Strona 2 z 2

: 06 maja pt, 2005 9:38 am
autor: blaszka
generalniekazde auto powyzej 120 spala 20% więcej paliwa

: 06 maja pt, 2005 11:21 am
autor: Ninja
Nie zawsze. W pugu napewno tak jest ze powyzej 120 spalanie jest wyraznie wieksze, ale jak jedziesz autem z wiekszym silnikiem to lepiej jest jechac szybciej.
Przyklad: moj kumpel mial kiedys BMW 520. 2 litry to moze nie jest jakis szczegolnie duzy i mocny motor, ale to bylo 6 cylindrow w rzedzie, 24 zaworki, wiec silnik uwielbial obroty i w tamtym aucie 120-130 km/h to byla najekonomiczniejsza predkosc, bo spalanie wciaz bylo nieduze a oszczednosc czasu znaczna niz jakby ktos sie "ciągnal" 90-100 km/h. Poza tym bylo widac ze tamto BMW przy 90km/h na 5 biegu troche sie meczylo i napewno palil wiecej niz na tym samym biegu przy 130 km/h
Ale to tylko taki oderwany przyklad. Ja moim dieslem staram sie jechac 100-110 km/h bo powyzej to juz wyraznie widac ze wiecej ropuchy pali.

: 06 maja pt, 2005 11:34 am
autor: blaszka
o tuż to ale z reguły to powyżej 120 20% więcej też zależy od silnika jeden wezmie mniej inny więcej

: 06 maja pt, 2005 2:00 pm
autor: Damian1p
Dżon Dobra Nadzieja pisze:Podejrzewam że od neidawna śmigasz pugiem... obrotomierz fajna sprawa, ale da sie wyczuć i bez tego... i z normalnym cichym wydechem...
Ja od niedawna wogole czymkolwiek smigam :) mam niedlugo prawko a pug to moj pierwszy samochod stad te lakoniczne pytania. z tego co wszyscy napisaliscie to wnioskuje ze: doibierac biegi odpowiednie do sytuacji, nie dusic silnika ani nie wkrecac go na obroty, stad wychodzi te okolo 100km/h, nie szalec zadnych gwaltownych przyspieszen i chyba wszystko. :) dzieki za pomoc