Strona 2 z 4
: 27 paź czw, 2005 12:56 pm
autor: driver_
invictus pisze:driver_ pisze:
Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
nie uznam tego za inwektywe bo mam dobry humor...
wlasnie ludzie budujacy sterowanie w oparciu o alpha-n korzystaja np. z lambdy zeby to wystoic - mowie tylko o wystrojeniu bo juz sredniej klasy ECU potrafi zapamietac jej wskazania i pozniej je stosowac(ECU w GTi tego nie potrafi). Stopien omylnosci lambdy jest duzo nizszy. Dlaczego?? think out...
Kat to inna sprawa -tu jest wszytko ok
Zgadzam sie z toba, ze to jest dobry system, ALE NIE DO CODZIENNEGO UZYTKU!!
10% za uboga mieszanka to moim skromnym zdaniem dosc duzo... na niskich obrotach i szeroko otwartej przepustnicy ma to spore znaczenie.
Kazdy niech we wlasnej furze robi co uwaza -jakbym uzywal wozka w sporcie -zrobilbym jak mowisz, ale nie uzywam
Pozdrawiam
EDIT : jescze jedno -nie neguje tego ze masz w tym temacie znacznie wieksze doswiadczenie niz ja -ja sie opieram tylko na teorii

i wychodze z zalozenia ze sam jeden czujnik to troszke za malo...
Jezeli juz ktos sie zdecyduje to mozna sobie podlaczyc miernik do lambdy i tu macie instrukcje co i jak (zamiast diodek miernik)
http://www.sdsefi.com/techtunesds.htm
to nie zadna inwektywa... jesli tak zabrzmialo to przepraszam.
do strojenia uzywa sie sond szeroko pasmowych a i zazwyczaj to i tak jest za malo. potrzebne jest jeszcze EGT.
Co do dokladnosci sondy waskopasmowej to nie bede sie wypowiadal poniewaz moja wrodzona przyzwoitosc mi nie pozwala.
podlaczanie sie do seryjneje (waskopasmowej sondy) to czysta glupota...
Poszukaj sobie ile aut jezdzi na samym MAP sensorze (wiekszosc aut w ktorych stosowano komputery DELCO)
piszesz o 10% zaq ubogiej mieszance.... 10% ubogiej w stosunku do czego??? do stosunku stechiometrzycznego czy stosunku pozwalajacego Ci uzyskac EGT-const przy max wysileniu???
pozdrawiam
moje posty nie sa zadna inwektywa w stosunku dio Twojej osoby... ale poprostu mam dosc duze doswiadczenie w strojeniu silnikow i wiem ze dane z MAPa i RPM sa absolutnie wystarczajace go dobrego zestrojenia silbnika (dodajemy wtedy tylko korekcje po IAT i wszystko bangala jak dzikie)
: 27 paź czw, 2005 1:06 pm
autor: invictus
driver_ pisze:
piszesz o 10% zaq ubogiej mieszance.... 10% ubogiej w stosunku do czego??? do stosunku stechiometrzycznego czy stosunku pozwalajacego Ci uzyskac EGT-const przy max wysileniu???
do stosunku stechiometrycznego
tym razem pytanie -konkretnie o IAT -jak to zrobic zeby bylo git.
Jeszcze jedno -dlaczego w niektorych silnikach stosuje sie MAP+ przeplywke??
: 27 paź czw, 2005 1:12 pm
autor: NMike
Mamy kolejnego speca w klubie.
Driver na co dzień gdzieś w hamowni siedzisz

: 27 paź czw, 2005 1:20 pm
autor: driver_
invictus pisze:driver_ pisze:
piszesz o 10% zaq ubogiej mieszance.... 10% ubogiej w stosunku do czego??? do stosunku stechiometrzycznego czy stosunku pozwalajacego Ci uzyskac EGT-const przy max wysileniu???
do stosunku stechiometrycznego
jeszcze jedno -tym razem pytanie -konkretnie o IAT -jak to zrobic zeby bylo git.
Jeszce jedno -dlaczego w niektorych silnikach stosuje sie MAP+ przeplywke??
stechiometrycznego

- to raczej troche bzdura.... AFR dla auta wolnossacego na pelnym obciazeniu wynosi czesto 12,4:1 wiec nawet 14,7:1 to juz jest DUZO DUZO ZA ubogo, a co dopiero jeszcze 10% ubozej niz 14,7:1...
Lamby seryjnej nie uzywa sie NIGDY do strojenia auta bo zazwyczaj jest to sonda waskopasmowa o charakterystyce prostokatnej i nie jestes w stanie odczytac z niej AFRu tylko "bardzo blade informacje w stylu BOGATO - UBOGO a i tak nie dowiesz sie jak ubogo i jak bogato jest naprawde. Taka mozliosc daje Ci sonda szerokopasmowa np. Innovative, PLX lub coklwiek innego.
IAT - mierzysz temperatura powietrza w dolocie i zubazasz auto o okolo 1% dawki na kazdy przerost 4st C temp powietrza w dolocie (latwo wyprowadzic ta zaleznosc) - SMT ma taka funkcje
wiecej napisze na tem temat wieczorem bo jestem w pracy...
Map i przeplywke stosuje sie w nowych silnikach gdzie kontrola Closed Loop jest bardzo zaawansowana. Przykladem jest np BMW 525 tds, ktore pio odlaczeniu przeplywki dziala bez problemowo... ma checka ale nie wyswietla go i nie wprowadza auta w stan awaryjnej pracy.
A kombinacja MAP i MAF wziela sie z aut turbodoladowanych. (MAP mierzy cisnienie statyczne (czytaj obciazebnie) a MAF ilosc zasysanego powietrza (dobiera dawke))
Pozdrawam
mam nadzieje ze wieczoerm jeszcze podyskutujemy na ten temat
: 27 paź czw, 2005 1:29 pm
autor: invictus
driver_ pisze:
stechiometrycznego

