Strona 2 z 3

: 12 cze ndz, 2005 11:30 pm
autor: Yahoo
ale tak nagle ??

: 14 cze wt, 2005 12:29 pm
autor: Kubski
Słuchaj, po pierwsze to zalanie 10 l do suchego zbiornika nie jest miarodajne. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów, pojeździj aż się zapali kontrolka, zatankuj jeszcze raz i sprawdź ile wlałeś, podziel przez liczbę zrobionych kilosów i Ci wyjdzie ile faktycznie pali. Jak masz prawie pusto w baku też może się ksztusić. Co do wolnych obrotów, to mogą być też walnięte przez uszkodzony zawór powietrza dodatkowego (podłączony jest on do dolotu powietrza, do gumowego kolanka za przepływomierzem) -może się po prostu nie wyłączać i podawać więcej powietrza jak podczas załączonego "ssania". Poza tym wyższe obroty mogą wynikać z nieszczelności układu dolotu powietrza -sprawdź szczelność wszystkich wężyków, zwłaszcza za przepływomierzem, czy masz wszędzie zaciski na tych gumowych wężykach itd. Poza tym wolne obroty reguluje się śrubą regulacyjną na przepustnicy (na górze przepustnicy) -przynajmniej w 1.9gti. W 1.6 wolne obroty powinny wynosić 850-900

: 14 cze wt, 2005 2:40 pm
autor: invictus
Powinny ale prawdopodobnie bedzie wtedy zle chodzil wiec radze troche wiecej
a poza tym mi wolne nie spadaja ponizej 1050(srednio trzyma 1200), a czasem 1400 i pali na miescie 10l Wysokie jalowe moze tez powodowac zuzyty walek rozrzadu.
Sruba sobie opuscisz, a falowanie to albo falszywe powietrze(bardzo prawdopodobne biorac pod uwage wiek gumowych wezykow) albo (rowniez) walek rozrzadu

: 16 cze czw, 2005 9:14 pm
autor: b182
A co to jest taka malusieńka srubeczka tuż przed tym plastikowym kółkiem na które jest nawinięta linka gazu?? Czy aby ałto mniej paliło wkręca się ja czy wykręca?? (kurde niewiem czy kojażycie o co mi chodzi. Ona jest bardzo mała około 3mm średnicy??

: 16 cze czw, 2005 9:20 pm
autor: invictus
ta srubka sluzy do ustawiania przepustnicy, a nie do regulacji biegu jalowego, do jalowego jest taka wieksza

: 17 cze pt, 2005 12:19 pm
autor: b182
Kurna byłem u mechanika i powiedział ze prawdopodobnie jakisś czujnik poleciał i jes zle dawkowane paliwo. Potem pojechałem do elektromechanika samochodowego i gosć wygladał ze wie co jest grane i powiedział tak:" EEE jak to bedzie to co zwykle to bedzie kosztowało kolo 100- 200 zł". Wiec co to może być? Przypominam mam gti 1.6 i za 20 zł na benzynie maxymalnie lekka nogą przejade jakies 35-38 km.

: 17 cze pt, 2005 12:52 pm
autor: invictus
pewnie mysli ze to sonda ale z tego co pamietam to 1,6 sondy nie ma.... wiec moze przeplywomierz

: 17 cze pt, 2005 9:09 pm
autor: b182
nieno gosciu od razu sie kapnoł ze sondy niema. ale napewna sa jszcze inne czujniki które mają wpływ na sklad mieszanki? powiedział ze moze ssanie sie niewyłacza i dostaje podwujna dawke paliwa. A tak swoja droga to auto ma wyższe wolne obroty jak sie nagrzeje niz jak jest zimne.

: 17 cze pt, 2005 11:08 pm
autor: invictus
To faktycznie ciekawe :lol: :lol: moze zawor powietrza dodatkowego tez sie nie zamyka??
Do skladu mieszanki to tam tylko komp + przeplywomierz + czujnik polozenia przepustnicy

: 18 cze sob, 2005 1:24 pm
autor: b182
Aha a wracając do tej malusieńkiej śrubki od regulacji przepustnicy. Zanim dowiedziałem się co to jest troche się nią pobawiłem :( i może ktoś wie jak powinno sie ją wyregulować.(1.6 gti)

: 18 cze sob, 2005 3:26 pm
autor: invictus
Trzeba ja troche wykrecic, a pozniej wkrecac az bedzie widoczne wychylenie sie czujnika (przepustnica zacznie sie otwierac)

A co do spalania to przed chwila bylem w poznaniu i tez mi cos padlo ale wydechc sie co chwila przepala i pewnie lambda...

Włocławek :arrow: poznan -10.5l/100
poznan :arrow: wloclawek 8,5l/100

: 18 cze sob, 2005 4:51 pm
autor: b182
Kurna byłem na kanale i skapowałem sie ze mam jednak sonde lambda (nie ma katalizatora) w wydechu ale wczesniej nie widziałem jej bo była "ukryta" ;).
Czyli znowu mam pytanko czy jesli ona jest padnieta to auto wiecej pali?? i czy dużo wiecej. No i ile kosztuje nowa sonda?? Aha jeszcze jedna sprawa auto zaczyna mi przerywac:( a jest paliwka zalane dosc dużo wiec co u licha(sonda)?? Czy to powoduje że komputer głupieje i autko ciulowo codzi??

: 18 cze sob, 2005 4:57 pm
autor: invictus
Sonda 80-300 zl zlaezy jaka od kogo i gdzie
Wszystko zalezy od tego jak padnieta jest ta sonda -moze sie nic nie zmienic,moze palic 2x tyle, gorzej sie zbeirac itp....

A przerywanie to watpie ze to sonda - predzej przeplywomierz(nagle spadaja obroty...az kaput..) Jak przerywa to albo swiece, kable, modul zaplonowy, cewka albo pompa paliwowa, wtryskiwacze(bo komputery raczej nie padaja...)

Chyba pierwszy raz slysze zeby 1,6 mialo sonde...

: 18 cze sob, 2005 5:28 pm
autor: b182
No jest sonda. Mam nadzieje że jak dam auto do elektromechanika to sobie poradzi z tym spalaniem i przerywaniem. Skoro gosc tym sie zajmuje od ładnych parunastu lat top da rade. A czy mogę sprawdzic sam sprawnosc sondy i pompy pakiwa?? Bo przepływomiez to raczej nie bo obroty są w miarę w normie(skręciłem je na tej srubie)świece śa nowe,kabelki sprawdze w nocy czy nie iskrzy,moduł zapłonowy to nawet niewiem gdzie jest cewka jest jakas polska. Ehhh z tym autkiem sa same problemy (kupiłem go w zeszłą sobote i teraz wychodzą pierdoły)ale mysle że jak dojde z nim do pożadku to bedzi super furka!!!!???mam nadzieje

: 22 cze śr, 2005 2:06 am
autor: Piotrek205GTI
to bardzo proste - pod maska masz srubke - wkrecasz albo wykrecasz i regulujesz obroty, paliwo tez moze byc lipne i wiecej pali, moj pali okolo 13-14... tez mam 1.6 GTI...