Bardzo fajnie, że już turla się o własnych siłach. Nie wiem, czy dobrze czytam między wierszami, ale dostrzegam spory entuzjazm w poczynaniach...
Peugeot 205 RG 1990r.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6947
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Damian, Ty na serio na przegląd w Wigilię chcesz jechać?
Bardzo fajnie, że już turla się o własnych siłach. Nie wiem, czy dobrze czytam między wierszami, ale dostrzegam spory entuzjazm w poczynaniach...
Bardzo fajnie, że już turla się o własnych siłach. Nie wiem, czy dobrze czytam między wierszami, ale dostrzegam spory entuzjazm w poczynaniach...
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Trzymam kciuki za powodzenie. Jest świetny!!
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio


- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Przegląd zaliczony, z drobnymi uwagami, ale zaliczony 
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6947
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Jezu jak się cieszę
Z tych szybciutkich wskrzeszeń!
Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie?
W ogóle, to jakie wrażenia z jazdy? Fajnie się to turla?
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Z tych szybciutkich wskrzeszeń!
Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie?
W ogóle, to jakie wrażenia z jazdy? Fajnie się to turla?
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Peugeot 205 RG 1990r.
Lotka super sprawa, taki rarytasik w pakiecieRafGentry pisze: Wiesz, że do teraz nie miałem pojęcia, że tam jest lotka GTI na klapie?![]()
Dywaników do Garrosa nie potrzebujesz czasem?

Dywaniki będę zamawiał tam gdzie ostatnio do CTI, chyba że masz takie na sprzedaż.
Pierwsza jazda została wykonana w poniedziałek wieczorem, po załatwieniu wszelkich formalności z rejestracją (tj numery próbne + ubezpieczenie). Było już ciemno więc nie oddalałem się za bardzo, ale 7km wystarczyło aby upewnić się że RG jest w dobrej kondycji. Obserwacje:
- auto jedzie prosto, podczas hamowania nie ściąga go w żadną stronę
- hamulce na początku słabe, ale w miarę zdzierania rdzy z tarcz z przodu poprawiły się
- czasami mignęła kontrolka płynu chłodniczego, ale to ze względu na świeżą wymianę. Po przejechaniu tej trasy układ się odpowietrzał i poziom w zbiorniczku spadł z poziomu połowa między min-max do min. Jak uzupełniłem płyn - kontrolka przestała się pojawiać, a poziom płynu się ustabilizował
- nierówne obroty po rozgrzaniu na biegu jałowym, prawdopodobnie wina silniczka krokowego.
- powyższe powoduje że auto lubi sobie zgasnąć przy zmianie biegu. Łącznie zdarzyło się to z 10 razy na odcinku łącznie 20km. Odpala od razu po przekręceniu kluczykiem.
- w zawieszeniu nie słychać większych hałasów, tak zwane „nic nie stuka nic nie puka”, przeguby nie hałasują
- poza nierówną pracą na biegu jałowym auto ładnie się zbiera, wg mnie osiągi są adekwatne do mocy silnika
- sprzęgło bierze prawie pod sam koniec
Obroty i prędkość wg zegarów na 3 biegu (o ile dobrze pamietam).
Ostatnio zmieniony 25 gru śr, 2019 10:24 am przez pilot-84, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- forest80
- Junior
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 mar śr, 2008 8:46 pm
- Posiadany PUG: 1.4 podobno SX;) forever 1.9D
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Kielce
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Zdjęcia nie ma...
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
To jeszcze raz:forest80 pisze:Zdjęcia nie ma...
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Odnośnie falujących obrotów i gaśnięcia, czy nie masz źle podłączone węże gumowe wchodzące w trójnik na pokrywie wtrysku i filtra powietrza?
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Coś może być na rzeczy. Miałem pytać forum o wolne końcówki:szysz61 pisze:Odnośnie falujących obrotów i gaśnięcia, czy nie masz źle podłączone węże gumowe wchodzące w trójnik na pokrywie wtrysku i filtra powietrza?
Ten wężyk wskazywany śrubokrętem: Ta wtyczka przy akumulatorze: I ta wtyczka:
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Tak, chodzi o ten wężyk, według mnie powinien być podłączony do takiego trójnika, który w chodzi do otworu przy tym grubym wężu idącym od pokrywy zaworów. W drugi otwór wchodzi wężyk z tą pomarańczową zaślepką. Te dwie brązowe wtyczki są wolne, nie mają cd. tak ma być.
