tu niestety muszę Cię poprawić, skrzynia zostaje ta sama, czujnik położenia wału przykręcony jest do silnika w miejscu gdzie jest okienko do sprawdzania kąta zapłonu.

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 12:15 pm
autor: Manwe
oj tam niestety, zawsze dobrze się czegoś nauczyć _O_

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 4:48 pm
autor: grzesiek309
Głównie interesowała mnie kwestia skrzyni. Dzięki zmac za konkretne info.
Elektryka i wydech to sprawy oczywiste :P

Po nowym roku planuję zakup 106/saxo, a na 16V mnie nie stać :( Planuję zakup 1.4 lub od biedy 1.1 i później swap na TU5JP4.

Skoro potrzeby jest sam silnik z osprzętem, to obniży to sporo koszty

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

: 19 gru czw, 2013 7:17 pm
autor: mlody333
Grzesiek mam podobne plany silnikowe w stosunku do 205 :) Mam nadzieję, że podzielisz się wiedzą jaką zdobędziesz przy swapie.