Strona 2 z 2
: 18 maja śr, 2005 7:27 pm
autor: Kaktus
No to wlasnie sa juz luzy pomiedzy tlokiem a cylindrem!
Jak sie sklada luzno silniki do sportu, tak ze na zimnym silniku maja marna kompresje, to wlasnie pala olej na zimnym silniku. Dopiero jak sie nagrzewaja, pierscienie sie rozszerzaja i auto zaczyna lapac kompresje taka jak miec powinno to przestaje olej palic... chociaz czasami przy zmianie biegow tez troche oleju pusci.
Sklada sie tak silniki aby sie wyzej i szybciej wkrecaly. Jednak ich zywotnosc jest liczona na pare rajdow/wyscigow.
U ciebie niestety koncza sie pierscienie. Chociaz to jest mechanika i naprawde wszystko sie moze zdarzyc.
A pompe wymien jak najszybciej! 3 bary przy 5000 to za malo! Kontrolka sie swiecic nie bedzie bo ona sie swieci jak jest bodajze 0,5bara... ale tak czy siak przy wiekszych obrotach cisnienei powinno rosnac, bo i wysilek silnika rosnie. Smarowanie to bardzo wazna rzecz.
: 18 maja śr, 2005 7:34 pm
autor: invictus
Wiem ze to malo, Piwel powiedzial ze ma pompe wiec ja od niego kupie w przyszym tygodniu, na razie nie wkrecam go pow 3,5-4tys a kontrolka swieci <= 0,08...killtime, ale sprezanie chyba nie najgorsze, bo jechalem ostatnio 1,9gti, ktory oleju nie bral a w porownaniu z moim to byl mul(omega mojego wuja 3,0 V6 240PS do 100 mi nie odchodzi i dochodzi do odciecia na 5 biegu - wiec chyba tak zle nie jest). Zreszta jak chlopaki beda mi wymieniac pompe(nie mam kanalu...ale juz niedlugo....)to od razu powiem zebi sprawdzili kompresje jak bedzie ponizej 12-13 bar to zaczne sie zastanawiac nad przyszloroczna kapitalka silnika...
Pozdro;
: 18 maja śr, 2005 7:40 pm
autor: Kaktus
No ok, ale na tloku masz 3 pierscienie

Ja nie mowilem ze to musi byc walniety pierscien kompresyjny!
: 18 maja śr, 2005 7:43 pm
autor: invictus
Hehe dziek bo myslalem ze one sie tylko powielaja na zasadzie potrojnej uszczelki... rodzimy sie a pozniej umieramy - caly czas bedac glupimi... bez kitu
Dzieki;
Ale dopuki nie dojde skad mi wywala olej za silnikiem nie bede wiedzial ile tak naprawde bierze, a zeby to zobaczyc to trzeba byc jednoczesnie proktologiem, dentysta i mechanikiem
: 18 maja śr, 2005 7:50 pm
autor: Kaktus
Kup benzyne ekstrakcyjna, pedzel i wyczysc sobie z tylu silnik, tak gdzie teraz masz duzo oleju. przejedz sie i szukaj wyciekow.
Stawialbym ze to jednak olej ze skrzyni biegow z okolic simeringow polosi.
: 18 maja śr, 2005 9:49 pm
autor: ZEL_MEN
dobra czyli powinienem zamknąć się w sumie około 350 zł ???za i uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze na zaworach ??? Z tym braniem oleju to jednak troszczkę przesadziłem nie jest aż tak tragicznie nie zrzera mi 1-na 100 kilometrów

ale jest jakiś problem przebieg mam około 150 tyś tj 1489.. więc nie jest tak źle zastanawiam się czy wymienić olej na minerala Schell 15w-40 active czy coś takiego bo mojego półsyntetyka troszkę łyka

myślę że tak około 1 litra na 600 km tylko że częściej jeżdzę po mieście niz w trasy więc te ciągłe odpalania i gaszenie to pewnie dużo też daje zersztą ostatnio odkręcałem świece i jedna była bardzo zabrudzona olejem

także nie wiem ??? co właściwie powinieniem powiedzieć kolesiowi w warsztacie ???? żeby wymienił uszczelniacze na zaworach i uszczelke pod głowicą tylko ??!!! jeszcze raz proszę

odpiszcie

świece też wymiwniam chyba na NGK zresztą sam tak naprawde nie wiem na co się zdecyduję...

: 18 maja śr, 2005 9:53 pm
autor: JoT_JoT
No mi jak miałem walnętą uszczelke pod głowića to spalał hmm nie wiem około 0,7l na jakieś 1200 KM w sumie przejechałem tylko 1200 km i odrazu zmieniłem uszczelke nie było sensu czekać bo bym na olej nie wyrobił w końcu

:D:)
: 18 maja śr, 2005 9:54 pm
autor: invictus
Mniej wiecej w tylu powinienes sie zmiescic ,ale 1,5 l /1000km to bardzo duzo!!! oby ci pomoglo
: 20 maja pt, 2005 12:02 am
autor: NMike
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy i uszczelka w silniku 1.1 to koszt 320zł-- w Olsztynie.
: 20 maja pt, 2005 11:35 am
autor: Kaktus
To drogo - u nas w 250zl mozna sie smialo zamknac.
: 20 maja pt, 2005 1:00 pm
autor: NMike
Z robocizną- bez odkręcania i dokręcania gowicy.
Dokładnie to 250zł + uszczelka pod głowice 1.1(nie pamiętam dokładnie jaki koszt).
: 20 maja pt, 2005 1:05 pm
autor: Kaktus
+ uszczelniacze pewnie jescze ?
U nas sama robota to 150zl + czesci.
: 20 maja pt, 2005 1:39 pm
autor: NMike
Tak, z montazem i zakupem uszczelniaczy.