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Ok, sprawdzę przy najbliższej okazji. Dzięki za wskazówki 
Wracając do przeglądu - RG przeszedł go ale została zwrócona uwaga na następujące elementy:
- luz na gumach stabilizatora
- luz na sworzniu lewym
- luz na końcówkach drążków kierowniczych
- hamulce tył wymagają przejrzenia
Badanie stanu amortyzatorów:
Przód: 65% / 64%
Tył: 61% / 60%
Wyżej wymienione elementy zostaną poddane przeglądowi i wymianie jeszcze przed wyjazdem RG na wiosnę.
Mamy pełny obraz auta pod kątem mechanicznym
Wracając do przeglądu - RG przeszedł go ale została zwrócona uwaga na następujące elementy:
- luz na gumach stabilizatora
- luz na sworzniu lewym
- luz na końcówkach drążków kierowniczych
- hamulce tył wymagają przejrzenia
Badanie stanu amortyzatorów:
Przód: 65% / 64%
Tył: 61% / 60%
Wyżej wymienione elementy zostaną poddane przeglądowi i wymianie jeszcze przed wyjazdem RG na wiosnę.
Mamy pełny obraz auta pod kątem mechanicznym
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Fajny egzemplarz i fajnie przedstawiony 
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Było o mechanice, przejdźmy więc do warstwy wizualnej, czyli wyglądu zewnętrznego i wnętrza.
Na początek wnętrze, które jest kompletne i o dziwo (jak na auto 30 letnie) w całości sprawne. Poniżej kilka najważniejszych spostrzeżeń:
- daszek deski pęknięty w standardowym miejscu
- wszystkie kontrolki i wskaźniki (raczej) sprawne, podświetlenie zegarów ładnie świeci (lepiej niż w CTI)
- półki na podszybiu kompletne, łącznie ze sprężynką
- wszystkie przyciski na konsoli środkowej działają i są podświetlone
- sterowanie dmuchawą działa w 100% co mnie bardzo cieszy (w CTI przez 5 lat tego nie naprawiłem
)
- schowek na bezpieczniki sprawny (nie ma ułamanej blaszki, przez co pokrywa się ładnie zamyka)
- elektryczne szyby działają, jednak od strony pasażera ciężko się zasuwa (trzeba pomóc jej ręką)
- centralny zamek działa we wszystkich zamkach, te same "kluczyki" w każdym z nich
- wycieraczki przód i tył ładnie działają + spryskiwacze również
- oświetlenie kabiny działa
- półka bagażnika w idealnym stanie, łącznie ze sznurkami montowanymi do klapy, bez dziur po głośnikach Elementy tapicerki:
Siedzenia w dosyć dobrym stanie, jednak wymagają renowacji.
- Fotel kierowcy raczej do wymiany, rozeszły się szwy w kilku miejscach, oraz ma rozdarcie skóry na oparciu. - Fotel pasażera oraz tylne siedzenia wymagają odnowienia skóry, ale pianki w boczkach są w bardzo dobrym stanie. Na zdjęciach nie wyglądają źle, ale wymagają pracy.
Mój plan polega na zdobyciu nowego fotela kierowcy, używanego, ale w lepszym stanie (bez perforacji skóry), a następnie odnowienie ich przy użyciu środków Colourlock: https://sklep.lederzentrum.pl/peugeot.html
Robiłem taką operację przy Lexusie LS400 i efekty były bardzo dobre: W zasadzie mam cały komplet materiałów do przeprowadzenia tej operacji, jedynie czego potrzebuję to dobrać farbę pod kolor siedzeń.
Boczki drzwi - w dobrym stanie, wymagają jedynie wyczyszczenia. Jako ciekawostka - są to pełne boczki, zakrywające w całości blachę drzwi: Jedyna wada to oberwanie półki od strony pasażera zafundowane przez mojego synka, ale do naprawienia
Idąc dalej, podsufitka - niestety jest wilgoć w jej tylnej części. Musi być przeciek w szyberdachu, który muszę zidentyfikować i usunąć. Wykładzina - w przeciwieństwie do wilgotnej podsufitki i zniszczonych foteli, wygląda wręcz idealnie. Gdyby nie nalot rdzy od śrub które trzymają fotele - uważałbym że została wymieniona na nową zaraz przed sprzedażą. Żadnych przetarć, jest czyściutka, no jak nowa.
Przy okazji wymontowania foteli, mam zamiar ją ściągnąć i zobaczyć stan podłogi.
Na koniec jednak stwierdzam że są braki. Brakuje dywaników oraz brakuje wykładziny w bagażniku (obu warstw, tej filcowej i tej górnej warstwy). Koniecznie do zakupienia.
Przepraszam, że nie mam dobrych zdjęć, niestety nie było dobrej pogody aby pofocić wnętrze.