- to raczej troche bzdura.... AFR dla auta wolnossacego na pelnym obciazeniu wynosi czesto 12,4:1 wiec nawet 14,7:1 to juz jest DUZO DUZO ZA ubogo, a co dopiero jeszcze 10% ubozej niz 14,7:1...
IAT - mierzysz temperatura powietrza w dolocie i zubazasz auto o okolo 1% dawki na kazdy przerost 4st C temp powietrza w dolocie (latwo wyprowadzic ta zaleznosc) - SMT ma taka funkcje
wiecej napisze na tem temat wieczorem bo jestem w pracy...
Map i przeplywke stosuje sie w nowych silnikach gdzie kontrola Closed Loop jest bardzo zaawansowana. Przykladem jest np BMW 525 tds, ktore pio odlaczeniu przeplywki dziala bez problemowo... ma checka ale nie wyswietla go i nie wprowadza auta w stan awaryjnej pracy.
niniejszym zostalem nauczony pokory
wiecej napisze na tem temat wieczorem bo jestem w pracy...
mam nadzieje ze wieczoerm jeszcze podyskutujemy na ten temat
tez mam nadzieje -moze dowiem sie czegos ciekawego

: 27 paź czw, 2005 1:32 pm
autor: driver_
spoko popostujemy wieczorem. teraz troche popracuje i przygotuje sie do rozmowy bo trafilem godnego "przeciwkinia"

: 27 paź czw, 2005 9:23 pm
autor: zawodowiecleon81
Witam!
Jest wieczor a ja czekam na odpowiedz, podpowiedz, ew. ceny czesci i mozliwosc ich zdobycia. Przeplywka standardowa jaka jest w gti jest dosc zawodna i potrafi sie przycierac dlatego interesuje mnie temat ominiecia jej w jakikolwiek sposob.Mam jeszcze jedno pytanie - co sie robi z zkablami ktore ida do przeplywomierza po zamotowaniu SMT5/6 i map sensora.
Pozdrawiam
: 27 paź czw, 2005 10:56 pm
autor: driver_
Bierzesz SMT 6. Podpinasz zasilanie do Map sensora, dobierasz sobie termistor i podlaczach go w miejsce termistora z przeplywki peugeotowskiej. Wejscie Analog IN z SMT6 podpinasz do wyjscia sygnalu z SMT6, Analog Deflection podpinasz rowniez do wyjscia sygnalu z Map sensora. Wyjscie Analog OUT z SMT6 podpinasz do przewodu z ktorego ECU bierze sygnal z przeplywki peugeotowskiej. Zeby w dodatku sterowac zaplonej reszte przewodow podpinasz zgodnie z wiring diagramem ze strony Perfect Power. WSZYSTKO BANGLA JAK DZIKIE. Teraz pozostaje Ci tylko wystroic dawke i zaplon i cieszys sie pugiem z MAP sensorem.
pozdrawiam
: 28 paź pt, 2005 8:05 am
autor: zawodowiecleon81
DZIEKI!!! Powoli zaczne studiowac wszystko po kolei. Po wiecej pytan zglosze sie z czsam.
POzdraiwam
: 28 paź pt, 2005 8:33 am
autor: driver_
NMike pisze:Mamy kolejnego speca w klubie.
Driver na co dzień gdzieś w hamowni siedzisz

Pracuje zajmujac sie tunigien mechanicznym i elektronicznym (najczesciej przy montazu instalacji turbo). A hamownia to moje normalne narzedzie pracy.
pozdrawiam
: 28 paź pt, 2005 11:30 pm
autor: driver_
wlasnie sobie przypomnialem... dowodem na to ze nawet bardzo skomplikowany silnik da sie wysterowac samym map sensorem jest najnowszy wynalazek hondy - Accord 2.4 (symbol K24A3). silnik z i-VTEC . Uturbilismy takie cudo i nawet jako doladowany silnika ze zmiennymi dazami rozrzadu radzi sobie na samym MAPie.
pozdrawiam
: 29 paź sob, 2005 5:36 pm
autor: zawodowiecleon81
Do driver_ : a czy Ty przypadkiem nie pracujesz w Krakowskim V-Tech Tuning???
bo jakos tak by mi to pasowalo.
Pozdrawiam
: 29 paź sob, 2005 6:29 pm
autor: invictus
driver_ pisze:wlasnie sobie przypomnialem... dowodem na to ze nawet bardzo skomplikowany silnik da sie wysterowac samym map sensorem jest najnowszy wynalazek hondy - Accord 2.4 (symbol K24A3). silnik z i-VTEC . Uturbilismy takie cudo i nawet jako doladowany silnika ze zmiennymi dazami rozrzadu radzi sobie na samym MAPie.
pozdrawiam
to ekstra -zyc nie umierac -jak mi padnie przeplywka to nowej szukac nie bede

: 29 paź sob, 2005 8:12 pm
autor: driver_
no tak... zyc i nie umierac. Ale trzeba pamietac ze przy zakladniu MAP sensora trzeba podpiac Piggy Backa zeby zmodyfikowac conajmniej mape paliwa (najlepiej zaplonu tez). Map sensor musi byc podcisnieniowy. No i trzeba koniecznie zapiac termistor (np wydlubany ze starej przeplywki)
Wiekszosc aut turbo dzialajacych na Standalone'ach jest strojone samym MAP'em.
Pozdrawiam
: 29 paź sob, 2005 8:14 pm
autor: invictus
modyfikuje sie mape paliwa, a nie korekte??