Strona 2 z 2
: 01 mar śr, 2006 1:00 pm
autor: Fox
Lord Devil: Od jakiej wersji Partnera miałeś te hamulce? Dzwoniłem do jakiegoś handlarza części używanych i się mnie spytał własnie od jakiej wersji chcę te hamulce. Są ponoć dwóch różnych producentów. Wymienił mi jakich, ale zapomniałem oczywiście:) No i to serwo od 606?był w ogóle taki peugeot czy o 605 raczej chodzi?
: 02 mar czw, 2006 2:21 pm
autor: Lord Devil
Chodzi oczywiście o 605, a nie 606

. Hamulce z partnera o ile dobrze pamiętam to system BENDIX. Producentów jest dwóch a rozmiary są różne. Miałęm te najwieksze. Średnica tarczy jest wtedy 266mm a nie jak w 205 247mm. Wszystko pasuje idealnie, bez przerabiania PLUG&PLAY.
: 02 mar czw, 2006 2:38 pm
autor: tomek
To ja podpytam o konkrety
-Jakie średnice tłoczków mają różne zaciski z rodziny, i na czym może polegać większa skuteczność przy tej samej średnicy tłoczka i tarczy
-Jak większe serwo faktycznie odbija się na skuteczności
-Jak dokładnie średnica pompy przełozy się na hamowanie, do 205 przewija się kilka średnic między ok 19 a 22mm
Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
: 02 mar czw, 2006 4:35 pm
autor: 205MI16
tomek pisze:
Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
Jestem za utworzeniem w tym dziale przyklejonego z gotowymi i sprawdzonymi rozwiązaniami upgradowania puga (nie tylko plug&play)

: 02 mar czw, 2006 6:47 pm
autor: Para
205MI16 pisze:tomek pisze:
Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
Jestem za utworzeniem w tym dziale przyklejonego z gotowymi i sprawdzonymi rozwiązaniami upgradowania puga (nie tylko plug&play)

chętnie coś takiego przykleje..ale tylko jak ktoś to opracuje

: 04 mar sob, 2006 1:24 am
autor: Piweł
...
: 04 mar sob, 2006 11:09 am
autor: tomek
Jak czytam takie posty to zaparzam sobie kawę i siadam wygodnie w fotelu
Piweł wszystko fajnie wyjaśniasz, sporo jednak oczywistych..
Nie zrozumiałeś też dokladnie mojego pierwszego pytania;
"większa skuteczność przy TEJ SAMEJ średnicy tłoczków"
"Skuteczność" zastąpie teraz "reakcją" pomijając długie hamowanie i grzanie.
Według moich danych średnice przednich tłoczków we wszystkich 205 to bodajrze 54mm niezależnie od systemu.
Średnice tarcz te same... Gti ma wentyle-ok ale to chyba nie ma wpływu na pierwszą reakcje.
Na czym polega więc różnica działań systemów i "lepszość" jednych zacisków nad drugimi np w gti?
: 04 mar sob, 2006 7:03 pm
autor: Lord Devil
Z tego co mi wiadomo, to zasadniczo jakość hamowania i działania hamulców w 205 np: GTi jest porównywalna jak nie taka sama. Stosowanie innych systemów było podyktowane innymi względami takimi jak:
-rok produkcji,
-kraj wytworzenia i rynek na jaki auto było przeznaczone
-księgowi i budżet.
Wiadomo że znaczenie ma materiał jak wspominał Piweł klocek-tarcza. Większa siłą nacisku na nic sie zda jak hamulec podadny jest na fadding.
: 04 mar sob, 2006 11:27 pm
autor: Banita
Lord Devil pisze:Z tego co mi wiadomo, to zasadniczo jakość hamowania i działania hamulców w 205 np: GTi jest porównywalna jak nie taka sama.
troche pugow zjezdzilem i nie bylo takiego, w ktorym hamulce lapalyby tak jak w moim gicie...
: 06 mar pn, 2006 10:38 pm
autor: Munne
tomek pisze:To ja podpytam o konkrety
-Jakie średnice tłoczków mają różne zaciski z rodziny, i na czym może polegać większa skuteczność przy tej samej średnicy tłoczka i tarczy
-Jak większe serwo faktycznie odbija się na skuteczności
-Jak dokładnie średnica pompy przełozy się na hamowanie, do 205 przewija się kilka średnic między ok 19 a 22mm
Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
Srednica tloczka w 306gti to 57mm w s16 54mm jezeli dobrze pamietam:)