Na początek wnętrze, które jest kompletne i o dziwo (jak na auto 30 letnie) w całości sprawne. Poniżej kilka najważniejszych spostrzeżeń:
- daszek deski pęknięty w standardowym miejscu
- wszystkie kontrolki i wskaźniki (raczej) sprawne, podświetlenie zegarów ładnie świeci (lepiej niż w CTI)
- półki na podszybiu kompletne, łącznie ze sprężynką
- wszystkie przyciski na konsoli środkowej działają i są podświetlone
- sterowanie dmuchawą działa w 100% co mnie bardzo cieszy (w CTI przez 5 lat tego nie naprawiłem
- schowek na bezpieczniki sprawny (nie ma ułamanej blaszki, przez co pokrywa się ładnie zamyka)
- elektryczne szyby działają, jednak od strony pasażera ciężko się zasuwa (trzeba pomóc jej ręką)
- centralny zamek działa we wszystkich zamkach, te same "kluczyki" w każdym z nich
- wycieraczki przód i tył ładnie działają + spryskiwacze również
- oświetlenie kabiny działa
- półka bagażnika w idealnym stanie, łącznie ze sznurkami montowanymi do klapy, bez dziur po głośnikach Elementy tapicerki:
Siedzenia w dosyć dobrym stanie, jednak wymagają renowacji.
- Fotel kierowcy raczej do wymiany, rozeszły się szwy w kilku miejscach, oraz ma rozdarcie skóry na oparciu. - Fotel pasażera oraz tylne siedzenia wymagają odnowienia skóry, ale pianki w boczkach są w bardzo dobrym stanie. Na zdjęciach nie wyglądają źle, ale wymagają pracy.
Mój plan polega na zdobyciu nowego fotela kierowcy, używanego, ale w lepszym stanie (bez perforacji skóry), a następnie odnowienie ich przy użyciu środków Colourlock: https://sklep.lederzentrum.pl/peugeot.html
Robiłem taką operację przy Lexusie LS400 i efekty były bardzo dobre: W zasadzie mam cały komplet materiałów do przeprowadzenia tej operacji, jedynie czego potrzebuję to dobrać farbę pod kolor siedzeń.
Boczki drzwi - w dobrym stanie, wymagają jedynie wyczyszczenia. Jako ciekawostka - są to pełne boczki, zakrywające w całości blachę drzwi: Jedyna wada to oberwanie półki od strony pasażera zafundowane przez mojego synka, ale do naprawienia
Idąc dalej, podsufitka - niestety jest wilgoć w jej tylnej części. Musi być przeciek w szyberdachu, który muszę zidentyfikować i usunąć. Wykładzina - w przeciwieństwie do wilgotnej podsufitki i zniszczonych foteli, wygląda wręcz idealnie. Gdyby nie nalot rdzy od śrub które trzymają fotele - uważałbym że została wymieniona na nową zaraz przed sprzedażą. Żadnych przetarć, jest czyściutka, no jak nowa.
Przy okazji wymontowania foteli, mam zamiar ją ściągnąć i zobaczyć stan podłogi.
Na koniec jednak stwierdzam że są braki. Brakuje dywaników oraz brakuje wykładziny w bagażniku (obu warstw, tej filcowej i tej górnej warstwy). Koniecznie do zakupienia.
Przepraszam, że nie mam dobrych zdjęć, niestety nie było dobrej pogody aby pofocić wnętrze.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 556
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Podłączyłem tak: Niestety nic to nie dało. Po rozgrzaniu wciąż nierówno pracuje i gaśnie. Wydaje mi się że nawet jest gorzej niż wcześniej. Teraz za każdym razem gaśnie jeżeli nie dam gazu.szysz61 pisze:Tak, chodzi o ten wężyk, według mnie powinien być podłączony do takiego trójnika, który w chodzi do otworu przy tym grubym wężu idącym od pokrywy zaworów. W drugi otwór wchodzi wężyk z tą pomarańczową zaślepką. Te dwie brązowe wtyczki są wolne, nie mają cd. tak ma być.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- szysz61
- Junior
- Posty: 160
- Rejestracja: 05 wrz śr, 2012 10:10 pm
- Posiadany PUG: 205 RG 1990, 205 cabrio RG 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kościerzyna
Re: Peugeot 205 RG 1990r.
Tak powinno wyglądać to połączenie. Jeśli problem nie ustępuje sprawdź, czy dobrze masz połączone dwie wtyczki od sondy lambda. Mi mechanik połączył sugerując się kolorami niebieską z niebieską a miało być odwrotnie.